17 februari 2011

Ballerina Ballera...

... det är kexet med choklad, baballerina.
Har köpt dessa vackra ballerina skor av min vän Marie , tycker det är roligt att blanda in lite gamla kläder och accesocearer i inredningen.
De hänger så fint på min lilla knoppbräda i vardagsrummet.
Insåg något roligt igår på bloggen, jag visade två st bilder av köket en utan dörrar och en med dörrar.
De låg tyärr i fel ordning eftersom blogger inte ville samarbeta med mig, jag tackar i alla fall alla som tycke om dörrarna och krönet ovanför men dessa har plockats ner för att få en mer öppen yta.
Hade gärna behållt dörrarna men det fanns ingen plats för dem, så de är nu sålda.

Snart helg och skönt ska det bli och vet ni vad på måndag ska golvet läggas i köket.
Har det varit kaos här innan så är det inget mot vad det kommer att bli, jag förstår inte varför det alltid är kaos hemma hos oss.

Kram
Sandra

20 kommentarer :

  1. Visst är det lite komiskt när man visar nästan samma saker under samma dagar=))
    Dom är vackra!
    Det är något speciellt med balettskor.
    Tänk om man fick tag på en riktigt gammal ballerinakjol också.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Ha-ha så tokigt det kan bli! Köket kommer ju att bli sååååå läckert med en så stor öppning....! Jag kan tro att det är rörigt och ett KÖK dessutom, där man verkligen behöver vara varje dag med ett och annat!

    Åh, så söta ballerinaskor! Ha en fin dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. De är så fina balettskorna.
    Himmel som ni jobbar med köket, men oj så bra det kommer att bli. Du är fenomenal Sandra och jag följer gärna dina onsdagsinlägg även om jag inte riktigt hinner med att kommentera varje gång. Men, att kika in här och få en massa härlig energi är underbart.

    Det är väl attans att du ska bo så långt bort (för det är ju inte jag som gör det "blink, blink") Annars hade jag blivit en "Ove" i Solsidan och hälsat på dig OOOOOOOFTA!
    JUST KIDDING.............
    Det är nu du blir extra glad för alla milen emellan oss va?!......
    Äsch, nu är det nog dags att ge sig tror jag.
    Ha en riktigt fin helg goa du!
    KRAM Mia

    SvaraRadera
  4. De er så yndige balettskoene. Passe fint på veggen din :)
    Ha en fin dag
    Trude :)

    SvaraRadera
  5. hahaha, kaos ja!
    Sandra hjärtat, inte är det väl konstigt när ni håller på och renoverar..:))
    Mera konstigt här hos mig som inte ens har småbarn!?!

    Du jag kan inte vänta på att se ert kök! Det kommer att bli helt ljuvligt..♥
    Duktiga ni!

    Stora kramen till dig min fina, och tusen tack för alla dina värmande hälsningar.Jag vårdar dem väl. Och tack för alla inspiration du så flitigt bjuder på!
    ...*love it*

    SvaraRadera
  6. Nydelige ballerina sko.. passer så fint sammen med buret og det andre du har der.. ååå disse dørene var utrolig flotte..

    klemmer 09))

    SvaraRadera
  7. Så rosa och romantiskt!
    Vilken tur att ni ändå har kommit en bit på väg med köket. Då känns säkert ert kaos något mindre...men dock ett roligt kaos för mig som tittar på ert fina arbete..

    H en fin dag, kram Tina

    SvaraRadera
  8. Så fina ballerinaskor, du gör nog en piruett med dom när köket är klart. Nu får du ladda under helgen inför måndagens kaos, kan lätt tänka mig hur det kommer bli.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Vackra bilder Sandra!!

    Visst är det märkligt att det alltid är kaos, när jag väl inte har det letar jag efter ett nytt...Funderar på att måla ett rum till;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Hej Sandra. Vilka vackra balettskor, ljuvlig färg:)

    Ha en fin dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  11. Älskar de där skorna...
    de är de vackraste jag vet...

    Så vackra bilder dessutom,
    Inspirerande.

    Ha en fin dag,
    och tack för din kommentar:)

    Kram/
    Smulan

    SvaraRadera
  12. Tyckte de va lite märkligt varför ni rev en så stor öppning för att sen sätta dit dörrar...hiihihi
    Synd att du inte hade plats för dem nån annan stans, dom va iaf fina.
    Va roligt trots all röra att äntligen golven torkat så ni kan lägga dom. Tycker nästan det ska bli lika spännande med erat köksbygge med alla dina fina detaljer som när vi byggde vårt kök, de fanns ju klart på mordern ritning nästan som ett foto ;).
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  13. Väldigt vacker färg på dina ballerina skor! Och det blev ett vackert stilleben.
    Kaos, vad är det......?
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Haha jag tog givet att det var före och efter bilder på dörröppningen :D Undrade dock lite eftersom jag visste att du visat bilder på pardörrarna & krönet redan tidiagre! Vilket som, det blir fint!

    Det verkar vara en riktig ballerina- boom i bloggvärlden nu :) Jag letade efter rosa ballerinaskor ett tag sen, med ljus & lykta utan att lyckades hitta, och nu helt plötsligt är dem jättetillgängliga ;D Det är ofta så att väntar man så dyker saker & ting upp..
    Ha en toppendag du! Kramis Mia

    SvaraRadera
  15. Såna söta ballerina-skor! Säkert inte helt lätt att få tag i såna heller skulle jag gissa.

    Hahaha - jag brukar ofta säga "varför ser det jämt ut hos oss som om vi skulle hålla på och flytta??" Alltid lådor med grejer på väg ut eller in, möbler som flyttas hit och dit och däremellan ska målas...

    Kul med er köksrenovering!
    Må så gott i stöket!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  16. Hej Söta!!!!
    Men så fint på brädan!!!! Å vilken vacker bur.... Ballerinaskor är ju sååå fint!!!
    Ha en fin kväll.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  17. Vilka fina balettskor... Hoppas de fått dansa en del i sina dar...

    Och så snyggt kakel... Hur kan du välja från den butiken,-jag menar de har ju såååå mycket vackert så hur kan man besluta sig?!

    Skön fredag!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  18. Vilken rolig idé med knoppbrädan.
    Är så härligt med dessa inredningsbloggar där man kan utbyta idéer av varann...
    Kram Hem Ljufva Hem

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra