1 november 2012

TEMA V44: FÄRGTEMA

Idag är det färg som gäller hos Fabriken.
För ca 12 år sedan i lägenhenten vi bodde i innan vi flyttade till huset var det hur mycket olika färger som helts och starka när vi sedan flyttade in i huset gick jag mer åt vitt och tillslut var allting vitt.
Nu har färgen hittat tillbaka och det blir istället en mix av de båda.
Kudden med massa blommor har jag sytt av ett gammalt rullgardinstyg, den till höger har jag sytt av en gammal trasmatta och den andra och filten är loppisfynd.
Olika färger dova och starka mixade är vad som gäller i vardagsrummet just nu och jag känner mig grymt nöjd.

Det känns skönt med lite färg i detta mörker man blir lika chockad varje år hur mörkt det kan bli.

Tusen tack för era gulliga ord igår så kul att ni tycke om det!
kram
sandra
 

12 kommentarer :

  1. What a colors !!!!...great !! i love it !!...happy day...love Ria...xxx...

    SvaraRadera
  2. Verkligen roligt tema denna vecka. Roligt att se hur olika vi alla tänker och har det hemma. Färger är svårt ibland kan jag tycka.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. Det är som om årstiden, och vi med den, behöver mer färger. Jag tycker din sprakande kuddhörna i soffan är härligt inspirerande!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  4. Åh så fint, precis i min smak!
    Jag gillar vitt också men kan aldrig hålla mig till det, färger är alldeles för lockande!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är härligt med färgaccenter efter årstid (och humör) till en vit bas. Enbart vitt blir intetsägande och livlöst i ett hem tycker jag. Du har det så fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder från ditt hem! Bra med en neutral bas och att sedan kunna fylla med härliga färgglada detaljer!

    SvaraRadera
  7. OJ va härliga färger..o bilder!
    Bordet med flaskorna är ju bara såå härligt!

    God natt!!
    Kram Bia

    SvaraRadera
  8. Så fint det ser ut hos dig! Härliga färger.

    SvaraRadera
  9. Känner igen det där med hur färgerna tas fram och plockas bort. Här förändras det mest hela tiden...
    Önskar dig en bra helg
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga färger på kuddarna ;)
    /mia

    SvaraRadera
  11. Fint med murriga färger, speciellt när de lättas upp med den ljusa bakrunden!
    Ditt hem ser ut att vara riktigt mysigt och hemtrevligt!
    Hils
    //Annapinglan

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra