6 april 2010

Till minne av...

.. min lilla underbara goding Snuffie.
För ett år sedan var jag tvungen att ta ett av de jobbigaste beslut hittills i mitt liv.
Ett beslut som jag drog på och drog på tills den dagen för ett år sedan när vi var tvugna att avliva våran lilla älskling.
Hon var både blind, döv och mådde väldigt dålig.
Tillslut fanns det inget mer att göra, jag var tvungen att ringa veterinären och boka en tid.
Själv var jag gravid i veckan 38 och hade havandeskapsförgiftning.
Sjukskriven och fick inte göra något som fick mitt blodtryck att skena iväg.
Så min underbara man tog älsklingen till veterinären.
Han tog med henne hem och hon ligger nu begraven i min mans släktingars skog tillsammans med hennes halvsyster Bambi
Hon blev 13 år gammal och hon levde hela sitt liv hos mig.
Detta kort är tagit samma dag och vilken helt fantastisk dag det var.
Solen sken och det var varmt och skönt ute.
Hon fick några sista timmar att bara njuta i solen.
Jag saknar dig så..
Kan säga att mina tårar trillar ner för min kinder när jag skriver detta.
Mina mårbacka som jag planterade om för några veckor sedan har börjat blomma.

Många varma kramar

34 kommentarer :

  1. Åhhh så sorgligt..det är ju så då man har en hund, den dagen kommer..
    Himmel så söt hon var..
    Ha nu en toppen dag
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  2. Så söt...Jag ryser i hela kroppen... Tyvär är det ju så med djur..

    Hoppas att du får en bra dag!!
    Kramar Elin

    SvaraRadera
  3. vilken sötnos...
    ja, att mista ett djur är förfärligt...vi miste vår lilla voffsing för ett år sedan. hemska saker...det blir så enormt tomt...

    ha en fin dag...

    kram

    SvaraRadera
  4. Så go och snäll hon ser ut er lilla Snuffie, det är så lessamt så det går inte och beskriva när den där hemska dagen kommer. Jag vet precis hur du känner dig, jag saknar våran Rasmus. Sorg går ju inte över, men den blir ju lättare och bära efter ett tag. Gulligt att du visade din söta vovve.
    Skickar en hjärtekram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Åh vilken goding! Förstår dig till fullo & hur du kännde just denna dag. man får vara stark & tänka på djurets bästa & sedan får man leva på minnena...

    I höstas var jag med om samma sak, dock var vår Douglas endast en liten 4 månadersvalp, som ej levt livet=( Hans lever slutade fungera & då fanns det ej någon hjälp att få... fruktansvärt att vara med om!!

    /C

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar lite vovve det ser ut att ha varit... Visst är det hemskt att de inte lever så länge men man får ändå vara glad för den tid man fick tillsammans.
    Kraaaam/ Anna

    SvaraRadera
  7. Hon var en riktig sötnos...så sorgligt...de blir ju en i familjen...
    Hoppas att fina minnen av henne kommer göra din dag ljusare.
    Kram
    Magdalena

    SvaraRadera
  8. Hej Vännen!
    Sitter här själv med tårar i ögonen när jag läser ditt inlägg om lilla Snuffie. Vad fin hon var och såna härliga bilder på henne när hon ligger och njuter av solskenet.

    Hon har det nog jättebra uppe i hundhimlen nu!

    Sköt om dig!

    Jättefin header!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  9. Hej
    Men ååå vilken fin lite vovve,förstår att du saknar henne.
    Kram o ha en fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  10. Oj jag blir visst också blöt i ögonen när jag läser detta, såå söt vovve.
    Kram Liselott

    SvaraRadera
  11. men fy... jag gråter när jag läser detta. Tänk att de kan betyda så mycket för oss de små djuren. De är ju våra små bebisar!
    Jag bävar så för den dagen mina kassebebisar måste lämna jordelivet.

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  12. Åh så sööööt! Det är verkligen tuffa beslut det där, var med om samma sak med min sjuka katt, fy vad det var tufft. Jag fick vara hemma från jobbet dagen efter. Nu är det här några år sedan, men känslan den dagen kommer alltid att sitta i, det där att säga hejdå är så tufft!

    Kram på dig!
    l-l

    SvaraRadera
  13. Jag vet hur det känns när ens kärleksfulla husdjur går bort.. det är en sorg som är jätte stor o saknaden lika så..härligt ändå att den sista dagen blev så fantastisk för er alla
    varma kramar Åsa

    SvaraRadera
  14. Vilken sorglig och hemsk upplevelse! Säkert bland de svåraste besluten man kan ta!

    Vilket fint minne du har av henne! Hon är såååå fin!

    Att mista ett djur är hemskt!
    Ha en fin dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Hej Sandra,
    Husdjur blir ju alltid så kära kompisar så beslutet att ta bort dem när den tiden kommer är alltid lika svårt...

    Har tidigare alltid djur i mitt liv, men just nu så har vi inget av praktiska skäl, men tanken på en hund finns alltid där. Vi får en till låns några dagar i slutet av veckan, min lilla tjej är överlycklig!

    Ha det gott vännen, hälsningar Monica

    SvaraRadera
  16. Nemen fy så fruktansvärt sorgligt :( Fina bilder, fint minne av henne.....

    SvaraRadera
  17. Jag gråter med... :-(
    Lilla Snuffie... <3
    Kramar!

    SvaraRadera
  18. ÅÅh Sandra, mine øyer veller opp av tårer..Så vondt og så ufattelig trist og måtte ta avskjed med en sånn liten herlig vofse. Jeg kjenner igjen din kjærlighet i mitt eget hjerte, jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort hvis jeg hadde måtte gjøre det samme med mine katter. De blir jo som sitt kjæreste barn, og man gjør det beste man kan for at de skal trives og være glade. Den fikk en vakker siste dag, tenk at solen skinte så fint på himmelen. Ta godt vare på minnene vennen, hun lever jo videre i hjertet ditt.

    Varmeste klemmen til deg ♥

    Aina

    SvaraRadera
  19. Åååå jag förstår precis. Det är snart 1 år sedan jag fick ta bort min älskade katt "Gubben", han hade diabetes och blev 16 år. Älskade vänner...

    KRAM
    Therese

    SvaraRadera
  20. nej,vilken söt hund!
    Förstår att det var jobbigt!

    SvaraRadera
  21. Här har med sådana beslut tagits.. dom är inte roliga, men ibland ett måste för deras egen skull..

    Vilken sötis hon var!
    Kram på dig!

    Mia

    SvaraRadera
  22. Vilken sötnos! Ja, oj, så jobbigt det är när de fyrbenta familjemedlemmarna måste lämna oss...

    Man får bevara dem djupt inne i sitt hjärta.

    Ha det gott.
    Kram!

    SvaraRadera
  23. Så sorgligt. Vet precis hur det känns att ta det där beslutet. Vi har också haft hund och för några år sedan fick vi också ta det jobbiga beslutet att avliva vår älskling. Han var också gammal och sjuk.Men så jobbig det var. Efter det har vi inte skaffat någon ny hund.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  24. Så sorgligt, får tårar i ögonen! Så otroligt söt hon var!

    Kram Kram
    Marie

    Ps. Mailar dig imorgon när jag är ledig!

    SvaraRadera
  25. Gud, jag fick tårar i ögonen när jag läste. Är så himla jobbigt när man är tvungen att avliva en familjemedlem. Vi fick ta bort våran katt i somras och det var det värsta jag varit med om. Gör så ont! idag är det 8 månader sen och datumet går inte förbi utan att man tänker på honom.

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  26. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  27. sååååååååååå sorgligt sandra, vilken ljuvlig snuffie!
    storvarmkram till dig vännen!

    SvaraRadera
  28. Så söt ... och så fina bilder på vovven, ett fint minne.

    Tänkte tala om att jag lånat en bild från dig på din fotovägg du visade för ett tag sedan, som jag tyckte var så fin. Jag hoppas det är OK?

    Sköt om dig och kram
    Annika

    SvaraRadera
  29. Vilken fin vovve du hade- förstår att det var ett svårt beslut och att du saknar henne.. det är det värsta med att skaffa husdjur.. Men tänk så många glada minnen man har. Så fin bild på mårbacka-knoppen
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  30. Tårarna trillar på mig oxå...
    Jag vet vad det vill säga, grät en skvätt nu när jag var ute i stallet i helgen. Det tog tre veckor innan jag gick in och kände tomheten....Det är så jobbigt!!!
    Hon var så fin din lilla, en riktig goding!!!

    Ha det bäst!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  31. Hej igen:) kanske jag blev så väldigt EXTRA berörd för att jag nyss fått göra mig av med min bichon frisé för att han kissat å bajsat inne sedan vi fick honom trots att vi försökt med allt :(

    DET känns....även om jag inte kan jämföra det med DIN sorg....bilden och orden du skriver t den då eran vovve ligger i solen får mig att bli helt knäckt...:(

    Känner med dig....

    SvaraRadera
  32. Mistet selv en bichon for 2 år siden. Hun ble nesten 15 år. Det er ufattelig trist. Føler med deg. Vi fikk ny hund igjen. Det føles godt. :-)

    SvaraRadera
  33. Då vet man hur det gick... Må hon vila i frid, kanske får hon busa med Bambie, Max och Fiffi igen...

    Sköt om er.

    /B

    SvaraRadera
  34. En sån sötnos, ett riktigt litet hjärta.

    Djuren är ju en del av familjen och skänker så mycket glädje, det är så svårt när de blir sjuka.

    Som tur är lever alla minnen med oss vidare.

    Må så gott,
    Ia

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra