26 april 2010

En härlig tripp.

Helgen blev exakt som planerat.
Började med ett galet loppisbesök på lördagmorgon, massa människor som hysteriskt sprang genom en stor port för att hitta en massa fynd.
Det blev tyvärr bara 3 st fynd till mig och lite till barnen, visar ett av dom idag.
Kvällen spenderade jag ute på verandagolvet med att måla.
Kofferten längst ner blev det.
Älskar gamla resväskor, charmiga och perfekt förvaring.

Det roligaste med att blogga är alla underbara människor man får kontakt med, ännu roligare blir det när man får träffa dem.
Igår var jag och besökte Marie med bloggen Vita Ranunkler.
Jag har följt Marie sedan hon började blogga för 3 år sedan och har alltid tyckt att hon har det så himla vackert.
Jag blev absolut inte besviken när jag steg innanför dörren.
Vilket hem och vilka underbara och unika saker hon har.
En massa ögongodis så långt ögat kunde se.

Deras hall som är helt ljuvlig och älskar den liggande råsponten.
En underbar känsla......

Tack tack söta Marie för att jag fick komma och för en underbar dag..

Önskar er en härlig start på denna veckan.

28 kommentarer :

  1. Hej Sandra!

    Tack för igår, det var verkligen toppenkul att träffas! Hoppas resan hem gick bra! Visst är det lustigt, en del människor känns det som att man har känt jämnt, så var det med dig! Vi babblade ju så mycket att jag t.o.m glömde av fikat, hihi.

    Ha en bra dag!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  2. Åhhh du, vilken mysig helg du har haft, som har hunnit med loppis och att hälsa på hos gulliga Marie !!
    Ha nu en toppen dag
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Låter som en fantastisk helg!!

    Härligta tt det känns som att man nästan känner vissa bloggmänniskor fastän att man aldrig träffats..tihi..

    Vilken fin koffert du hittat!!!

    Varmaste kramarna Elin
    Hoppas att du får en bra start på vekcna!!

    SvaraRadera
  4. Vilka mysiga inspirerande bilder både från dig och Marie.

    Ni har fina hem båda två. Visst är det mysigt att träffa bloggkompisar som man känner att det riktigt "klickar" med.

    Ha en bra vecka

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Visst är det kul när man träffar folk som det klickar med!
    Kan tänka mig att ni pratade i massor=))

    Fin koffert!!

    Hoppas att du får en bra start på veckan/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. så flotte bilder! høres ut som om du har hatt en fin helg!

    nyt dagen
    klem beate

    SvaraRadera
  7. Jag håller med dej! Hon har ett underbart hem, det man sett på bilderna tar ju nästan andan ur en! Vilken lycka att få uppleva det i verkligheten! Jag tror att ni delar mycket!

    Vilka härliga koffertar du visar!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Jag kan bara hålla med! Marie är både så go som människa och har ett fantastiskt hem! Underbara bilder du visar :) Vad ljuvligt det är nu när loppissäsongen börjar på allvar. Lycka :) :) Du gjorde ett riktigt fint fynd! Ha en underbar vecka Sandra! Stor KRAM

    SvaraRadera
  9. Låter som en riktig toppenhelg! Härligt att få nya vänner på samma våglängd som en själv....

    Kofferten gjorde sig perfekt underst i din kofferthög! Fint!

    Ha en bra början på veckan
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  10. Så koselig...og hun har det jo så lekkert:)
    ha en flott dag
    eddaKlemmer

    SvaraRadera
  11. Ja, jag läste detta hos Marie nyss.. Vad kul att ni äntligen fick träffas! Ni har det så fint båda två..

    ♥Mia

    SvaraRadera
  12. Hej!!
    Gillar din resväska!! Visst är det något speciellt med dom, tänk alla ställen de har varit på!!
    Hon har ju det så fint Marie, helt fantastiskt!! Kul att Ni äntligen kunde träffas;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Fint loppisfynd Du gjort.
    Härliga bilder Du visar ni måste haft kul. Måste kika in på henne blogg.
    Ha en bra måndag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  14. hej Sandra.

    Åå låter som en jättemysig helg med underbart sällskap:)Jag älskar Maries hem, sååå himla fint. Fast det tycker jag ditt är oxå:)

    Ha en underbar dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  15. Så roligt och träffa Marie, spännande och hälsa på. Jättefint har hon, så roligt och få titta in till henne. Och det var ett bra fynd du gjorde, väskan passade bra under dom andra.
    Ha en fin vårvecka
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Vilket fynd! Vill så gärna ha en sån väska men hittar aldrig någon.
    Jag och Marie som bor i samma stad har inte lyckats få till någon träff ännu, men vi träffas på loppis ibland. Då är vi två som jagar samma grejor...
    Ha det så gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Men så kul att hälsa på Marie, hon är ju en sån go tjej och fint har hon med, vilka bilder du tog, otroligt fint kök och hall och allt annat! Att du bloggat så länge, längre än mej tom, det visste jag inte! Vilket vackert rum du har med sänghörnan, jag har en likadan säng men det framhävs inte hälften så vackert som din..... Mari.

    SvaraRadera
  18. Det låter som en alldeles perfekt helg!

    Kul!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  19. Hi Sandra,

    Lovely your "look through" photos. I love the pot of your olive tree. I've been looking for one over here in the Netherlands, but they cost a small fortune here. But just looking costs nothing ;o)
    Untill next time,
    Karin

    SvaraRadera
  20. Vad roligt att också få se Maries hem genom en annan kamera än hennes egen. Jättevackra bilder.

    Tack för att du delar med dig av allt vackert!

    Kramar från
    Sally och jag

    SvaraRadera
  21. Vad kul att få träffas och att det "stämmer" mellan er...fin blogg.mvh semlan

    SvaraRadera
  22. Hej Sandra!

    Vilket roligt besök du gjort!
    Kan tänka mig att det var spännande att få kliva in hos Marie!

    Snyggt med koffertar så där "på hög"! De är ju hot stuff nu...Fick fatt i två i lördes...*ler*...Glad blir man!

    Trevlig dag!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  23. I like suitcases too...lovely photos :)
    I wish sunny day :)

    SvaraRadera
  24. Vilken härlig koffert, önskar att jag kunde hitta någon sådan här, men alla gamla väskor verkar ha hamnat i någon annan del av landet. ;-D
    Ja, jag drömmer om lite spontade väggar, det är så fint!

    SvaraRadera
  25. Hej Sandra!
    Åh vilken spännande helg du haft med både loppisbesök o bloggträff!

    Vilka fina bilder från Maries vackra hem!


    Ha en fortsatt trevlig vecka:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  26. Hej Sandra! En sån härlig helg du haft med både loppis och så har du varit och hälsat på rara Marie också, hon är en så himla go tjej. Kan förstå ni hade det trevligt och vad kul att få se hennes vackra hem, du fick väl massor av inspiration med dig hem. Så fina bilder både från ditt och hennes hem du visar. Ha en fin tisdag. Kraaam Paula

    SvaraRadera
  27. Sååå fiiint, kul att kliva in hos andra bloggare = )! Tack för att du bjuder på det!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  28. Hej,
    låter som en toppenhelg! Och vad kul att träffa andra bloggisar!

    Ha en fin vecka, kram Monica

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra