18 oktober 2012

TEMA V 42: DIY

DIY
Do It Your Self
Jag tänkte visa mitt senaste projekt, att sy egna trasmattekuddar.
Jag har köpt trasmattorna på second hand.
Det konstiga med mig är att jag har ett pysselrum/arbetsrum som just nu inte går att komma in i, fast om det hade varit möjligt att komma in så skulle jag nog ändå hamna på golvet i skräddarställning.
Jag sitter och fixar mycket på golvet, vet dock inte varför.
 
Eftersom mattorna är tjocka har jag valt att sy de för hand med ett jutesnöre och en tjock nål.
Tråckla tråckla
Vänt på fodralet och in med kuddarna i denna fick det bli två.
Tråckla igen.
Färdig och pryder nu soffan vid matbordet.

Snabbt, billigt och enkelt....
Det är min melodi.

Se mer hos Fabriken

Kram
Sandra
 

11 kommentarer :

  1. God morgon !

    Så fint ! Så bra att man återanväder :)

    Ha en fin dag Sandra ! Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Mums..säger jag om den ideen !!
    Det vill jag testa..mot loppis o trasmattor genast !

    Kram till dej !

    SvaraRadera
  3. Nu är det säkert många som kastar sig ned på golvet och börjar klippa sönder sina gamla trasmattor! Härlig idé.
    Mönstret och färgerna passar så bra till kuddar och va fint det blev!

    Önskar dig en bra dag!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  4. Återanvänding, toppen! Och snyggt. Bra kuddar att ha ute också tänker jag, lite tåligare.

    SvaraRadera
  5. Tjo vad kul,jag hade ett inlägg om det hos mig igår-trasmattekuddar alltså!
    Ha det gott!
    /Johanna

    SvaraRadera
  6. snyggt Sandra! återanvändning gillar jag! Ska själv försöka sy kuddfodral av en bunte hemvävda handdukar med monogram som jag fyndade i somras! Hur det gick återkommer jag med! stor kram från Maja

    SvaraRadera
  7. Det är hemtrevligt med trasmattekuddar. Kanske ska försöka göra en...
    /mia

    SvaraRadera
  8. Så himlans fint det blev! Det är ju så roligt att fixa, pyssla och gör iordning! Extra härligt och inspirerande tema denna vecka!

    Hälsningar
    Anna

    SvaraRadera
  9. Det är verkligen en cool och bra upplysning. Jag är nöjd att ni delade denna nyttig information med oss. Vänligen hålla oss informerade så här. Tack för att dela.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra