23 april 2010

Mårbacka

För 2 månader stod mina övervintrande mårbacka i källaren och såg allmänt risiga ut och jag tänkte ska jag slänga dem.
Tur nog frågade jag er, kära bloggar om råd och vad glad jag är att ni sa att jag skulle spara dem.
Nu har de hittat tillbaka till livet igen.
Jag sparade 4 st och idag tänkte jag visa er 2 st av dem.
Den ena står i vårat badrum uppe.
Här kan ni även se ett loppisfynd som jag av någon konstig anledning drogs till.
Jag måste ha någon speciell gen som tycker om vågar.
Tycker den är så fin.


Jag klippte inte ner mårbackan så mycket, ville ha dem stora och lite spretiga.
En annan svaghet jag har är plåtburkar.
Den här köpte jag av Lovisa på Landet ,en butik ni måste besöka om ni är i Lund.
Den andra står i hallfönstret, älskar dessa patinerade lerkrukor.
När jag var inne på bloggen Designe , såg jag att hon hade hittat härliga gamla skolbokstäver i papp.
En liten fråga och sedan fick jag ett paket på posten.
Tack söta du!
Jag har blivit utmanad av Magdalena med bloggen Color Sepia.
Ska visa den tionde sparande bilden och berätta om den.
2001 var jag och Mikael över i USA.
Våran resa tog oss till LA, Las Vegas, Sacramento och San Francisco.
Här ser ni Alcatraz, vilket intressant besök det var.
Särskilt för en som älskar historia och intressanta platser.
Måste ni bara besöka om ni ska till San Francisco.

Loppisbesök, bloggbesök och lite målning är vad jag ska försöka hinna med i helgen.

Kram

31 kommentarer :

  1. Jag gillar dina mårbackor, hur dom sträcker sig mot ljuset. Bra att du sparade dom. Jättefina bokstäver du fått, och din tionde bild var häftig. Det var en rolig utmaning. Lycka till på helgens loppis, här ska målas uterumsgolv under helgen.
    Ha en mysig fredag
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. hei på deg.
    nydelige pelargonia du har,det er så gøy når en får de til igjen.
    huff skummelt fengsel..
    ønsker deg en herlig dag.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  3. Underbara blommor Sandra!! Tur du sparade dom..
    Vilken härlig resa ni gjorde 2001. När barnen blir stora ska jag ut och resa...

    ♥Mia

    SvaraRadera
  4. Sååå fina pelargonerna blev! Så fina de var när de blev lite spretiga! Visst är det fint med bokstäver, jag blev så glad när jag hittade ett case i helgen!
    Låter som en härlig resa! Jag vill åka i januari när jag tagit examen, LA är en tanke.. =) Alcatraz ser jättehäftigt ut!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  5. Hej Sandra!
    Jag älskar pelargonier som växer så där...de ser så charmiga ut. Vilken tur att du sparade dem!!!

    Sen är det sån glädje att få saker till att blomma igen också!

    Burken var helt makalöst fin! Den butiken hoppas jag kunna besöka på semestern...

    USA resan lät spännande...drömmer om att åka dit en dag!

    Kraam mariette

    SvaraRadera
  6. Det blev liv i dem ändå. Fina när de är lite rangliga. Vågen var ju jättetuff!
    Kul med USA resa, mycket att se där kan jag tänka mig.
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Hej! så stora fina mårbackor du har! Jag klippte ner mina rejält och nu är det små knubbiga växter!:) Fin burk du fyndat oxå!
    Kul att du gillar "mina" bokstäver! Du såg väl att de bildade orden vintage house?! :)

    SvaraRadera
  8. Så vackert Sandra!!

    Hoppas att du får en underbar helg!!

    Varmaste kramarna Elin

    SvaraRadera
  9. Hej Sandra, Grattis till att Du fixade pellisarna. Mina åkte på komposten blir till att köpa nya.
    Ha en bra helg, själv ska jag på auktion.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Så ljuvliga dina mårbackor är! Vågen var verkligen pricken över i:et!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga pelargoner. Det är en av de ljuvligaste som jag vet och jag har många skott på tillväxt här. Lite sol o värme så kommer det bara spraka i klorofyllen både inne och ute :)

    Gamla plåtburkar är jag med väldigt svag för.

    Ha en myshelg

    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. Jag har nog också nån konstig gen, då. Skulle gärna ha en sån våg om det fanns plats till det...

    Intressant med Alcatraz. Såg den filmen "Flykten från Alcatraz" på 80-talet, har jag för mig.

    Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  13. Hej Sandra!
    Jag gillar när Mårbackorna är så där spretiga som den du har i badrummet:)
    Vilken fin våg du har där, en sån minns jag att skolsyster hade.

    Coolt att ni sett Alcatraz "live":)

    Ha en trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  14. Hej!!!
    Så fina de är, tur att du sparade dom!! Jag gillar oxå vågen, häftig;o) Förstår att du föll för den!!

    Ha en bra Helg!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  15. Hej Sandra.

    Vilken tur att du sparade dina skönheter. Det finns pelargoner som är över hundra år!!!!
    Jag gillar också gamla vågar. Har du sett min gröna?

    Ha en skön helg! Hoppas du hittar något riktigt fint;)

    Kramar
    Karin

    SvaraRadera
  16. Vilka fina pellisar du har! Visst är det underbart att se livet återvända till dem på våren. Jag förstår din förkärlek till gamla vågar. De är så vackra på något vis...

    Jo, hundlådan blev nog fin men hundeländet vägrar att ligga där *haha*. Där fick jag för allt jobb jag lagt ner...
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  17. Hej Sandra,
    Så var det åter helg! Härligt! Din Mårbacka är läcker - jag gillar det där lite spretiga som Mårbackan oftast får efter några övervintringar.

    Har besökt USA vid ett tillfälle, skulle vara spännande att få återvända och se mer!

    Ha en underbar helg!
    Kram Monica

    PS.jag älskar också gamla plåtburkar

    SvaraRadera
  18. Så fint! Härligt med mårbackor! Vilket fint symaskinsbord du har, supersnygg färg! Flera bilder här nere skimrar det om sakerna, så himla fint!

    Ha en skön helg!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  19. Dina mårbacka är väldigt charmiga. Så gängliga blir dom alltså om man inte klipper ner då? Lite mormorsverandapelargober över dom, me like:-).
    Kramen Liselott.

    SvaraRadera
  20. De där blommorna, de är så vackra.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  21. Vilken tur att du sparade dina Mårbacka, nu blommar de ju så fint. Jag klippte ner mina mycket mer så ännu har jag inga knoppar eller blommor.

    När jag ser din våg tänker jag på vår skolsyster. Hon var inge snäll när vi skulle få "sprutan i ryggen" vad det nu var för vaccinering. Men det var kul att väga sig, när man fick höra att man var "stor och duktig" (hmm).

    Ha det bäst!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  22. Hallå där, Mårbackor tar ju ändå priset, pellisarnas pellisar!! Och vilken cool våg passande i badrummet, snyggt! Lovisa på Landet har en kollega till mej pratat om, hon har en son i Lund och tycker den butiken är så vacker, helläckar burk du köpte och så snällt av "Signe" att sända de bokstäverna, de är verkligen snygga och användbara! Soliga helghälsningar Mari.

    SvaraRadera
  23. Heeej! Ååå, vilka snygga bilder! Och vilken underbar plåtburk! Älskar också plåtburkar!
    HA en underbar helg!
    Kraaam Alice ♥

    SvaraRadera
  24. Pelargoner har jag också börjat gilla, tyvärr är jag allergisk, så jag får gilla dem på bild! Och vem kan stå emot en vacker plåtburk?

    Nämen, skriva som är så kul? Det är tur att jag jobbar med att skriva så att jag får betalt för något som jag gillar att göra ändå!

    SvaraRadera
  25. Kikar in hos dig och säger hej;) Vilken fin o mysig blogg;) Älskar Mårbacka, de är underbara!
    Kram Adela

    SvaraRadera
  26. Jätte fin Mårbacka.
    Ha en bra lördagskväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  27. Men aaaa!Dina Mårbackor är ju helt fantastiska!
    Vad har jag gjort för fel undrar jag som sitter här med små pluttar...

    Men du, den burken är fin!

    Hoppas att du haft en bra helg full av fynd=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  28. Så fina saker du har Sandra, jag gillar din våg jätte mycket och den burken var ju bara sååå fin.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  29. Mårbackor är väl för gulliga!
    Lite spretiga och stora blir de, fast det passar dem på något vis.
    Och ja, lite konstig är du nog som gillar vågar, nog en av de få kvinnorna i alla fall:) Fast om de är så snygga som din så förstår jag din kärlek:)
    Ha det bra.
    Camilla

    SvaraRadera
  30. Hej Sandra!
    Jag har hört talas om dig via Anna...de åkte ju som sagt var vidare till dig när de hade varit hos mig och gjort reportage....

    Dina mårbackor är verkligen ljuvliga! Jag har inte lyckats bevara några, har tyvärr inget bra ställe att förvara dem över vintern.

    Jag fick ju en fråga av Anna som jag glömt att besvara. Du får givetvis köpa stuckaturer av mig...har bara lovat en annan person som står först i tur. Jag har bara inte hunnit fota dem och låtit henne välja men jag skall ta mig i kragen och fixa detta snart så jag lovar att återkomma till dig så fort som möjligt!

    Vilken vacker plåtburk, ja det blir ett sådant vackert blickfång!

    Hoppas att du fyndade något underbart nu i helgen!!

    Må gott!
    Ann

    SvaraRadera
  31. Fin blogg, och ja San Francisco och Alcatraz var en upplevelse, vi var där på julafton 2008!

    www.tisdags.blogg.se

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra