31 oktober 2012

KÖKSRENOVERING DEL 49: GAMMAL PANEL PÅ VÄGGEN

När jag var hos en antikhandlare för några år sedan och gick där och letade efter fina fynd såg jag något väldigt intressesant bakom en massa fönster och dörrar.
En gammal vacker panel stod där och väntade på mig ni kan säkert tänka er vilket lyckorus som gick igenom min kropp.
Jag visste redan då vilken vägg den skulle vara på och idag sitter den där.
Jag har inte gjort något med den förrutom att skrapa bort färgen som flagnade.
Visst hade jag funderingar på att måla den men kände att då kunde jag lika väl satt dit en nytillverkad.
Matrummet som det ser ut just nu.


Ha det så gott !
kram
sandra

 

25 kommentarer :

  1. Panelen gör så mycket till helhetsintrycket och jag gillar den som den är. Vilken tur att du hade ögonen med dig hos antikhandlaren, vilket fynd till det härliga matrummet!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt !!!!! verkligen otroligt fint ! Kramar // Susanne

    SvaraRadera
  3. Panelen är så fin Sandra, som ett vackert smycke!!!!

    Kramar Marie

    SvaraRadera
  4. Håller med Marie..verkligen som ett smycke !!
    Den hade inte på långa vägar gett samma känsla om du målat den.

    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Friskt vågat.
    Jag skulle nog inte ha kunnat låta bli att måla den. Den passar fint in i matrummet, Åh vilket fynd såna springer man inte över varje dag....
    Ha en skön dag
    Kram
    AC


    SvaraRadera
  6. Wiiieee sååå fint alltså..vilken vacker panel..jaa makalöst fint har ni det !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  7. SNYGGT och ännu bättre i kombination med allt det andra fina!

    SvaraRadera
  8. Hej Sandra!

    Jättefint med panelen!!!!!!! Kände att jag måste bara
    lämna en kommentar:-)))
    Vi har också köpt gammal panel, men jag köpte ett
    dyrt matt lack, som inte ska gulna och lackade tunt
    över för att färgen inte ska lossna. Det blev jättebra
    och de är nu lätta att bara torka av. Våra sitter ju i köket
    och det blir ju lite mer matos där såklart.
    Hur som helst så förstår jag att du blev salig när du hittade
    dem:-))

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  9. Du är så duktig på att se just det där fina. Den där avskavda färgen ger verkligen karaktär åt hela rummet, supersnyggt!
    De är nästan så man vill börja renovera om de nya köket här hemma...erat känns så himla varmt och fint.
    Ha en finfin onsdag, kram Monica

    SvaraRadera
  10. Vad snyggt det var, tur att du inte målade för det hade inte sett lika charmigt ut då. Bra tips från Anna-karin om att lacka ovanpå så mankan torka av. Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Love, love, love..!! Hvilket heldigt fund.

    Helle:-

    SvaraRadera
  12. vilken lycka att du är så klok;) för guds skull låt inte någon målarpensel komma nära den ljuvliga panelen;) så vacker att man blir salig;)

    så fint matrum..sitta längeplats;)

    Vidasätterblomlökarkram

    SvaraRadera
  13. Så himla snyggt.. Det slitna gör det levande..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  14. Riktigt fint! Tur att du inte målade den ;) Kram Sofie

    SvaraRadera
  15. Så fantastiskt snyggt!! Att bara låta den vara som den är. Ha en härlig dag. Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Ohhh så fint Sandra! Ser helt fantastiskt ut!!

    Kram Paula

    SvaraRadera
  17. Wowwwwww...i love this darling.....xxx...

    SvaraRadera
  18. Panelen är ju fantastisk snygg!!
    Bara såååå vacker som den är...:)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  19. Va snyggt med panelen, håller med dej den ska inte målas. Superfint hos dej som vanligt. Kram

    SvaraRadera
  20. Jag blir helt lila av avundsjuka när jag ser den där panelen, och att du "hittat" den. Jag letar med ljus och lykta efter en sådan men har börjat tänka "Ah, sånt där kanske man inte kan hitta" Men nu har ju du motbevisat det och jag fick blodad tand.

    Underbar köksrenovering!

    SvaraRadera
  21. Complimenti i pannelli sono una meraviglia come tutto il resto!
    Ciao un abbraccio Adriana

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra