5 mars 2012

Kaos försvinner

Först måste jag säga att det inte blev någon fika ute igår vi var inte ute alls, solen visade sig en stund på förmiddagen och sedan blåste det kallt.
Istället blev det en latdag för alla utom Mikael som jobbade på med köket, visar på onsdag.
Idag tänkte jag visa en del av vardagsrummet som har varit i kaos så länge, men i förra veckan försvann kylskåpet och alla sjutusen verktyg som har förvarats här.
De fick åka ner till källaren och det är en sådan härlig känsla när man börjar se en helhet igen.
Vi har en del stora möbler som både väger mycket och tar stor plats.
Detta gamla postskåp köpte jag på auktion för 2 år sedan, rymmer hur mycket som helst men tar även enorm stor plats.
Tycker det är läckert men har varit lite trött på det, men kanske det inte är skåpet utan kaoset.
Jag vill så mycket, men det blir inte som jag har tänkt mig.
Men jag vet ju också anledningen till att jag är så här så tiden kommer när jag hittar dit jag vill.

Måndag och en ny spännande vecka....
Kram
Sandra

47 kommentarer :

  1. Jag håller med....postskåpet är härligt läckert:))
    Måndag och nya tag...ibland blir det inte alltid
    som man tänkt sig men det bli bra ändå och ni
    har det så underbart vackert:))

    Fin start på veckan...

    Kram kråke

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att det inte blev fika ute igår, men det kommer fler dagar. Håller med om att man blir lite purken när det inte blir så som man tänkt och att kaos är jobbigt. Allt blir bra! Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart skåp.. Det fick mig att ångra att jag inte tog mig an ett "gymnastikskåp" i trä som fanns i ett hus min pappa ägde.. Attans, jag visste att jag skulle ångra mig.. Skyller allt på Herr P som tyckte det var "onödigt och otympligt".. ;)
    Go måndag på dig! Kram Evelina

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt när man får röja och få bort alla verktyg mm som kan göra en tokig.
    Postskåpet är hur läckert som helst, har aldrig sett någon som haft ett sånt. Förstår att det väger en del. Du har så otroligt mycket fina och originella saker.
    Ny vecka nya tag
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  5. Det var ett jättehäftigt skåp, perfekt med skåp som sväljer mycket. Ja men nog ärdet så där ibland, man har liksom inte rätta energin till att hålla på, men som tur är så återkommer den alltid :).
    Önskar dig en bra måndag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  6. guuud det där postskåpet är så läckert. Det finns nog många potentiella kunder om du tröttnar på det, jag t ex!
    Ha en fin fräsch vecka!
    Eija

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart postskåp - skulle gärna hitta mig något liknande! :-)

    SvaraRadera
  8. Ditt postskåp är ju döläckert.
    Sitter man så länge i en renovation blir man till slut less på det och vill man ha det fint och ombonat.
    Allt tar sin lilla tid och särskild som ni gör det, ni är ju jätte duktiga att ni gör allt själva!
    Håll mod Sandra, ni kommer att bli färdiga med allt och sedan ska ni koppla av och njuta.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  9. Håller absolut med dig Sandra! Ibland vet man inte varifrån kaoset kommer! =)) Superfint är det iallafall och jag hade nog tänkt en gång extra innan jag hade gjort mig av med det!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Åååå så fint postskåp! Blev lite kär tror jag. Här är det mest kaos hela tiden, lite trist, men så blir det väl med två minisar.

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  11. Skåpet är ju hur fint som helst =)
    Men jag förstår att det tar plats.
    Själv bar jag omkring på ett stort klädskåp hela eftermiddagen.
    Önskar dig en bra start på veckan.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Vilket fantastiskt skåp! Jag minns ett sådant från när jag var liten som vi fick hämta vår post i på den lokala lanthandeln. =)
    Ha det gött!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  13. Vilket fantastiskt skåp men jag förstår att det tar plats - men jag tror att du har plats.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  14. Vilket underbart postskåp du har!! Du inspirerar hela tiden =)
    Jag vill önska dig en kanon bra måndag så syns vi imorgon!
    <3

    SvaraRadera
  15. Ett underbart vackert skåp!!! rymmer säkert hur mycket som helst och kanske lite till...sånt där smått som man vill spara men inte har nån plats för...
    Din frustration känns...vi var sådana hela familjen igår. Vår familj är tät och mycket beroende av varandras sinnesstämningar, vi skapar allihop och är därmed väldigt känsliga, på gott och ont. Så jag tror mig ana hur Du mår.
    Ett tips som jag brukar ta till ibland när jag känner mig hemmablind, är att kika in genom fönstren utifrån, då ser du hemmet med andra ögon. Låter kanske löjligt, men testa om du kan. Bra är också att fota, men det gör du ju redan med fantastiska resultat. Ditt självförtroende...DU ÄR SÅÅ DUKTIG!!! och Du är en stooor inspirationskälla!!!

    kram lisamaja

    SvaraRadera
  16. Men oj vilket skåp du har där! Det skulle gärna få flytta in hos mig! Men visst är det så, att ibland tröttnar man på vissa saker.
    Önskar dig en skön vecka!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  17. Hejsan Sandra!

    Jo, du vad jag känner igen mig.. man vill så mkt...

    Önskar att jag hade plats för fler stora möbler, som rymmer mkt förvaring! Ert postskåp är ju superläckert!

    Tyvärr bor vi i ett litet "torp" på ca 110 km2 och med en takhöjd på endast drygt 2 meter. SÅ tyvärr får jag lägga ner stora möbler..

    Ha en fin start på veckan!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  18. Superläckert postskåp!!!
    En "vill ha" möbel! :D

    Ha en fin start på veckan.
    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  19. Vilket fantastiskt skåp och visst - det kräver mycket plats, men rymmer också mycket!

    Önskar dej en fin och bra vecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  20. Gillar postskåpet, men förstår att det tar stor plats. Jag tycker att vårt piano tar stor plats och har länge funderat på att sälja det. Men maken vill inte ;o) Visserligen har jag spelat sedan jag var 5 år, men numera finns det inte mycket tid över för det och pianot är allt annat än stämt!
    Kanske när barnen flyttar ut.... ;o)

    Ha en finfin måndag!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  21. WOW!!
    Postskåpet är fantastiskt!!
    Superläckert!!

    Ett sånt skulle jag oxå vilja ha, om jag hade en större lägenhet vill säga.. hihi

    Ha en fin vecka
    Kram Tina

    SvaraRadera
  22. Vilket roligt skåp! Med det där kan du få ordning och reda på mycket småprylar. Kram /Therese

    SvaraRadera
  23. Fint med ett gammalt postskåp och visst är de stora. Vi har ett i garaget som maken har prylar i. Du ska se att när lugnet har lagt sig faller allt på plats *ler*. Ha en riktigt bra dag.

    Kram

    SvaraRadera
  24. What a nice closet !!...i like it !!..have a nice week darling...love Ria...xxx...

    SvaraRadera
  25. Fint med dockan och korgen som står där.
    Skönt med ordning och reda!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  26. Måste vara väldigt praktiskt att kunna stuva in både det ena och det andra i ditt fina postskåp :)) men stort var det allt!!

    trist men sant att det inte alltid blir som man tänkt sig!

    Du får ha en härlig och ny vecka Sandra!
    Varm kram Sofia

    SvaraRadera
  27. Skönt när man kan bringa lite ordning i kaoset !!
    Skåpet är så läckert , gör dig inte av med det :)
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  28. Vilket härligt och roligt skåp! Antar att alla facken går att låsa. Jag tycker att rummet ser så fint ut, personligt och spännande. Tror inte det är många som har ett postskåp som förvaring.
    (Hos oss är det Billy som gäller men honom vill jag helst byta ut)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  29. Hej!
    Visst är det så...jag vet precis hur jag skulle vilja ha det:)
    Men det behövs både tid, pengar & ork...:) Läckert skåp!!

    Kram

    SvaraRadera
  30. Hej! Vilket härligt skåp! inte lätt att hitta rätt i alla lådor hahahahaha....Ha en underbar vecka kramen från Maja

    SvaraRadera
  31. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  32. Otroligt häftigt skåp! Jag älskar lådor, askar och småfack.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  33. Åhh så fint ditt postskåp ...
    Önskar dig en trevlig kväll
    Kram Karina

    SvaraRadera
  34. Skönt när ordningen börjar ta form. Och skåpet är ju jättehäftigt...men stort.
    Må väl från Maria ♥

    SvaraRadera
  35. Hej
    Så fint ni har det
    Ha en jättemysig kväll kram Tina!!

    SvaraRadera
  36. Ja ibland är det tiden som ska jobba för en.....det kommer nog lösningar på vägen!! Håll fast i dina drömmar! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  37. Jösses vilket, stort och läckert postskåp. Det måste sluka det mesta.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  38. Härligt vacker skåp, perfekt med så mkt förvaring, det kan man ju inte få för mkt av :). Skönt och få lite ordning. Här är det för tillfället en enda röra när golvet ska bytas i köket och de är endast i ett par dagar det kommer va så,så jag kan förstå hur skönt du måste tycka det är att få ordning.
    Ha en fin vecka.
    Kram joahanna

    SvaraRadera
  39. Tack rara du för all inspirtation du bara sprudlar ut till oss läsare!
    Vackra möbler, renoveringar, på hitt och fin läsning.
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  40. Hej Sandra!

    Ja visst har man drömmar och "planer" men hur ska man kunna förverkliga alla...det finns ju inte pengar eller tid till allt man skulle vilja... Jag har saker jag funderat på länge men kan ändå känna att det kanske är bra som det är ändå, att man ångrar sig om man gör av med vissa saker...Kanske du förstår mina svamliga tankar...

    Härligt härligt skåp!!!!

    KRAM!

    SvaraRadera
  41. Hej söta du!
    Oj vad många inlägg du hunnit med medans jag pausat..;)
    Underbart postskåp...och det KAN du inte vara trött på...det måste vara byggkaoset...;)
    Vad skönt att få iväg grejjer till tippen...det behöver vi också...huu...det börjar bli en rejäl hög därute.
    Nix nu måste jag kika på alla inspirationsbilderna igen..;) Jag tror jag hittade 3 st som var jag..;)
    Kram o ha en fin tisdag!
    Katarina

    SvaraRadera
  42. Jag förstår precis hur du känner, det är påfrestande att renovera, speciellt om man gillar att ha ordning och reda. De går liksom inte riktigt ihop.. Men nu kan det väl inte vara så jätte mycke kvar av köket? De blir såå fint!
    Kram

    SvaraRadera
  43. Hejsan!
    Vilket fint skåp och vad stort det är. Du har verkligen unika och fina saker i ert hem. Så personligt och roligt!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  44. Det är alltid skönt när man får ordning på saker o ting!
    Tycker ibland att känslan av kaos måste infinna sig för att man åter ska kunna bli konstruktiv..

    kram

    SvaraRadera
  45. Whoops, inget inlägg idag!

    Åhh, nu hoppas jag att du är där jag tror..:)))
    Spännande!!!

    Stora kramen...

    SvaraRadera
  46. Hej på dig!
    Wow vilket häftigt postskåp...mycket man kan möla in där hihi!
    ha en underbar dag♥
    Kram gabriella

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra