12 mars 2012

Vårstädning

Igår innan det började blåsa för mycket passade jag på att röja lite på glasverandan, kan säga att det var så skitigt där ute.
Granris, kottar och tallris låg lite överallt, så det var fram med sopborsten och svarta sopsäckar.
Hörnan med järnsängen började jag med och
la i en madrass men det är nog lite för tidigt att spendera tid här ute.
Zinkbaljor och trälådor väntar på att fyllas med blommor och annat. 

Ett olivträd har spenderat hela vintern i garaget och innan jag satte in det hade stammen börjat bli lite svart och det fanns svarta små pricka på baksidan.
Finns det något hopp för detta träd eller är det bara att slänga det???

Skönt det känns att rensa upp på verandan och att man snart få ett extra rum att spendera och inreda i.

Ibland är man för snabb på knapparna och man glömmer trycka på schemaläggaknappen....

Kram på Er
Sandra


44 kommentarer :

  1. Hvor ser det bare fint ud, dit lille arrangement
    God aften jeanett

    SvaraRadera
  2. Haha! Min tanke var precis... Gör hon ett inlägg NU vid denna tiden.. ;)
    Härligt när man kan börja rensa och röja.. Ingen aning vad du ska göra med olivträdet ditt, hoppas någon annan klok vet.
    Go kväll!
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  3. Haha:)) Härliga bilder bjuder du på som vanligt:) Ha en fin start på veckan och en fortsatt mysig kväll:))

    kram kråke

    SvaraRadera
  4. Ja, själv gjorde jag ett inlägg kl 03.00 i morse! Hur tänkte jag där då!?
    Underbar veranda och fina bilder!
    Vi har ett olivträd i snarlikt tillstånd, så jag kommer att följa svaren till detta inlägg!
    Fortsatt trevlig kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Jag längtar också efter att få röja bort lite vinterris, men här i Skellefteå lär det dröja ett tag till. Vi har precis haft sportlov och åkt skidor i härliga backar! Ha en fin vecka! Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Härlig glasveranda du har. Olivträd är jag inte bra på men ditt ser ju ut att ha överlevt. Ha det bra! Och inte gör det något om det blir inlägg på "fel" tid./ Pia

    SvaraRadera
  7. Skönt att ha städat. Olivträdet har svartmögel så det är bara att tvätta med såpvatten tills det är borta.

    Kramen

    SvaraRadera
  8. Vad duktig du är - har bara orkat smårensa lite i en rabatt i helgen. :-)

    SvaraRadera
  9. Hejja dig. Olivträdet tror jag klarar sig fint. Kram

    SvaraRadera
  10. Skulle verkligen behöva göra detsamma:)
    I dag har jag ställt ut ett cafébord och några solar i min lä-hörna utanför köksfönstret. Där var riktigt varmt mitt på dagen!Våren kommer så sakteliga!
    Kram.

    SvaraRadera
  11. Skönt att få städa ut vintern. Ingen aning gällande olivträdet, men hoppas det klarar sig.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra!
    Så härligt med vårstädning! Så många fina lådor och byttor du har som väntar på att fyllas! Jag planterade faktiskt ut lite påskliljor och Pärlhyacinter på balkongen i lördags.
    Hoppas verkligen att vintern är slut och vi slipper det berömda aprilvädret!

    Vi har haft sköna dagar i slalombacken.
    Kram Monica

    SvaraRadera
  13. Ja,det är många som ligger i startgroparna nu och bara vill UT....Mysig veranda.....Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  14. Det ser verkligen härligt ut på din glasveranda, men jag förstår att det lätt samlas ett och annat där! Så skönt med lite städning!
    Ha en härlig vecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  15. What a darling porch! I love the rustic sweetness of it, and your iron daybed is beautiful!!! I hope that it warms up for you soon! I spent all day outside in my garden today! Yay! :)

    xoxo laurie

    SvaraRadera
  16. Vilken fin glasveranda du har!!!
    Skönt att få det städat!
    Snart kan man nog sitta därute skall du se!
    Hoppas du får en fin vecka
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  17. morgen du liebe
    oh deine fotos sooo schön. liebe das.
    herzlichst daniela

    SvaraRadera
  18. God>morgon!
    Härlig tid med massor med skoj att göra har vi framför oss=)
    Hoppas att du får en härlig måndag.
    Kram gabriella

    SvaraRadera
  19. Åhhh vad fint, jag längtar så tills jag kan städa i min veranda och börja vara där..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  20. Så mysigt med en glasveranda. Riktig vårkänsla infinner sig på bilden.
    Men idag visa sig våren från sin sämsta sida och det är storm.
    Ha en skön måndag
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  21. jag vill oxå röja på altanen men det känns inte lönt är ändå så j*la kallt där än :( men kanske skulle ändå......
    låt olivträdet vara o sköt om det som vanligt så kanske det piggar på sig :)

    kram o ha en härlig dag <3

    SvaraRadera
  22. Åh, så härligt att få lite undanrensat. Nu fick jag lite inspiration, kanske jag kan ta mig i kragen lite och gå ur min "saving enrgy"-fas och rensa undan på vår veranda :).
    Ha en toppendag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  23. Hihi...så det blev ett lite tidigt måndagsinlägg ;).
    Vad härligt att ha en glasveranda att mysa på så här under tidga vårar.
    Många fina byttor som ska fyllas med härliga blomster har du. Hoppas så att Elna har rätt och ditt olivträd går att rädda.
    Ha en bra start på veckan, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  24. Åh, vad mysigt att få börja greja där! Har jag sagt att jag älskar det grön/vita golvet? Säger det nu då: Äääälskar det! Sen är jag ju lite galen i grönt ;)

    Ha en jättefin start på veckan!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  25. Så härligt att börja vårstäda i verandan! Har inte hunnit med vår än så den är skitig fortfarande, men snart blir det ett rejält tag där.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  26. Skönt när man får städarryck!
    Jag gillar den där högen med saker i hörnan. Finns några godbitar där=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  27. God morgon Snadra !

    Så härliga bilder och så mysigt att ha ett sånt uterum.
    Ni har verkligen lyckats.

    Ha en toppen måndag!

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  28. Härliga bilder du visar Sandra!
    Det är så skönt att få vårstädat. Man mår så himla bra efteråt. :)
    Ha en härlig måndag!
    Kram Amelie

    SvaraRadera
  29. Härligt med verandan ! Jag tänkte också städa lite på vår i går , men sen började jag såga ved istället , samt kratta fram lite vårblommor !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  30. Skönt att få iordning, rummet verkar helt underbart kram

    SvaraRadera
  31. Så härligt att städa lite jag blir också sugen på att gå ut i mitt lusthus och städa.Men igår blev det trädgården som blev städad, tog bort kvistar, gamla blommor. Vilken härlig vårdag det var, jag fikade ute och njöt i solen
    Ha en fin start på veckan!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  32. Så härligt med en glasveranda =)
    Är verkligen en dröm jag har.
    Här hemma ligger vi i influensa alla 3 men hoppas på att det går över snart.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  33. Härligt att få städa undan och sedan njuta av allt det fräscha igen.
    Golvet i din veranda är ju så härligt, blir bara glad av det grön/vit rutiga.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  34. Ja du, tänk vad smutsigt det blir över en vinter! Och tänk vad illa man plötsligt tycker om granriset, som var såååå mysigt och fint i höstas.....
    Ha det gott och städa på...
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  35. Så ljuvligt det måste vara med ett uterum.. Det är något jag verkligen verkligen skulle vilja ha.. Ert ser så fint ut, Fint med det gröna som bryter av mot det vita..
    Mys mys!!
    Kram

    SvaraRadera
  36. Hej hopp denna underbara måndag!! Jag skulle oxå behöva vårstäda =)
    Piffa till hemmet lite nu inför våren =)
    Kramkram i massor!!

    SvaraRadera
  37. Vilket underbart ljuvligt golv! Det ska jag lägga i mitt minne till den dag jag också får någon typ av uterum.

    Tack för inspirerande bilder!

    SvaraRadera
  38. Härligt att börja städa och planera inför varmare tider... :)
    Längtar tills jag kan börja röja upp på balkongen och lägga ut kuddar etc igen...
    Men det är lite kyligt än, även om vi har +12 grader... .)
    men vi ska tydligen få +18 grader till helgen.. så vem vet...:))

    Kraam Tina

    SvaraRadera
  39. Hejsan Sandra!

    Så mkt fint du har på glasverandan. Sängen är ju så härlig!

    Visst kliar det lite i de gröna fingrarna efter att få börja plantera?!

    Kan inte ge dig ngt råd ang olivträdet tyvärr.. Hoppas det klarar sig!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  40. Hej!
    Kan inte låta bli att se bakgrunden på dina bilder...hus & bilar:)
    Känns som du bor på landet men jag vet ju att du inte gör det!!!

    Flitig är du trots att det måste vara vääääääääldigt nära nu...:)

    Kram

    SvaraRadera
  41. Så fin din veranda är! Här har också storstädats idag, golven var hemska efter hundens härjningar och behövde en rejäl omgång! Skönt när det är klart och allt är rent och doftar nystädat. Kaffet i solen smakade extra gott efter det :-)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  42. Schemalägger du dina inlägg...det vet jag inte ens hur man gör...

    Härligt att få städat och röjt upp, jag slänger inga olivträd förrän jag vet att de är stendöda. Det finns ju alltid hopp...och om det är "liv" när du skrapar i stammen så lever det ju...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  43. Ja din veranda är ju så fin, förstår att du längtar nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  44. Nu är vi många som börjar se om våra verandor och snegla på trädgårdsmöblerna, vilken härlig tid vi har framför oss!
    Jag håller med Mariette, stendöd för att slängas! De svarta fläckarna vet jag inte vad det är, så fort mina växter får ohyra prövar jag med såpvatten och upprepar efter ca en vecka.
    Hoppas du får sprutt på olivträdet, de är ju inte billiga i inköp heller.
    Öskar dig en fin tisdag,
    /Cia

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra