13 mars 2012

HITTAR ALLTID TILLBAKA TILL?


Vid det här lagret vet ni alla säkert att jag har en stor passion för gamla plårburkar, jag har sedan 15 år tillbaka samlat på mig en liten samling.
Under dessa år har jag dock tröttnat på dem,lagt undan dem eller sålt av någon, men har alltid hittat tillbaka till dem igen.
Ser jag en bild på någon blogg eller tidning där det finns burkar med tycker jag det alltid är så himla snyggt.

Jag är väldigt förtjust i dem så går åt turkost och grönt, de kommer göra sig kanon i köket senare.
Till detta inlägg plockade jag ihop en del av vad jag har, fler finns i skafferiet och i källaren.
En del röda brukar komma fram mer till jul.
Så en fråga till ER alla därute..

Har ni något i er stil som ni känner att ni alltid hittar tillbaka till?

Vilken vårdag vi hade igår, var ute en lång stund på eftermiddagen och gottade oss i solen och fikade sedan fortsatte jag röja på verandan.
Måste dock åka och slänga massa återvinning och panta flaskor.

Ha nu en härlig Tisdag
Kram
Sandra

56 kommentarer :

  1. Åhh vilka fina burkar, jag förstår att du hittar tillbaka till dom !! De passar ju så bra där på hyllorna i köket..
    Jaa, om det ska vara något jag ständigt hittar tillbaka till så är det nog kristallkronor, älskar dom, och kikar ofta på tradera och blocket..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  2. Jag plockar runt med mina gamla burkar hela tiden. Flyttar dom från hylla till hylla i skafferiet.
    Du har verkligen många godingar.
    Kan du säga mig hur jag får min blogg att täcka hela sidan om du förstår hur jag menar, som det är nu är det två fält på den.
    Äh jag vet inte om du förstår vad jag menar, är så dålig på inställningar.
    Ha re gött
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  3. Åh vilken läcker burkhög!!! Så snygga!!! De turkosa och gröna och så den stora brödburken, skitsnygg!!!

    Jag älskar också burkar, är ett burkfreak, kuddfreak och så har jag alltid haft en förkärlek till gamla vackra trasmattor....mari.

    SvaraRadera
  4. Jättevacka burkar, fattar att du hittar tillbaka till dem. Så härligt när de går i tukost :)

    Vet inte om jag hittar tillbaka till något. Vet inte ens om jag hittat min stil ännu. ;)

    Ha en fin dag!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  5. Vilken fin samling med de ljuvligaste burkar! Jag gillar också gamla burkar!
    Ha en fin dag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  6. Dina burkar är jättefina och det är extra fint eftersom de är inom samma färgskala. Brödburken med texten Bread är outstanding, sååå snygg. Jag gillar också burkar, men har bara några stycken. Min passion är nog vitt porslin med blå dekor, det är det blickarna fastnar på när jag är på loppis eller antikt.

    Önskar dig en underbar dag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  7. Godmorgon Sandra!

    Jag har en precis likadan turkos fjärilsburk. Just nu står den i källaren och skräpar, men den är ju ljuvlig så den får nog välkomnas upp i igen.=))

    Ramar och annat kan åka fram och tillbaka här. Vill inte slänga. Bara spaaara! =))

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  8. Jättemysigt med de gamla plåtburkarna. Ja försöker i bland att vara lite mer modern i stilen, rensa upp lite bland alla små loppisfynd. Men jag återkommer till det gamla och lite mer romantiska lantlivet jämt och ständigt. Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Hej Sandra!
    åhh så fina burkar du har, snyggt att ha dom i grupp!
    Jag har försökt att ändra stil många gånger men faller alltid tillbaka till det kvinnligt romantiska!
    Det är väl jag helt enkelt!

    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  10. Så vackra burkar! Jag har också en förkärlek för burkar och gammalt porslin! Det åker ut och in i köksskåpen lite emellanåt!

    Ha en skön och solig tisdag!

    Kram Miriam

    SvaraRadera
  11. So eine schöne Sammlung. Die würde mir auch gut gefallen.
    Liebe Rosaliegrüße∙∙♥♥∙∙

    SvaraRadera
  12. HEI,

    så koselig med disse boksene. jeg har og tatt vare på noen...
    ha en riktig fin dag,
    klem TOVE

    SvaraRadera
  13. Jag gillar också burkar men har inte alls lika många & fina som du ;)
    Jag har precis haft en aha upplevelse, jag gillar trä & brunt...upplyftande va ? He he
    Min röda tråd i huset...brunt !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  14. Ingen dålig samling du har Sandra ! Ser många fina där !
    Just nu flaxar jag ju väldig i min inredningsstil , har inta tänkt på om det är något som jag alltid återkommer till ? Joo förresten siffror och bokstäver , det kan jag inte se utan att köpa, jag har snart det överallt och på allt !!!
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  15. Hej
    Visst är det fantastiskt när solen strålar värmer!! Jag hoppas att vi slipper bakslag och aprilväder och att våren nu verkligen är här, på allvar!!

    Dina burkar är fantastiska och gör sig fantastiskt bra i ert läckra kök!
    Ha det gott i vårsolen!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  16. Oh jag föll pladask för fjärilsburken. Jag har mina strutsägg och hjorthuvudet med sju ljus som alltid hittar tillbaka. Du får titta in på min blogg idag för där behövs lite synpunkter och idéer.

    Kramen

    SvaraRadera
  17. Hej Sandra! Så många snyggingar du har! Gillar också burkar, men jag är lite likadan, mina har stått i ett skåp och gömt sig länge nu, men jag ska ha dem i skafferiskåpet sen, så de får komma till användning.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  18. Ho sempre adorato le vecchie scatole di latta, memoria di un tempo passato,complimenti
    Maddalena

    SvaraRadera
  19. Så fint med alla plåtburkarna och så klokt att stoppa undan dem ibland när de inte passar eller får sin plats! De kommer ju att bli jättefina nu i nya köket!

    Ja, vilka härliga vårdagar!
    Har nog aldrig tänkt på att hitta tilllbaka - har nog alltid haft "min" stil med möbler och annat - saker som följt mej i decennier! Småsaker och dekorationer kan väl iofs variera med årstid och inspiration!

    Ha en härlig tisdag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  20. Herre jisses du har ju en mindre nationalskatt där hemma =)
    Så vackra saker!!!!
    Jag har en förmåga att hur mycket jag än ändrar om i köket med färger
    och saker så hammnar jag alltid tillbaka till ljusblått.
    Önskar dig en härlig vår dag i dag oxå.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  21. Jag är ju också lite tokig i gamla plåtburkar....
    Målar t o m egna, ja du vet konservburkar och sånt...
    Kramis
    Sofia

    SvaraRadera
  22. Härligt att våren är här. Underbara burkar, förstår att du tycker om dem kram

    SvaraRadera
  23. Åh dom är jättefina där hos dig på hyllan mot vit bakgrund och fina gråa bänkskivorna.

    Något jag alltid faller tillbaka på är skåp i olika utföranden..gärna med många lådor. Annars vill jag har det rent och städat i stilen....men så blir det inte alltid men jag kommer ofta tollbaka till det ändå!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  24. Et herlig energikick, det er det jeg får når jeg besøker bloggen din Sandra!! For en lyst og energi du har bestandig til å dekorere og skape noe nytt.

    Selv kommer jeg alltid tilbake til det enkle, naturlige og myke. Det passer helt enkelt min personlighet. Jeg tror ikke jeg kan leve uten masse vakre tekstiler rundt meg, heller ikke uten en stabel med gammelt porselen på kjøkkenet. Jeg blir så glad av det !

    Takk for at du spør vennen, med meg går det bra. Kanskje litt mer opptatt nå enn vanlig. Da blir det lite tid til å blogge. Som regel synker jeg helt inn i min konsentrasjon når jeg syr og broderer. Og så blir jeg der en god stund :)

    Ha en kjempefin dag, stor klem

    ~ Aina ~

    SvaraRadera
  25. Åhh nu blir jag lite grön av avund- vilka vackra burkar, jag är svag för dem jag med...Fjärilsburken är underbar!! Kram

    SvaraRadera
  26. Så många underbara burkar! Vad ljuvligt att ha många att välja av och byta ut efter säsong.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  27. Vilket härligt färgklick det blev med dina fina burkar.
    Ja du stilmässig återvänder jag alltid tillbaka på det lantliga och det rustika sedan har man ju saker och ting som man bara inte kan motstå och man blir dragen till det så fort man ser en till.
    Jag har svag för olika rep, korgar, trälådor, gamla brev/papper, ja listan kan göras lång här.
    Ha det gott.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  28. Supersnyggt med alla burkarna, så många fina och den med fjärilarna blev nog min favorit...

    Jag är ju hopplös och samlar på allt...men det som jag alltid älskat är gamla leksaker. Kommer ihåg att det första jag faktiskt ropade in på en auktion var en gammal celluloid-docka när jag var tolv år.
    Lite gamla leksaker har jag hemma på hyllan men som tur är har hag ju min butik där de mesta av grejerna hamnar, tror sambon skulle bli lite trött på mig annars :)

    Kram Monica

    SvaraRadera
  29. Vilken otroligt vacker samling av gamla burkar!

    Det är nog ingen speciell sak jag alltid återkommer till men mitt hjärta slår lite extra för allt som har en blå ton gärna i kombination med vitt, spelar ingen roll om det är textilier, porslin, blommor eller kläder.

    Ha en fin tisdag!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  30. Hej!

    Visst är det lustigt att man kommer tillbaka till samma saker - igen.. Först tröttnar man och sen letar man fram dem igen..

    Jag var uppe på uthusvinden och letade fram min gamla emmafåtölj och en gammal dockvagn som jag hade i min första lägenhet och som hängde med några år innan de stuvades undan - och nu är de framme igen!!

    Gamla plåtburkar är speciella.. Kan inte få för många!

    kramen Jenny

    SvaraRadera
  31. Vilka vackra burkar pryder sin plats.
    Natur färger kommer alltid åter här hemma genom åren.
    Ha en fin dag!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  32. Hej Sandra! Så otroligt snygga burkar...dessa skulla passa ypperligt i mitt skafferi....ska fixa till detta när vilde Willes rum är klart.....Jag brukar gå in på Tradera och kolla efter gamla burkar och de blir ALLTID alldeles för dyra...........jag vill ju FYNDA...... en stor kram till dig

    SvaraRadera
  33. Ååå så många fina burkar !!
    Jag vet ingen exakt sak som jag kommer tillbaka till .
    Däremot kan jag bli så less på saker emellanåt då skalar jag av tills det ekar . Men jag kommer alltid tillbaka till att plocka fram en massa efter ett tag igen .
    Kraam

    SvaraRadera
  34. Hej Sandra!
    Vad många vackra burkar du har! Jag gilla oxå gamla burkar o saker i emalj, gärna Kockums:)

    Ha en trevlig eftermiddag!

    KRaam Jenny

    SvaraRadera
  35. Här är en tigg som är burkoman och gamla ska dom vara...:) plockar fram mina efter årstid...har ett lager i källaren...läckert med de turkosa nyanserna..andas vår och sommar, kram

    SvaraRadera
  36. Superfina:)

    Jag gillar alltid nötta lantliga möbler, slagbord, skänkar...

    Kram M ♥

    SvaraRadera
  37. Jeg klarer aldri å kutte ut loppemarkeder og det som blir med hjem derfra. Kan være så mye, men felles for dem alle er at det som regel er gammelt.
    Liker også bokser.
    Hobbyting kjøper jeg også en del av ;)
    Klem Madelén

    SvaraRadera
  38. What a great colors !! like theam all...love Ria...xxx..

    SvaraRadera
  39. Vilken härlig samling, jag har en burk samma som dig, den gröna med dansande barn. Något jag plockar bort och sen fram är tavlor, just nu är dom framme.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  40. WOW!! Vad många supervackra burkar du har!!
    Underbar samling!! :))

    För tillfället har jag "spleen" på gamla provdockor och gamla terriner.. hihi

    Kram Tina

    SvaraRadera
  41. Hm. Nej det finns nog ingen speciell sak sådär. Jag är i och för sig barnsligt förtjust i koppar. Så fina koppar kanske. Gärna bra att dricka te ur ska de vara. Och så blåvitt porslin kanske... det gillar jag.
    Kram

    SvaraRadera
  42. Hej..Åhh hvor er det bare nogle skønne , smukke dåser..Jeg er da helt vild med din samling..Dem har jeg også altid haft en passion for, og har gennem årene købt en del..Noget andet jeg også ALTID må købe er glasflasker..Kh Camilla

    SvaraRadera
  43. Vilken samling du har!!!
    Vackert alltså...

    Något jag återkommer till, oj vet inte faktiskt...klassiska saker av olika slag återkommer jag till, i olika former och material.
    Så det får bli svaret!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  44. Hej Sandra
    Jeg kom lige tilfældig ind på din FINE blog via Hvidt, slidt og patina.
    Har lagt mig som fast følger, da jeg kan se at vores interesser er meget lig hinanden ...
    Sikke en fin samling dåser ... Jeg elsker også bare dåser, der helst skal være gamle og med patina ...
    Glæder mig til at følge dig fremover.
    Stort kram fra Dorthe

    SvaraRadera
  45. Ååå så snyggt!! Den hörnan hade gärna vart i mitt kök istället! Älskar ju oxå plåtburkar och har tvärr bara några enstaka.

    Har du skavt brödburken själv eller var har du hittat den?? Den var ursnygg!!!

    Ha en skön kväll!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  46. Wow vilken samling!:)) jag köper alltid lite större
    uppläggningsfat när jag är på loppis och det brukar bli i
    vitt porslin med något blått mönster på:))

    Kram fina och fortsatt härlig vecka:)

    SvaraRadera
  47. For en nydelig samling flotte bokser du har!! Veldig mange koselige bilder til inspirasjon her hos deg.
    Ha en flott uke!
    Klem fra Solveig

    SvaraRadera
  48. Men du så fina burkar! Gillar också när det går åt det turkosa. KOmmer faktiskt inte på något särskilt som alltid återkommer, men jag är himla förtjust i glas och mnuggar, men har lagt ner med att köpa på mig mer nu men jag blir alltid sugen på att köpa när jag ser några fina :). Kram Jennifer

    SvaraRadera
  49. Jag håller med...turkosa burkar är outstanding ;o) Jag kom över en aquafärgad på loppis i helgen...perfekt till mitt pastellkök ;o)
    Gillar alla dina burkar skarpt!!

    Jag återkommer hela tiden till det pastelliga i mitt kök. Har prövat att hålla det helt i vitt med beiga, bruna o svarta detaljer. Men jag faller dit igen ;o) Så nu har jag bestämt mig för att bejaka mitt a´la Leila-kök och det gillar jag :o)
    Kram på dig och må gott i vårsolen!
    Ulrika

    SvaraRadera
  50. Hej, vilka fina burkar, speciellt den turkosa med fjärilar på :)

    Jag lyckas alltid falla för turkost.

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  51. Hej Sandra!
    Vilken diger samling, och alla är ju verklige urfina.
    Min stil har ju ändrats lite efterhand,nu vill jag ha lite rufft,industri och sånt, men saker som jag alltid kollar efter är trälådor, korgar, saker i naturmaterial.
    Önskar dej en fortsatt finfin vecka.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  52. The colors in that corner are so springy and Easter-y, Sandra! So very pretty! And your bread box is adorable! :)

    xoxo laurie

    SvaraRadera
  53. älskar burkar! så himmla fint! :) gud, vilken härlig blogg!

    SvaraRadera
  54. Så mycket fina burkar du har . Jag är också förtjust i burkar . Både glasburkar och plårburkar.

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  55. Hihi vad kul. Jag samlar också litegrann på gamla burkar. I perioder.. ;)

    SvaraRadera
  56. Snyggt! Jag är också burksamlare, men mina är mer färgglada 60-och 70-talare...

    Jag har dock en precis likadan fjärilsburk och den är jag verkligen kär i. :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra