2 februari 2011

Köksrenovering Del 4: Dörrar till Skafferiet

Japp, snickaren var hos oss igår och satte upp en balk och idag ska de ta ner en del av väggen.
Sedan är det att vänta igen på att fönster ska bli klara och att golvet ska torka, kollade det med en fuktmätare igår och det behöver torka ett tag till.

Så vi fortsätter med lite detaljer som som ska in i vårt blivande kök, idag har turen kommit till dörrar.
Dock inte vilka dörrar som helst utan dörrar till skafferiet, jag är så glad över att jag ska få ett skafferi.
Inget stort där man kan gå in utan ett litet, men ändå ett skafferi.
Vet inte vad jag var fokuserad på när jag tog bilden men inte var det i kameran, hoppas ni ser trots suddig bild.
Ni kanske har lagt märke till att jag har pratat om dörrar, fast jag bara visar en dörr.
De är pardörrar fast den andra står bakom en 4 m lång kajak och det kändes som mission impossible att få fram den.
Dörrarna är inte så stora så de känns perfekta till skafferiet.
Färdigt resutltat kommer om några månader hi hi ...

Ha nu en skön onsdag och en fin torsdag så ses vi på fredag.
kram
sandra

29 kommentarer :

  1. Godmorgon Sandra !
    Vilka helt ljuvliga dörrar !! Kommer bli perfekta i ert kök !
    Ha en bra dag !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  2. Så fina dörrar! Kommer att bli så vackert när dom är på plats!

    SvaraRadera
  3. Åh, tänk att du ska få ett skafferi också!!! Det är en dröm för mej att ha ett sånt!
    Är övertygad om att det kommer att bli toppen, med DE vackra dörrarna!
    Jättevackra dörrar!
    Ha en fin dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. God morgon Sandra!
    Vilka underbara dörrar du fått tag i. Ett skafferi i köket ångrar jag lite att jag inte prioriterade högre när vi gjorde om.
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Ohhhh du..det här kommer att bli ett underbart kök, det ser jag det..Wow vilka dörrar !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  6. Godmorgon!! Ohhh vilka ljuvliga dörrar, underbara...Kommer att bli så fint så fint!! Kram P

    SvaraRadera
  7. Godmorgon, kommer bli kanon det här!
    Ett skafferi är en dröm för mig, lyckans dig. Apropå kaos hemma så kan jag bara föreställa mig din "röra", men det brukar ju egentligen inte göra så mycket när det är så här fina saker på G..då står man liksom ut ändå.

    Önskar dig en bra dag, kram Tina

    SvaraRadera
  8. Helt underbar dörr, det kommer att bli jättebra.

    SvaraRadera
  9. Så snygga!!!

    Hur lyckas du hitta alla "perfekta" detaljer?! =))

    Du är en fena på det iallafall!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. God morgon !

    Vad fina dörrar !
    Vad roligt och kul det måste kännas att få börja med detaljer...

    Skaffer är ju så fint.
    Det ska jag ha i mitt dröm kök som kanske blir om några år ... :)

    Men nu får jag drömma OCH SE DITT FINA KÖK ISTÄLLET OCH SAMLA MASSA INSPIRITATION.


    hA EN RIKTIGT FIN ONSDAG

    Kram

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra dörrar, ska bli så roligt och spännande att se ditt kök!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Underbara dörrar kommer att bli såååå fint!! Ska du måla dessa eller behålla dom som dom är??:)

    Ha en härlig dag

    kram kråke

    SvaraRadera
  13. Första gången jag kikar in hos dig! Jag är också mammaledig, fast inte så länge till. Måste passa på att njuta den tiden som är kvar. Fina dörrar du har, kommer bli kanonfint! Mysig blogg också. Ha en underbar dag! Mvh Anna

    SvaraRadera
  14. Oj oj oj...detta kommer att bli sååå fint!! Vilket projekt ni gör! Full av beundran!

    Skafferi..det drömmer jag också om, men hallå, i vårt lilla kök är det mission impossible!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  15. Dom är ju bara underbara.
    Kram Liselott.

    SvaraRadera
  16. Vilka dörrar helt underbara och ett skafferi så snyggt det kommer att bli.
    Ha en fin dag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  17. Underbara dörrar!! Det är min dröm att någon gång få ett så fint skafferi med gamla dörrar.. så länge får jag titta och inspireras av ditt hem!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  18. Så fina dörrarna är.:-) Stina

    SvaraRadera
  19. Määän, vad fint det kommer att bli med dom dörrarna!!

    SvaraRadera
  20. Men du vilka sköna dörrar - kommer bli superfint tror jag som allt annat hos dig *L*

    Kram Cattis

    SvaraRadera
  21. Detta kommer bli ett kök, man bara kan drömma om;o)
    Så kul att se det växa fram Sandra!

    Ha det bäst!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  22. Hej svejs vännen!!
    Ni har verkligen ett underbart projekt på gång.. Jag försöker för fullt att få igång bara ett pyttelitet projekt i köket... men jag måste öva på den kvinnliga listen verkar det som!!

    Dörrarna kommer att bli tokfina som skafferidörrar.

    Kram Monica

    SvaraRadera
  23. Jättefina och charmiga dörrar! De kommer bli perfekta till ditt kommande skafferi:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  24. Så vackert det kommer bli med dessa pardörrar till skafferiet! Gissar att de inte kommer att målas utan får behålla sin patina?
    Eija

    SvaraRadera
  25. Nydelige dører.. kjøkkenet ditt kommer til å bli så fint..

    Klemmer 0))

    SvaraRadera
  26. Åhh Sandra, vilka vackra dörrar!!!

    Skafferi är A o O i ett hus..I huset vi har nu har vi ett stort men vet du vad?! I det blivande huset är det ännu större..Lycka!! :)

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  27. Jätte fina dörrar.
    Ha en mysig onsdagskväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  28. Hallå!
    Vilka super fina dörrar.. Vi har faktiskt köpt exakt lika fast de är nog lite bredare som vi ska ha mellan hallen och vardagsrummet.. =)
    Så härligt med ett stort skafferi.. Det är ju rena drömmen..

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  29. Helhärliga dörrar, kan inte bli annat än bra!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra