19 april 2010

Vad vore världen utan loppisar/ What would the world be like without fleamarkets

Igår var det dax för en av de årliga loppisarna här i byn.
Antingen finns det absolut ingenting eller hur mycket som helst.
Alltid lika spännande...
De öppnade kl 8 och jag var där en stund innan och köade i iskall kyla med lite andra fantaster.
Försökte se lite över de människorna jag hade framför mig, för att se vad jag skulle ta vägen.
Till vänster skulle jag sätta min kurs, mot ett par härliga glasflaskor.
Repet for upp, vänster sprang jag och bara slängde mig över dem.
(ok, så dramatiskt var det inte, haha)

Vad tycker ni ?
Jag föll för dem..
Blev helt överlycklig när jag hittade denna bläckplåtsform och kunde inte motstå glaskupan.
En spillkum säger man inte nej till och den vackra skålen ropade på mig "ta med mig hem".
Lite mer fina skålar att har lite örter i.
Gammalt porslin är bara så vackert.

Fördelen med dessa loppisar är att man oftast får allt till en mycket billig penning.
Till min stora lycka gick allt på och 3 saker till som jag visar en annan dag, 200 riksdaler.
Fynd eller?
Tur att det finns dessa underbara människor som skänker så här härliga saker.

My fleamarket finds from saturday morning.
I got them all for a extreme good price.
Don´t you just love old china.
Love those people that gives away all these wonderful things.

Ha det så ljuvligt!

23 kommentarer :

  1. Verkligen fynd !!! Och vilka saker , du har allt loppisögon ! Grattis till alla dina fina fynd . Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  2. självklara fynd! loppisar är roliga, plötsligt så står så fina grejer mitt framför näsan på en och de kostar ofta max 50kr.....najs
    ha en bra vecka
    marianaskeramik

    SvaraRadera
  3. Fiiiina grejor!!
    Det är ju superkul med loppisar även om det ibland ett irrvarv av folk:))'Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig Sandra, Vad vore världen utan loppisar..tihi..skämt o sido..Under bara fynd!!

    Hoppas att du får enbra start på nya veckan!!

    Kramar Elin

    SvaraRadera
  5. God Morgon Sandra! Vilka kanonfynd Du gjort! Flaskorna, ostkupan ja allt är läckert. Ha en fin dag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Åhhh himmel vilka fynd !! Ohhh så fina saker, och du..tänk att jag betalde bara för en spillkum 200:-, så nog har du fyndat alltid !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  7. hei Sandra.
    så masse vakkert du fant,
    kjempe spennende med loppis,syntes så absolutt du gjorde funn,flotte funn.
    dere har mye mer loppis i sverige enn vi har,det har jeg absolutt skjønt.
    her er det mest på ettersommeren,men ikke så mange som hos dere.
    ønsker deg en nydelig dag.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  8. God morgon Sandra!
    Vilka fynd du fick med dig hem!! Och en spillkum..lyllos dig;)

    Ha en trevlig vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  9. Vilken tur du hade denna gången, superfina saker. En spillkum står på min önskelista på varenda loppis jag går på hihi.
    Kram Liselott.

    SvaraRadera
  10. Vilka fynd!
    För en billig peng!
    Det låter som en farlig loppis=))
    Skulle förmodligen bli helt tokig där*fnissar*

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  11. Oj! Va fina grejor...grattis till fynden. Hade jag varit med hade jag gått i spinn fullständigt! Det finns inget roligare än att gå på loppis.
    Svårt att hitta några bra här i Stockholm bara, men i Värmland och Provence...där du! Lääängtar dit igen..

    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  12. Life wouldn´t be so much fun without fleamarkets and thriftshops! :D
    My favourites are white and white/blue chinaware as well. Enjoy your finds and have a good week!
    Best regards to you, Marjolijn

    SvaraRadera
  13. Hej Sandra,
    klart att det är ett fynd! Jag tycker inte det spelar någon roll vad man betalt eller så - det är helt enkelt känslan - om den säger FYND - tja då är det definitivt ett fynd!

    Ha det gott, Monica

    SvaraRadera
  14. Jättefina fynd! Ja det är de där loppisarna som är roligast, när man kan hitta mycket för lite! på en lokal loppis här förra året ropade de i slutet att man fick stoppa en påse full av saker för en tjuga! TRor du jag blev lycklig då eller.. =)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  15. Vilken bra loppis, det här var en gång när det fanns mycket fint. Den ovala formen föll jag handlöst för, såna är så himla fina.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Åh så fina fynd du gjort helt klart värt att köa för!

    Kupan och bläckplåtsformen....vill ha!


    kram Marina

    SvaraRadera
  17. Håller med, vad vore världen utan loppisar...Trååååååååkig!!!
    Hjärtat tar ett skutt många gånger om när man hittar sina fynd!! Sen gör det ju inget att det är billigt oxå;o)

    Ha det bäst Sandra!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  18. Jättefina! Jag älskar oxå loppisar!! :) <3 Kram Izabell

    SvaraRadera
  19. Wow, vilka toppenfynd du gjorde Sandra! Åh vad kul det är med loppis!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  20. Jag levde mig in i din iver där..*ler*...
    Fina fynd!!!

    Bleckplåtsformen var ovanlig och riktigt riktigt snygg!!!

    Ja du, bra jobbat! det lönade sig att komma tidigt!

    Kram mariette

    SvaraRadera
  21. Det var fina fynd! Jag bara älskar loppisar!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  22. Åh, jag känner loppislusten spritta i benen när jag läser detta inlägg och ser dina fynd! Turligt ska jag på storloppis till helgen, och jag hoppas på fynd!

    SvaraRadera
  23. I am so going shopping with you Dear! You always score!

    ox, Mon

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra