16 april 2010

Välkommen till mitt vardagsrum/ Welcome to my livingroom

Då var det äntligen dax för lite vardagsrumsbilder.
Allt är inte riktigt klart, saknar 2 små detaljer.
Ett är foder runt öppningen, vilket kommer att ta tid.
Måste ta mig till en såg för att köpa det, men tids nog kommer det säkert upp.
Den andra håller jag lite hemlig, få se om det blir bra först.
Bilden är tagen från vårat matsalsrum.
Här kan ni se den nya öppningen som gjorde hela rummet.
Det blev så mycket luft och ljus.
Här sitter jag i soffan och fotar.
Ni har alla sett varje litet hörn var för sig innan och här är helheten.
Jag pratade om att jag inte visste om jag ville ha ett soffbord.
Många funderingar fram och tillbaka.
Kom sedan på att det fanns ett gammalt runt bord uppe hos Mikaels släktingars lada och ett litet besök där.
Vips hade jag ett nytt soffbord och tänka sig att det var vitt och härligt..
Bakom draperiet döljs våran ytterdörr till framsidan.
Vi använder oss inte av denna entré och dörren är så hemskt ful.
Här har jag istället hängt ett gammalt vackert lakan.
Lampan i taket kommer från Indiska.
Här står jag vid våran toalettdörr och det är denna sidan som saknar foder.

Today I am finally showing you my livingroom.
We opened up a wall and it made such a great differens, there is so much more light and space.
Hope you enjoy it as much as I do:)

Det sägs att det ska regna hela helgen, vilket jag håller tummarna på att det inte ska göra.
Jag ska måla, i och för sig under tak.
Vore ändå skönt om det är uppehåll.


Kram till alla underbara där ute..

39 kommentarer :

  1. Åhhh vad fint, sitt ner i den fina sängen och ta en rejäl Fredags fika !!
    Spännade att få se sen vad det är du målar..
    Ha nu en toppenhelg vännen
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  2. Sandra med sitt härliga hem! Här måste du må så bra!

    Vad roligt att du gillar Anthropologie! Jag har 3 butiker inom 20 min bilavstånd. Jag går dit ofta! Skicka mig din adress så kanske jag hittar något kul till detta härliga rum!

    Happy weekend my friend,

    Mon

    SvaraRadera
  3. WOW! viket fint vardagsrum Du skapat vilken känsla. Överstycket på dörren snyggt! Är det en tallrikshylla med tidningar jag ser? Jag tror jag fick en ide`.
    Här har det redan börjat regna, vi som skulle städa ute i helgen.
    Ha en mysig målarhelg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Men Sandra WOW så fint du har fått till det och spännande med alla vinklar och vrår sånt gillar jag , underbart !
    Släng dig i soffan nu och NJUT !!
    Ha en fin helg !
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  5. Jättevackert vardagsrum. De gamla dörrarna är så fina. Ofta är det så att det fattas något litet som t ex lister, men det brukar lösa sig till sist.
    Kram Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  6. God morgon Sandra!
    Åh vad fint!! Det ser riktigt mysigt och ombonat ut. Vilken bra lösning att hänga ett lakan sådär för att dölja dörren!
    Du har verkligen känsla för inredning Vännen:)

    Ha en trevlig helg!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  7. Vad kul att du visar lite helhets bilder. Det är för lite av dem på våra blogar (tycker jag)
    På dina bilder kan man kika runt och få maaassor av inspiration. Blev så fint, du har öga för det där lilla extra!
    Ha en skön helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. gurimalla så vakkert du har det,dine dører tar nesten pusten fra meg,
    heldig du var som fant sofabord,å det å helt i rett stil,ja ting har faktisk en tendens å dukke opp når en trenger det,sånn litt etter litt.
    nydelig overalt hos deg,har hygget meg med dine bilder i dag,bedre enn et interiør magasin dette her.
    ønsker deg en herlig fredag.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  9. Jättefint o mysigt! Jag håller också tummarna för att det inte ska regna till helgen. Nu vill vi ha sol o vår....Trevlig helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  10. Åh, vad fint du har!!Tack för visningen av det charmiga rummet!!

    Hoppas att du slipper måla i takt med regndropparna. Solsken gör ju allt så mycket roligare!

    Ha en härlig helg! Kram!

    SvaraRadera
  11. Så lekkert! Du har eit nyyydelig hjem! Elskar den gamle døra og skapet :D
    Ønsker deg ei strålande helg!
    :o)

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder!
    Gillar alla dessa öppna ytor men att det ändå ser så ombonat och mysigt ut!
    Riktigt fint hos dig!

    Hoppas på att det blir fint väder hela helgen=))
    Så vi får njuta av våren!
    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  13. Oj oj såå fint du har, vilken lyckost=) Önskar dig en toppenhelg!

    Kramen
    Therese

    SvaraRadera
  14. Du har verkligen ett helt underbart hem Sandra. Så himla duktig på inredning. Inspireras alltid lika mycket när jag kikar in på din blogg! Ha en underbar helg! Kram

    SvaraRadera
  15. Vad fint!!

    Ser så himla inbjudande och vackert ut...

    Tycker absolut att det där soffbordet passade där som handen i handsken!

    Och att dölja saker med draperier är himlans bra....*ler*..

    Treevlig helg!

    Kram mariette

    SvaraRadera
  16. Puuussss på dig sötis..:)
    Guuuud så fint!!!
    Jag älskar helheter..:) Och inte minst från ett sånt underbart, vackert, mysigt, personligt hem, som ditt!

    Tusen Tack för att du delar med dig.
    Fick massa inspiration nu! Bl.a. lampan från Indiska, hmmm, jag har ju en sån hängande till föga glädje för tillfället, men behöver en lampa!
    Nu ska ajg visa för mannen..;)

    Stora bamsekramen till dig fina Sandra, och en solig helg...

    SvaraRadera
  17. Åh så fint du har, det rummet är underbart. Den stora öppningen gjorde att det blir så stort, och så syns den vackra pardörren. Härligt och sitta där och fika och mysa, och idag blir det väl fredagsfika.
    Ha en fin helg
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  18. Hei, Sandra!! Takk for hyggelig hilsen:) Wow! Så flott stue du har!! Eeelsker de gamle, doble dørene dine! Sååå flotte!?!

    Ha en strålende helg!!

    Klem klem
    Anette:)

    SvaraRadera
  19. Vad roligt att få se :)

    Det är så härlig helhetskänsla med massvis av fina detaljer här och där... Så underbart!!

    Älskar soffhörnan och bordet var riktigt fint det också, vilken tur att du kom att tänka på det :)

    Så härligt med öppenheten och den vackra pardörren är som ett smycke!!

    Ha en fin dag!
    Kram kram

    SvaraRadera
  20. Men guuud vad fint! Vilken härlig atmosfär, den känns ända hem till mitt vardagsrum! Den där pardörren med dörröverstycket är ju bara helt fantastisk! AAhhh! Den här titten i din blogg kommer jag att leva hela dan på!
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  21. Oooo!! Läckert.. Gillar det skarpt!

    Ha en underbar helg Sandra!
    Jag håller med tummarna för att det ska vara uppehåll... Blää för regn nu när vi nyss haft så mycket snö..

    Kram på dig!

    Mia

    SvaraRadera
  22. Men åh, vad fint:)Riktigt hemtrevligt och mysigt. Där trivs ni allt bra va:).

    Det där med lakan framför dörren funkar ju jättebra. Får nog bli nåt sånt här med i hallen, gillar INTE våran rödbruna ytterdörr.

    Önskar dig en härlig helg.
    Kram
    Kristina

    SvaraRadera
  23. vilket härligt vardagsrum ni har!
    gillar tyget för dörren. det fyller en funktion och ger rummet värme!

    ha det gott!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  24. Wow så fint!! Massa inspiration får jag som ska hämta en järnsäng hos min mormor i dagarna som jag tänkte ha som dagbädd i arbetsrummet.. men det blir nog någon stol och bord där med.. =)
    Trevlig helg!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  25. Supersnyggt, säger jag bara!
    Ha en underbar fredag!
    Kraam Alice ♥

    SvaraRadera
  26. Sandra, Din blogg håller en klass som gör mig sugen att stiga rakt in i Dina vackra bilder, och frottera mig i Ditt vackra vackra hem, men så kan man ju inte göra :)

    Agneta

    SvaraRadera
  27. Alltså, jag tycker att ditt vardagsrum är helt underbart! Det är sååå inspirerande! Tack för att du visar så fina bilder! Kram Camilla

    SvaraRadera
  28. Så fint du har det Sandra!!!
    Jag gillar precis aaaaaaaaaaaallt!!
    Otroligt inspirerande;o)

    Ha det bäst!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  29. Hej
    Underbart vackert!!
    Så härligt att komma in i en så öppen hall och se erat vackra vardagsrum...
    Har alltid gillat den lampan från Indiska men har inte någonstans att sätta en själv så jag får njuta av andras!
    Ha en härlig målarhelg
    Kram Marith

    SvaraRadera
  30. Åh ! Så fint det har blivit , så öppet och ljust ! Och så dina otroligt vackra dörrar som jag aldrig tröttnar på att se ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  31. Halloj tjejen!!

    JIsses va du har legat i..köpt nytt å donat!! Helt ljuvligt!! =)

    Beundrar hur du orkar och hinner!!
    SKickar tidningen på måndag!!

    Ha en härlig helg..njut å va gla...
    kramar Malin

    SvaraRadera
  32. Ohhh så fint du har det Sandra, underbara möbler och vackra saker överallt som fångar ögat. Underbar inspiration fick jag nu, tack för att du delar med dig och visar helhetsbilder det gillar jag. Kraaam Paula

    SvaraRadera
  33. Hej igen Sandra!
    Nu är jag inne igen och kikar. lika fint fortfarande det var ingen dröm det är bäst jag lägger in Dig på min blogglista så jag kan kika in ofta.
    Ha nu en fin helg jag ska också måla i helgen!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  34. UNDERBART FIIIIINT!!! Gillar den gamla dörren där oxå, plus allt annat!!!

    Ha en bra fortsättning på helgen!

    Tack för ha-det-bra-på-semester-hälsningen!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  35. Hej! Så vackert det blev! Gillar verkligen dina fina dubbeldörrar och fodret ovanför! Så fint vardagsrumsbord ni fick tag på!
    Snart har du ett litet kuvert i din brevlåda! Kram :)

    SvaraRadera
  36. Åååå så vackert du har i ditt hem, härliga bilder man blir inspirerad av och dina dubbeldörrar är bland de finaste jag sett.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  37. Hej Sandra,
    Känns som om det var jättelänge sedan jag kikade runt hos alla, så nu har jag massor av bloggar att besöka och inlägg att läsa! Jag har varit uppe i fjällen och åkt skidor några dagar! Ditt rum är bara så fint och vilken härlig rymd ni har! Du har lyckat skapa ett helhärlig hem!
    Vi hörs, Kram Monica

    SvaraRadera
  38. Those lightgreen doors are fantastic, a real treasure in your cozy, inviting home!!

    SvaraRadera
  39. He quedado enamorada de tu casa!! Felicitaciones!!!
    Adoro tu blog!!!
    Cariños desde Argentina.
    Gabriela

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra