16 februari 2011

Köksrenoveringen Del 6: Kakel

Har nu blivit en liten onsdagsgrej att alltid visa något från köksrenoveringen och vi fortsätter med lite detaljer, fast jag börjar få slut på de också.
Dax att det börja hända något, men vi väntar fortfarande på fönsterna.
Idag blir det kakel, har hittat ett drömkakel och tanken är att det bara ska vara några få plattor av den du kan se ovan och resten ska vara vita.
Kaklet finns hos Franska Kakelbutiken, mycket läckert kakel finns hos dem.

OBS! bilderna nedan är inte till för inspiration.
 hihihi
Så här ser det ut hos oss nu.
En luftigare känsla har dock infunnit sig.
Har jobbat ett tag nu och det känns bra, men fy vad kroppen är ovan vid att sitta still och stirra in i en dator.


Min rygg och axlar mår inte bra, men har i alla fall tagit mig i kragen och börjat styrketräna.

Så underbart skönt det är att träna, man blir på bättre humör och mer energie.

Ha en skön onsdag!
kram

Sandra

 

23 kommentarer :

  1. Åhhh det är så roligt då du visar ert köksprojekt !! Såå vackert det kommer att bli !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  2. En mycket bra början, ser det ut som!
    Kaklet är verkligen snyggt, tycker mycket om det. När jag ser dina bilder blir jag lite sugen på att göra om jag med. Särskilt kakla..

    Kramis Tina

    SvaraRadera
  3. ja men det blir ju jätte bra vännen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Oj här renoveras det! Ska bli roligt att följa!
    Tack för fin kommentar på min blogg,
    Kram Frida

    SvaraRadera
  5. Vilken otrolig skillnad och så kul att få se!
    Helt underbara dubbeldörrar och krönet ovanför är sååå läckert!

    Kaklet är ljuvligt! Jag bor alldeles nära Franska Kakelbutiken, gissa om jag stått många gånger där och dregglat över allt vackert!:)!
    Så duktig du är som börjat träna!
    Ha en fin dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Åh så spännade det är att följa ditt projekt....kaklet ser kommer bli jättefint!

    Me like!
    kram Marina

    SvaraRadera
  7. Hej Sandra

    Looks like you have been working really hard! Did you manage to get the floor down yet?
    I think the French tiles will look really lovely, as you say, just a few mixed with the white.
    Ha en jatterbra vecka
    Kram
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    SvaraRadera
  8. Roligt att få följa er renovering, jättefint kakel. Träning är bra för både kropp och själ :).

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  9. Hej goa Sandra!

    Wow vilket underbart kakel..!
    Det kommer att bli så himla fint!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  10. Nydelig kakel...og dette kommer til å bli så fint... gleder meg til å se..

    klemmer =))

    SvaraRadera
  11. Vilket fint kakel! Köket kommer bli jättefint när det blir klart! :) Tålamod tålamod...(har jag INTE när det gäller renovering...hi hi)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  12. Kanonkakel!!!

    Ha en bra dag;o)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Hej Sandra! Tack för din kommentar hos mig :) Du är alltid välkommen att kika in! Här hos dig har jag besökt länge, känner mig redan som en stammis, är bara så dålig att kommentera (tidsbrist...) men ska skärpa mig ;) Du har det så underbart tjejen, superfina saker & öga för det bästa!

    Det är så roligt med köksrenovering! Och ni gör det så bra! Pardörarna passar perfekt och kaklet är ett riktigt fynd. Jag var också på samma linje, tänkte lägga några mönstrade plattor bland vita men eftersom jag valde ett mönstrat tapet (som jag bara måste ha!!) hade det blivit för rörigt.
    Lycka till med fortsatt projekt :)

    Kram Mia (ardisia)

    SvaraRadera
  14. Härligt att det börjar närma sig ett färdigt resultat. Jag gillar verkligen när man för varje dag kan se att det närmar sig.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  15. Hej Sandra!
    Vad spännande det är att få följa erat köksbygge. Dörren blev ju kanon fin med krönet över.
    Träna skulle jag verkligen behöva göra men skuter det hela tiden framför mig. Visst mår man bra av att få röra på musklerna.
    Ha de så bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  16. Hej Sandra!
    Det är jättekul att följa er köksrenovering, vilket vackert kakel!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  17. Jag tror du har tänkt ut allt i minsta detalj, ska bli så kul att se förvandlingen. Kul med nytänk!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  18. Så fint kakel kommer att bli toppen.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  19. Jättefint kakel, kommer och bli läckert med några såna plattor bland det vita. Är jättekul och följa renoveringen.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  20. you have a beautiful blog! i just became your newest follower :o) hope you do not mind
    have a wonderful day
    hanlie

    SvaraRadera
  21. Vilket fint kakel, riktigt, riktigt snyggt och härligt med utslagna väggen, då händer det grejer! Kul.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  22. Vad vackert kakel...
    kanon! Det blir nog Årets kök det här!

    kram/
    Smulan

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra