14 mars 2012

MIN STIL


Lite komiskt när jag såg det nya temat hos Fabriken
Min Stil.
Jag som har skrivit mycket om det och att jag inte riktigt vet hur jag vill ha det, mer än att jag vill gå åt en mer råare lantstil med inslag av retro.
Jag tycker att en vit bas är perfekt sedan att ta in möbler och saker med olika patina, färg och utförande för att bygga upp konstraster, men har svårt att få till det.
Jag tror att man får plocka bort allting från ett rum och sedan bygga upp allt från början, men först ska köket bli klart och städas upp.
Jag gjorde en liten tanke på glasverandan med att få in retro bland det lantliga med de saker jag har hemma.
Vi arbetar på att göra klart inbyggnaden av kyl och frys så inget nytt på den fronten idag.

Ha en GO onsdag!
Kram
Sandra

51 kommentarer :

  1. Härligt med färger!!! Speciellt nu!! Ha en fin dag!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Färgglatt och läckert:)) håller med dig...vit bas
    sen kan man ändra hur man vill:))

    Kram fina...

    Kråke

    SvaraRadera
  3. Vad fint och vilka sköna färger du har.
    Ha en fin VÅR dag

    Kramar @nette

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig kudde =) Och pallen var inte så pjåkig den heller

    SvaraRadera
  5. Så snyggt gillade kombinationen!!!!
    Snyggt att blanda in lite retro
    Ha en fin Dag
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  6. Dina bilder påminner precis om ...hur det var när jag var liten...en salig blandning av olika material och färger...så var det då....Skulle kunna krypa upp i den soffan och softa lite...Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  7. Snyggt! Älskar själv retro! Har däremot inte så stor koll på vilken stil jag har. Funderar nästan som du på att plocka ut mina grejor och börja om lite granna..
    Säkert lättare!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder du visar idag sandra!
    Så härligt med färgerna. Blir så glad!
    Ha en fin onsdag! Kram Amelie

    SvaraRadera
  9. God morgon!

    Tänk så mycket man kan ändra med textiler ;)
    Färgglatt och härligt!

    Lycka till med inbyggnaden ;)

    Ha en underbar onsdag ! Hoppas att du mår väl !

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  10. Det är superhärligt med färg. Men jag har inte tagit till mig det riktigt ännu. Gärna inslag av det råa och naturliga till det vita.
    Som vanligt så härliga bilder med mycket inspiration här hos dig.
    Ha en skön dag denna onsdag.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  11. Hej Sandra
    your vernadah looks so country, colourful and retro I think you have achieved the look well.
    It looks like spring has already fully arrived to you too!
    Ha en trevligt onsdag ockso
    Kram
    LOVE PEACE enJOY!
    jjulie x

    SvaraRadera
  12. en herlig blanding av retro og gammelt. Dette var virkelig et fint innlegg. Herlige farger og stil.

    SvaraRadera
  13. Jag tycker du har en härlig stil. Jag är lite mer feg men när det gäller färger. Håller med dig om att vitt är en bra bas sen kan man förändra med färger på möbler och textiler.

    Ha en härlig dag. Kram Therese

    SvaraRadera
  14. Jag tycker också att du har en härlig stil och jag tror också att "stilar" har en förmåga att förändra sej - att en stil aldrig är helt renodlad...!

    Jättehärligt med alla färgerna till allt det andra!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Åå...ursnyggt!!
    Vilken piff det sätter!
    Ha en härlig dag.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  16. Jättefint!
    Jag tycker också det är svårt det där. Det finns så mycket man tycker är fint och skulle vilja ha. Svårt att få det att hålla ihop.

    Kram

    SvaraRadera
  17. Väldigt fint och härligt med färg, kram

    SvaraRadera
  18. Jag tycker att retroinslaget på din veranda blev helt rätt. Lite pricken över iet. Jag brukar tänka färg nästan enbart när jag inreder och så tar jag bort allt som inte matchar. Jag har börjat byta ut sakerna som står framme beroende på årstid. Jag har lådor med grejer som göms eller får komma fram. :) Kram /Therese

    SvaraRadera
  19. Meeen vilken härlig vårbild att vakna till =)
    Önskar dig en skön dag.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  20. Det är kul att exprimentera lite !!
    Jag är ju likadan , jag vill sälja hälften av mina saker (och det har jag ju börjat göra) Och ta in lite annat , är så trött på det söta romantiska .
    Jag är dock inte inne på så mycket retro som du , inte än iallafall:)
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  21. Bara så fina bilder.Härligt med färg.Ha en fin dag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  22. Jag tycker om en vit bas och sedan lite färg på det. Fina bilder! :-)

    SvaraRadera
  23. Du är ju bar sååå vågad =) Jag älskar färg men vågar lixom inte ha det själv. Hmm lite färg såsom rosa funkar ju alltid men jag ska våga mig på turkost nu till våren hihi!
    Kram

    SvaraRadera
  24. Hallå,

    Men visst är man väl knasig, så fort man har fått det som vill så längtar man efter något annat, en ny stil.. Då e de bara att börja om.. =)
    Det ser jätte fint ut på verandan.. Mormorsrutor är väl helt underbart.. Härligt med lite färger.. Me like!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  25. Hallå,

    Men visst är man väl knasig, så fort man har fått det som vill så längtar man efter något annat, en ny stil.. Då e de bara att börja om.. =)
    Det ser jätte fint ut på verandan.. Mormorsrutor är väl helt underbart.. Härligt med lite färger.. Me like!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  26. Jag älskar mormorsfiltar, tror att din kallas så även om rutorna är lite större! Nu har du ju fått fint på verandan och filtens färgklick piggar upp nu efter allt vitt vi haft. Min veranda står fortfarande orörd, lite nya möbler ska till innan det är klart.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  27. Hej! tänkte bara tipsa om att jag kör en dagens blogg tävling där du har chansen att bli länkad inför mina 400-600 unika läsare/dag:) Har även massa tävlingar med fina priser så gå in på min blogg och passa på att anmäl dig
    Om du inte vill ha såna här kommentarer så ber jag om ursäkt och hoppas att du får en underbar vecka kram joanna:)
    Ps. länkar till tävlingen finns i bloggens vänsterspalt men kolla så du anmäler dig till en aktuell tävling då dagens blogg pågår varje dag:)

    SvaraRadera
  28. Tänk vilket skönt intresse det är med inredning! Det tar liksom aldrig slut! Folk som inte förstår kan ibland undra varför man aldrig är nöjd...de förstår inte hur det är att hela tiden se nya möjligheter:)
    Härliga färger!
    Kram fina Sandra:))

    SvaraRadera
  29. Härligt med färger nu till vårenkram/Diana

    SvaraRadera
  30. Givetvis fastnade jag för den virkade pläden. Finfina bilder.

    Kram

    SvaraRadera
  31. Hej fina Sandra!
    Ljuvligt...!!!
    Du har då rakt inte svårt att få till det...heeelt underbart fint har du det överallt.

    Burkrana är också så fina och woooow säger jag...
    Jösses vad kylen o frysen kommer bli fina!!
    Viiiiiiill haaaaaaaaaaa...;)
    Kram o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  32. Hej fina Sandra!
    Hoppas allt är bra
    Vilka härliga bilder fint med lite färg
    Ha en jättefin onsdag
    Varmaste kramar Tina

    SvaraRadera
  33. Kanonfina bilder! Och visst är det roligt att få in lite färg, det vill jag få in lite mer av här hemma, men jag har asvårt att få till det och så faller jag tillbaka på det vita igen, hmm. Ha en bra dag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  34. Din Sandrastil är något alldeles särskilt:))))
    Tack för dina råd!!

    Kram vännen

    SvaraRadera
  35. Snyggt!
    Jag känner också att jag vill ha in mer industri och faktiskt också retro.... köpte senast i går ett 70-tals täcke med turkos botten och cerise rosor. så coolt!
    Ha det gott du med,
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  36. Snyggt! Härliga färger! Håller med om att en vit bas är bra att utgå ifrån! Vilka fina bilder och glasflaskan är underbar!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  37. Lite färg den här årstiden är inte fel, det blev en läcker färg klick där i verandan.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  38. Tack för titten... =) Nu har jag ändrat på min bild i mitt inlägg. Vill du kolla igen som du ser bilden.

    kramar @nette

    SvaraRadera
  39. Supersnyggt!!
    Just nu blir man bara sååå glad av färger!! :))

    Kram Tina

    SvaraRadera
  40. Vilken skön avslappnad stil du har! Jag vill bara hpppa in i bilderna och läsa en god bok;)

    Kram Daniella

    SvaraRadera
  41. Jättefint! Håller med dig, jag har oxå svårt att "få tillét". Att ta ut allt i rummet och börja om var en mycket bra ide, tack! Kram a

    SvaraRadera
  42. Love your blog and style..my compliments,Joy

    SvaraRadera
  43. Jag gillar din stil väldigt mycket!!! :)

    SvaraRadera
  44. Jag tycker du har en helt fantastiskt stil på precis allt du visar upp! Tror inte att man kan hitta en egen stil. Smaken är ju som livet, det förändras över åren som går. Jag gillar färg, räcker med att titta på den vackra virkade pläden för att bli lite glad.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  45. Härlig stil hos dig! ÄLSKAR mormorsrutor, de lyfter vilken miljö som helst. :)

    SvaraRadera
  46. Hejsan goa Sandra!
    Jag som verkligen beundrar dig för att du alltid får till det så bra!!??.. fattar då raktes inte vad du inte får till... :).
    Underbara burkar du visar i förra inlägget.
    Ha nu en fortsatt skön kväll, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  47. Så kul att du säger att du inte riktigt hittat din stil medan jag alltid blir så inspirerad av just dig och din stil. Älskar också plåtburkar, särskilt har det varit i fokus hos mig nu i vinter och vår. Kommer snart med ett inlägg hos mig (igen) om det :)

    Ha det gott i veckan
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  48. Jag tycker att du har en jätteskön stil med mycket gammalt uppblandat med ruff indrustri och lite retro. Superbohemsikt helt enkelt :) Love it!

    Stor kram och lycka till nu när det det snart är dax!
    Carina

    SvaraRadera
  49. Hejsan Sandra!

    Gillar verkligen din stil! Allt du gör känns så genomtänkt!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  50. Hi Sandra! I just adore your sweet porch! And the pile of cozy pillows (especially that darling round one) is just perfect on your daybed! :)

    xoxo laurie

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra