20 april 2011

KÖKSRENOVERING DEL 11: EN GLIMT AV SKAFFERIET

Äntligen kan jag visa något litet från köket.
En del är klart av skafferiet eller rättare sagt den del som ska vara skafferi, den andra delen ska vara städskrubb.
Här inne samlas gamla plåtburkar, glasbrukar  med pappförpackningar och plast.
Hur länge tror du att denna ordning hålls?
Jag själv har mina aningar inte alls så länge.

Idén med att sätta gamla porslinslock på glasburkar har jag fått min vän Sofia med bloggen Fyra Vindar
Det ska sedan upp dörrar, om ni vill se vilka kolla under KÖKSRENOVERING i högerspalten.
Nu pågår ett projekt som tar lite tid, men kanske kan visa något nytt i nästa vecka.

Vilka dagar de har varit, kan man göra något annat än att njuta...

Ha en skön onsdag!
kram
sandra

33 kommentarer :

  1. Vad kul med ett skafferi. Det önskar jag att jag kunde få plats med, men mitt kök e pyttelite....dock har jag en matkällare fast deär e dte inte så skoj o "göra" fint för där e man ju aldrig :)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej
    Det kommer ju bli såååå fint!!!!Vilka burkar du har.
    Ha det riktigt gott!! KRAM

    SvaraRadera
  3. fina burkar skulle det stå=)

    SvaraRadera
  4. Vad mycket underbara plåtburkar du har i ditt skafferi. Det var ju jättesmart med porslinslocken på glasburkarna. Önskar dig en glad påsk /Therese

    SvaraRadera
  5. Hej Sandra

    LOVING all the old tins
    Will you put doors on your skafferi or will you leave it open?
    I LOVE a dash of colour/interest against all the white.
    Have a wonderful Easter weekend
    GLAD PASK
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    SvaraRadera
  6. Så många gamla fina burkar du har. Sån ordning skulle då inte jag kunna ha mer än ett par dar, så klarar ni det längre än det blir jag imponerad.
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Men ojjj så fint, det är såå himla roligt då du visar köksrenoveringen !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  8. Det är fantastikst fint redan nu :)
    Härligt med alla fina burkar som du förvarar i. Jag har en matkällare i källaren och den behöver få en uppfräshning men det har inte blivit så än :)
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  9. Vilka ljuvliga burkar, det är rena rama ögongodiset!!! KRAM Therese - Sockenvägens Söta

    SvaraRadera
  10. Vad många fina burkar du har. Fint skafferi! En sån rund burk som står näst högst upp till vänster, har vi i fönstret i vårt kafé :-)

    Ha en fin dag!
    Elina

    SvaraRadera
  11. Så många härliga burkar du har. Underbart skafferi! :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  12. Hallå Sandra!

    Vilken härlig samling burkar du har!

    De passar ju perfekt i ditt nya fina gamla skafferi!

    Kommer bli underbart med dörrarna på där sen också!

    Idag ser jag ingen sol, men man lever på hoppet!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  13. Så många fina burkar! Tänk om man hade haft sån ordning i sitt skafferi. Det ska bli spännande att se hela köket när det är färdigt. kram

    SvaraRadera
  14. Oj va fint ni får det Sandra , wow va massa fina burkar !
    Gillar idéen med porslinslocken !
    Ha en underbar påsk nu !
    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  15. Så fint du har i ditt skafferi! Alla gamla plåtburkar är så fina och så praktiska! Så fiffigt med porslinslocken på glasburkarna!

    Ja, så härligt det är ute nu! Jag ska snart ut i trädgården igen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  16. Vilka mysiga gamla lådor och burkar du har i ditt skafferi. Jättefint.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  17. Såå fint, underbara burkar du fått tag i.

    kram Mia

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Ditt kök kommer bli mitt nya drömkök;o) Så fint!!!!!

    Glad Påsk!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  19. Hej Sandra.
    Så fina bilder, o vilket fint skafferi:)Många fina gamla burkar har du oxå.
    ha en fin påsk.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  20. Vilken samling av gamla plåtburkar! Jag har också en del i vår walk-in-skafferiet. Tyvärr har inte skafferiet inte renoverats ännu, men hoppas på att det blir av till hösten. Sen får jag visa upp alla mina burkar :)

    Roligt att det går framåt med renoveringen. Låt all ta sin tid gumman & stressa inte!

    Jo de två minsta har feber & hosta :( Skittråkigt!

    Kram på dig! Mia

    SvaraRadera
  21. Superfint skafferi!! Älskar dina gamla burkar!

    Ha en fin kväll!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  22. Så många fina burkar du har, och så jättebra med ett skafferi. Jätteroligt och få se lite från köket.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  23. vilket underbart härligt skafferi.

    SvaraRadera
  24. Spännande med renovering!

    Tänk om jag också kunde ha lika bra ordning i mitt skafferi... men som du säger; man vet ju aldrig hur länge... hihi!

    GLAD PÅSK! Kram C

    SvaraRadera
  25. Åh så fint det blir! Lyckan är verkligen att kunna ha ett riktigt stort skafferi, men nog är det som du säger att ordningen inte allid varar lika länge som man skulle vilja att den gjorde, hihi!
    Önskar dig och de dina en riktigt skön påsk!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  26. Hej Sandra!
    Vad härligt med ett skafferi! Vilka charmiga gamla burkar du har där:)

    Ha en riktigt trevlig påskhelg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  27. Hej, Sandra!

    Oj Oj Oj, vilket underbart skafferi. Och du har ju så otroligt många fiiiina plåtburkar. Känns så lanthandel. Så avundsjuk blir jag. Och får en massa inspiration också. Tack!

    Trevlig kväll


    Kram Inka

    SvaraRadera
  28. Såååå fint Sandra!!!

    Tss, ibland ser det ut så i mitt skaffaeri också, med betoning på Ibland..Det blir fort rörigt igen här hos oss..:)

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  29. Vilka underbara burkar du har! Särskilt den i turkost :) Säg till om du vill bli av med den ;)

    Nu ska jag kika vidare i din blogg eftersom jag precis hittade den!

    Ha en fortsatt trevlig kväll!

    SvaraRadera
  30. Skafferiet är superfint men burkarna, ja de är ljuvliga!!

    Önskar dig en härlig Påskhelg med mycket sol och skoj!

    Kram kram till dig

    SvaraRadera
  31. vilket fint skafferi, man skulle allt bli glad att öppna dörrarna till det varje gång man ska in=)

    SvaraRadera
  32. Så måååååånga fina plåtburkar du har...lovely:))

    kram på dig

    kråke

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra