9 februari 2011

Köksrenovering Del 5 : Vad har hon nu hittat?

Vad är Er första tanke?
Vacker, ful  eller vad är det?

För mig är det något otroligt vackert och jag är så enormt glad över att ha hittat det.
Gammal underbar panel, jag har 5 st sådana här partier.
Min tanke är att jag ska ta bort färgbitarna och sedan svampa svagt med ljusgrå nyans på de ställen där träet kommer igenom.
Det finns nämligen en grå färg under den vita.
Var ska de vara?

Hemskt ledsen att det blev en julbild, men hade ingen annan som var  bra.
De ska fylla den långa väggen under fotoväggen, fotoväggen kommer att flytta på sig och upp kommer något annat.
Men det tar vi längre fram.
Detta är inte direkt köket men vi kommer inte ha något matbord i själva köksdelen utan vi sitter här och äter.
Det ska fixas och trixas en hel del här inne också, så vi är nog klara till nästa jul.

Projekt står forfarande stilla och vi väntar på fönsterna och att golv ska torka.
Tyvärr är det fel väder ute för att det ska torka snabbare, bästa torkvädret är när det är många minus ute.
Då finns det inget vatten i luften, men vi har fått låna en avfuktare så nu håller vi tummarna.

KRAM
Sandra

37 kommentarer :

  1. Godmorgon Sandra ! Tänk att du har hittat så fina gamla träpaneler !!! Du är en fena på att hitta fina saker . Dom kommer att bli helt perfekta hos er ! Pricken över i:et !!!
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  2. Nämen jag tror jag svimmar !! Sååå fint det kommer att bli..du är såå himla duktig på att hitta gamla unika saker ..det kommer att bli såå vackert.
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Underbart vacker panel... Du fixar säkert något jätte fint av dom. Väntar med spänning.....
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar panel och så fin den kommer att bli, det är jag övertygad om!

    Åh, så spännande! Vilken härlig bild på bordet och alla fina stolar!
    Ha en fin dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Du är fantastisk på att komma på idéer men var i allsin dar hittar du allt material? Det kommer att bli jättesnyggt och personligt, det är jag övertygad om!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Alldeles otroligt vacker panel! Så många härliga saker i din butik också, sådana som är mycket svårt att hitta här i trakten... tur att det finns internet och fina bloggar att titta in i :-)

    SvaraRadera
  7. Men så snyggt det kommer att bli, tänk att få sitta där på en gammal olikfärgad stol än bordsgrannen och titta på den vackra gamla panelen!!! Mari.

    SvaraRadera
  8. Det här kommer att bli så bra!!
    Fasiken vilka snygga paneler, grått på dem blir fantastiskt snyggt, tror jag.

    Kram i allt roligt stök, Tina

    SvaraRadera
  9. Så läckert !!! Imponerad över att du lyckats få tag på dem ,ännu mer om det var i Sverige.

    Hej o hå skrapa på ! Kram Betty

    SvaraRadera
  10. Hej Sandra!
    Vilka skatter du hittar! Vilka ljuvliga paneler! De kommer bli perfekta där på väggen:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  11. Ahhhh.....det kommer att bli helt ljuvligt snyggt! Grattis till det underbara fyndet! Ser med spänning fram emot resultatet...
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  12. Såå fin, kommer säkert bli hur bra som helst. Kul med gamla originalgrejor.

    Ha en fin dag!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Det kommer att bli sååå fint! Jag ser det redan framför mig... Vad härligt det ser ut med alla olika stolar vid er matplats. Jag gillar det skarpt.

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  14. Å det kommer att bli sååå snyggt! Ska bli kul att se färdigt resultat längre fram;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  15. Mmmm!
    Det där kommer att bli ljuvligt!
    Och framför allt är det värt att vänta på, både vackra golv och paneler=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Blir oerhört spännande att se hur du får ihop alla dina fynd till ett kök =)) Vackra!!
    Susanne

    SvaraRadera
  17. Men Sandra Du är så duktig på att hitta fina saker och så har Du ögat att se vad man kan använda sakerna till, panelerna kommer att bli toppensnygga.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  18. Dom är ju så ljuvliga, Tänk vilken känsla det kommer att bli i rummet.
    Kram Liselott.

    SvaraRadera
  19. Dom är ju så ljuvliga, Tänk vilken känsla det kommer att bli i rummet.
    Kram Liselott.

    SvaraRadera
  20. Dom ser väldigt gedigna och kraftiga ut, inte någon tunn spånskiva där = "me like".
    Kommer bli hur bra som helst efter lite arbete.
    Jag beunrar hur du lyckas se alla möjligheter i gamla tig.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  21. Tror det kommer bli toppen:)
    Ska bli kul att se hur det blir..!
    Ha en mysig kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  22. Ja dette kommer til å bli råfint Sandra... du finner det mest utroligste... vakkert..

    klemmer =)))

    SvaraRadera
  23. Guuu så fint det kommer bli...det sätter igång inspirationen i mig nu när jag ser dina fina paneler.

    Gissa om jag är avis dina paneler!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  24. mmm....Sååå vackra!!!!

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  25. Men herre gud så fint det kommer å bli.. Nu blir jag riktigt avis.. Det där e ju rena drömmen.. Jag skulle vilja ha så i vårt vardagsrum..
    Ja lyckliga du!!! =)

    Kram!

    SvaraRadera
  26. Hej,
    Du är den bästa skattletare jag känner!! De där kommer ju att bli hur toksnyggt som helst!!

    Kram Monica

    SvaraRadera
  27. Åh så vackra!..vilket fynd igen!:)

    Fantastiskt.

    kram/
    Smulan

    SvaraRadera
  28. Ja då är det bara till att gratulera.

    Kram på dig ! Bettan

    SvaraRadera
  29. Men oj vilka fina!! Det kommer bli supersnyggt på väggen! Lyckost!!

    SvaraRadera
  30. Heeeeeeeeeeeeeeeeej! det blir ju säkert dö läckert!
    Du har så många annorlunda ideer ;)

    Vi gifter oss den 9 juli i nissafors ;) kom o kika om du e hemma....

    ha en bra helg, kRAM

    SvaraRadera
  31. Ja, jag blir iaf jättesugen på att sätta igång och greja med de panelerna. Vilka fynd som du alltid gör!

    SvaraRadera
  32. WOOOWWW!!! Vilka UNDERBARA gamla paneler! Jag blir inte klok på hur du lyckas nosa reda på allt! Kummer bli HUR snyggt som helst!!!!! Och jag kommer bli illgrön av avund *ha ha*.

    Kraaaam, Carina

    SvaraRadera
  33. Vilka fina paneler! Imponerande fynd! Jätte spännande att se hur det blir.

    Mari

    SvaraRadera
  34. vilka fina paneler ,kan tänka mig att de kommer se jätte fina ut sen som du har tänkt fixa dem

    Kram malin

    SvaraRadera
  35. hej..vilka snygga paneler.. det kommer bli kanonfint..ska bli spännande att se det färdiga resultatet.. Pia

    SvaraRadera
  36. Underbart! Vad fint det kommer bli! Jag älskar allt det gamla!!!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra