25 februari 2011

Det är SKÖNT med GRÖNT

Ny helg på intågande och det ska som vanligt bli riktigt skönt.
Lite planer och lite fix och trix.
Händer det något speciellt hos ER?
Mitt senaste fynd är denna lampan, hittade den på samma ställe där jag hittade industristolarna.
Tycker den gröna färgen är så fin, passar perfekt ihop med murgrönan.
Den köpte jag för några veckor sedan hos Två Stolar och den bara växer.

Skulle bli väldigt glad om ni vill ta er lite tid och hjälpa mig, har tröttant på mina fönsterluckor och behöver något annat.
Vill inte ha gardiner och fönsterna är så stora, förslag mottages gärna.

Ha nu en skön skön helg, så ses vi på söndag!
Kram
sandra

12 kommentarer :

  1. Lampan var jättefin!
    Varför inte bara ha järnfriser i dina fönster, antingen upptill som en kant eller något mindre än fönstret i hela?
    Annars är det ju så snyggt med en stor gjutjärnskruka med en växt på stam i..eller ett vackert stilleben av dina snygga prylar? Hoppas du förstår mitt svammel..

    Ha en skön fredag, kram Tina

    SvaraRadera
  2. Urfin lampa!
    Mia med bloggen Lilla Blanka har en av de snyggaste lösningar jag har sett. Ett gammalt fönster som står i fönstret. Hittar man bara rätt storlek på fönster så är det så läckert!
    Lycka till med alla projekt du håller på med. Golvet ni lägger in ser hur snyggt ut som helst!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  3. Jättefin lampa och murgröna är ju en tacksam blomma!

    Så härligt med stora fönster! Jag skulle nog sätta dit ett spröjsat gammalt fönster i rätt storlek...!

    Ha en härlig helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. nydelig grønn farge... herlige bilder..

    jepp her hender det mye spennende..men det får du og andre vite snart

    ha en toppers helg =))
    klemmer =)

    SvaraRadera
  5. Jätte snygg lampa du köpt!!!
    kram o ha en fin fredag.
    Ninni

    SvaraRadera
  6. Snygg lampa, du är en riktig sakletare!
    Ja gardiner gillar du ju inte har man förstått hihi.

    Kanske ett gammalt mindre fönster med slitna spröjs...eller så öppnar du upp, kanske.

    Ha en mysig helg!
    kram Anna

    SvaraRadera
  7. Kikar bara in med en stor kram och hoppas du får en fin helg. Själv ska jag få besök av goda vänner och det ska bli så kul. Du vet, bara prata, skratta, må gott och bara vara. Så längtar jag något alldeles vansinnigt efter att åka ner till Marie. Men, jag får väl stilla mig lite. Du vet ju hur effekten blir när jag kommer dit "blink,blink"
    Mia

    SvaraRadera
  8. Hej!
    vilken läcker lampa du hittat!

    Härligt med stora fönstren! Jag säger som Ellinor: Lilla blanka- Mia har det superfint på sina fönstren.

    Ha en bra fredag! Kram

    SvaraRadera
  9. Hej!!!
    Kika in & se vad jag har i mitt fönster idag;o) Älskar lampan....

    Kraaaam Malin

    SvaraRadera
  10. Superfin lampa!! Håller med många att ett gammalt fönster hade varit snyggt men du kan ju oxå sätta någon snygg inredningspryl...en ljusstake eller kanske någon sliten planka osv...ljuset vill man ju verkligen ta till vara på.....svammel...svammel det beror ju oxå på hur många fönster du vill göra om;)))

    Kram å trevlig helg

    kråke

    SvaraRadera
  11. Läcker lampa!
    Är det någon form av insynsskydd du är ute efter? Kanske beställa skivor av frostat glas med något mönster i, eller glas med frostat mönster? Annars finns det ju "fuskfrostfilm" som man kan skära ut i precis den storleken/formen man behöver. Lätt att ta bort med, den dagen man vill förnya.
    Önskar dig en trevlig helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra, du hittar att godbitar du, alltid så fint och härligt hos dig. Kramar i massor/Ingela.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra