21 april 2010

Ett gammalt symaskinsbord / A old sewing machine table

Jag har ofta sett gamla symaskinsbord på loppmarknader och tvekat varje gång.
Vet egentligen inte varför, har inte känns rätt.
Förrän jag hittade detta.
Litet och charmigt med de små lådorna, en nackdel dock.
Svintungt, inget man bara flyttar runt i en handvändning.
(Tyvärr har jag fått ett skimmer på mina bilder, men hoppas att jag har fixat det.)

Symaskinen finns kvar om man kanske behöver sy under ett strömavbrott.
Helgens karaffer fick hitta hit, tillsammans med en emaljhink med ett rosmarinträd i.

Ett par gamla ljusstakar.
De var med i lådan som jag vann på auktion för ett tag sedan.
När jag kom hem och tittade i en av lådorna hittade jag en gammal stämpel, inte fel att få med en på köpet.

Har helt glömt att tacka ER för alla söta kommentarer om mitt vardagsrum, det värmer långt i hjärtat.

Målning av golvet går tyvärr sakta framåt, minstingen har varit sjuk och haft hög feber.
Så nätterna har varit där efter, man fungerar verkligen inte utan sömn.

I bought this old sewing machine table a while ago and think it is perfet.
Neat and charming, only one negativ thing about it.
It is really, really heavy.
I have put some nice fleamarket finds on it, and the stamp was in one of the drawers.


KramiZ

19 kommentarer :

  1. god morgen Sandra,
    vakkert symaskinbord du har fått deg,se så forseg gjort det er..
    heldig med ditt kjøp med å få stempel å på kjøpet,sånt liker vi,
    huff,ikke lett når de små er syke,
    ønsker han god bedring,
    ha en fin dag,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. tack för tipset med symaskinsbordet, har ett själv o tänkte slänga det men du inspirerade mig att faktiskt göra något med bordet. TACKAR :))

    SvaraRadera
  3. Hej Sandra!
    Jättevackert symaskinsbord! Vilka fina saker du har på det:)

    Ha en bra dag!
    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Hej Sandra! Underbart symaskinsbord och så fint Du fixat på det. Nu när jag ser flaskorna igen tänker jag att det kanske är såna som stått i ett ställ brukar vara svåra att få tag på.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Hej där Sandra.

    Vilket fint symaskinsbord, och mycket fint på. och bra där att symaskinen funkar:)

    Ha en bra dag.
    Kram
    Kristina

    SvaraRadera
  6. Så fint med symaskinsbord, jag skulle vilja ha ett ute som trädgårdsbord någonstans och vitmålat.
    Du vi bor ju nästan grannar om man tänker på att nästan alla bloggar jag hittar finns hur långt bort som helst, många är ju från mellersta eller norra Sverige.
    Ha en bra dag, Liselott.

    SvaraRadera
  7. Alltid så fint hos dig Sandra och vilka fina billiga fynd du gjorde, wow säger jag bara.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  8. Så snyggt i svart!!! Min syster och jag fick ett efter farmor;o) Vet inte om det hamnar här än, men nu är jag verkligen sugen på det!!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Så fint Sandra!
    Passar fint där! Visst fungerar man dåligt utan sömn. När barnen blir sjuka så uppskattar man verkligen när det blir friska.
    Kraam Anna

    SvaraRadera
  10. Men vad roligt! Har du också fått ett "kinderägg" på loppis! Jag berättar just en sån story i mitt senaste inlägg.
    VÄLDIGT snyggt symaskinsbord förresten!
    /Marie

    SvaraRadera
  11. Såå snyggt!! Förstår att du gillade det..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  12. Dear Sandra,
    you are amazing such like your home is ! Full of passion, and other side is calm and sweet. I would like to have so much passion and ideas as you have. I wish you sunny day :)
    Kraam :)

    SvaraRadera
  13. Godmorgon. Hoppas din yngsta mår bättre idag, stackarn och bli sjuk. Precis en sån symaskin har jag haft, den fungerade perfekt. Sålde den till en arbetskompis, hade inte plats för den. Dom är så charmiga! Den stämpeln du fick med i lådan är jättefin.
    Ha en fin dag
    Stora kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  14. Åh vad fint det var, otroligt vackert! Kan tänka mig att det är tungt, såg så ut ;)
    Hoppas du har en fin dag, här vräker snön ner så det känns väl lite halvtrist men hoppas på sol i helgen så smälter det nog.

    SvaraRadera
  15. Så fint det gjorde sig hos dig:)

    HAr haft ett liknande för ett antal år sedan. Har sett att en del gör en betongskiva ovanpå och brukar det utomhus.

    Ha en fin dag, kram Lena

    SvaraRadera
  16. Heej Sandra!
    Sååå snyggt! Jag älskar verkligen svart! Plåt-1an på första bilden är superfin!
    Kraaam Alice ♥

    SvaraRadera
  17. Herrigu vad många underbara inlägg jag har missat!!! Jag har inte varit lika flitig med att kika in till dig (och andra) på ett tag.

    Vilket vardagsrum...det är helt underbart Sandra, såå vackert...å vilken dörr. Alla dina fina fynd...symaskinsbordet är jättevackert i svart. Jag blir mållös...

    Vilket drömhem du har =)

    Kramar,
    Regina

    SvaraRadera
  18. Jättesnygg symaskin! Jag har en som jag ärvt av min mormor, den är en storfavorit för mig.
    Jösses så fint ni har det i vardagsrum och hall!! Dubbeldörrarna med krönet särskilt.

    TACK så hjärligt för grattisar och fina ord om min blogg!
    kramkram!

    SvaraRadera
  19. Sandra, med sin känsla för vackra saker! Vad du får till det bra! Och stämpel och allt på köpet. Goda tjejer får goda ting!

    Kramar i rymden,

    Mon

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra