30 april 2010

New York..

Sedan jag var tonåring har jag sagt att det finns bara ett ställe i denna värld som jag skulle vilja förlova mig.
Jag hade sådan tur att min Mikael älska att resa och hade inga problem med att förlova sig i denna stad.
Så när vi berättade att vi skulle resa till New York, visste alla vad som skulle hända.
För 6 år sedan blev resan av och ringen kom på fingret, och jag blev helt kär i staden NEW YORK.

Jag var lite loppisgalen då också och en sak som vi båda ville hitta var en gammal Coca Cola trälåda.
När vi en dag gick nere i Greenwich så stötte vi på en loppis och där stod den och väntade på oss.

Den är inte så gammal för de äldre är gula, men vi gillar verkligen den.


Här kommer lite bilder från våran resa

En vy från Empire state buildning, bilden är tagen av Mikael.
Jag höll mig väldigt nära väggarna för jag har sådan fruktansvärd höjdskräck
Lite typiska New York hus.
Loppisen som vi hittade, här ser ni även lilla mig.
Mitt i den stora bullriga storstaden finns en underbar grön oas.
Central Park.
Resan var underbar och jag bara längtar att få åka tillbaka.

I helgen ska vi åka till stugan i Halmstad och bara vara.
Ska bli skönt...
Ha en härlig helg!

42 kommentarer :

  1. Hej Sandra!
    Du är uppe med tuppen du med!
    Härlig stad det där. Har aldrig varit där men min moster har bott där i många år. Härlig drickalåda, så häftig!
    Ha en skön helg, nu måste jag rusa till jobbet...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken resa! Kan tänka mig att det var gaaaanska så romantiskt! Förstår om du gärna skulle vilja åka tillbaka... Har själv bara varit i Californien men det är en annan historia *blink*.
    Trevlig Valborg på dig!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder Sandra men hjälp, jag förstår din höjdskräck, jag får svindel bara av att titta på den bilden. Fy vad högt!!!!

    Härligt romantiskt att förlova sig i New York (själva förlovade vi oss i London) och vad kul att gå på loppis, drickabacken är superfin!!!

    Ha nu en mysig helg och så hörs vi, det var jättekul att prata en stund igår! Såg att jag hade fått mail, ska kolla bilderna sen!

    Kram Kram
    Marie

    SvaraRadera
  4. Tack för grattishälsningen. Om jag var yngre skulle jag bo i New York några år, den stan gillar jag. Har tyvärr aldrig varit där, men man vet aldrig när det bär iväg. Den cola-lådan är världens bästa minne, tänk att du hittade en sån.
    Önskar dig en härlig valborgshelg
    Vårkram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Godmorgon! Ohhhh min dröm att någon gång få komma till New York. Har alltid velat komma dit. Härliga bilder du visar och er Cocacola låda är ju urcharmig, den röda är dessutom så fin i färgen. Trevlig Valborg önskar jag dig. Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  6. New York är också mina drömmars stad=)
    Nästa år när jag fyller jämt ska jag önska mig "massor av pengar" så jag kan komma dit innan jag faller av pinn=)
    Härliga bilder med en fantastisk järnsäng i sikte.¨Tänk att flyga över atlanten med den i fickan...
    Ha en fin valborg/Annica

    SvaraRadera
  7. hei Sandra.
    å for en by,er mitt ønske nr1 å dra dit,
    har vært 9t på flyplassen der,å vi tittet bort på manhatten,
    nydelige bilder,
    en fantastisk by å forlove seg i,
    ønsker deg en herlig dag.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  8. Det är verkligen en stad man vill besöka någon gång i livet, kul att ni fick med er lite loppissaker hem! :)

    Önskar dig en härlig helg och trevlig valborg!

    Kramar Linda

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Härliga bilder från new york, säkert en upplevelse att vara där! Och vilken mysig loppis det såg ut att vara.

    Ha en trevlig valborg!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. Min första tanke : hur fick ni ta hem den?
    Ha en trevlig Valborg!
    :)

    SvaraRadera
  11. Ja men det blev ju jättefint Sandra! Även om jag gillade bredden du hade tidigare också. Känner mig själv jätteosäker på om min blogg verkligen blev så bra....hm. Ser bättre ut hos andra om du förstår hur jag menar.

    Nya kameran...å nej, har knappt hunnit nosa på den. Blombilderna är tagna med min gamla kamera. :)

    Kraam!

    SvaraRadera
  12. Glömde ju skriva att jag tycker NY-bilderna är underbara! Så läckert!

    SvaraRadera
  13. Have you been to NY? Fantastic! My husband and I would like to visit NY one day. That red Coke-box is a great decoration-item, did you take it with you from the States?
    Have a good weekend, best greetings,
    Marjoiljn

    SvaraRadera
  14. Oj vad underbart! Jättefina bilder. Ha en fin Valborg i stugan=)

    Kram
    Therese

    SvaraRadera
  15. Åh va kul att få se bilder från dit New York!

    Har aldrig vart i USA det hade vart kul..
    I dag sk jag åka til den bästa plats jag vet. Danmark och dyrehavsbakken..

    Ha en fin helg..
    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder! Man blir både ressugen och fyndsugen! Har själv aldrig varit i USA, men klart att det vore roligt med en resa dit!

    SvaraRadera
  17. Wonderful! I´ve been to NY last October and this October I fly again and then I will stay for 10 days. I can´t wait to be there again, it´s the most beautiful town in the world!
    Thanks for showing and a wonderful weekend!
    Sabine

    SvaraRadera
  18. Vilken läcker trälåda, vill haaaaaaa!!!
    Har oxå en önskan om att få se New York, men gillar inte att flyga....
    Får nog jobba på det;o)

    Trevlig Helg i stugan!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  19. Det verkar vara en häftig stad, och vilken loppis sen. Lådan är riktigt cool.
    Trevlig Valborg Liselott.

    SvaraRadera
  20. Vilken lycka att förlova sig där!! n Och vilken loppis, läcker colalåda och så många fina gamla skärbrädor du har, lyckost!! Min ENDA gamla gick sönder förra vintern... Ha en skön valborg och tack för NY-titten! Mari.

    SvaraRadera
  21. Visst är det härligt i NYC! Har bara varit där en gång men skulle hemskt gärna vilja åka tillbaka. Lådan var underbar!

    kram Mia

    SvaraRadera
  22. Oj, vad läcker Coca-Colalåda!

    Och visst skulle man vilja besöka "the big apple" någongång...

    Ha en trevlig valborgsmässoafton.

    Kram!

    SvaraRadera
  23. Massor med grattis till era år tillsammans!! =)

    Du köpte väl med den fina sängen hem..ti-hi....Kan tänka mig dig släpandes med den hem....

    Önskar dig en underbar helg i stugan..njut, mys å va gla!!

    Kramisar Malin ♥

    (ps.firar inte vi 10 års jubileum i år..hi-hi...)

    SvaraRadera
  24. härligt det ser ut på er tripp! Det var väl för väl att ringen kom på fingret då också ;)

    Hoppas ni har det mysigt i Halmstad!
    Kram pernilla

    SvaraRadera
  25. Vilken fin låda ni hittade! New York är en härlig stad. Har varit där två gånger på mindre än ett år och jag bara längtar tills nästa gång! Inte illa att du var uppe I Empire med höjdskräck!!
    Ha en underbar Valborg!
    Kram!

    SvaraRadera
  26. Ha en bra valborgsmässoafton.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  27. Vilken fin låda! Riktigt cool var den! Ser ut och låter som ni hade en underbar resa!
    Trevlig helg!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  28. Sån härlig loppis! Du vet väl att det är storloppis i Halmstad på ishallen/arenahallen 8 maj? Över 300 bord...Inträde 40 kr/st, men har man hp-kortet 20kr. Ja, där ska jag stå och sälja. Ska bli så kuuul!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  29. Mmm.. Vem vill inte dit! Har vart i baltimore och washington..

    Hoppas du har det härligt i Halmstad denna helg!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  30. Visst är NY läckert. Det finns så mycket att se och uppleva man får liksom aldrig nog. Som sagts hur fick ni hem sen snygga lådan?
    Kram Lena

    SvaraRadera
  31. Måste ha varit en fantastisk resa , en upplevelse ! Är ni gifta ? eller ska ni åka tillbaka och gifta er där också ? Loppisen verkar mysig ,järnsängen såg inte så dum ut ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  32. Hej Sandra!
    Vad härligt att förlova sig i NY!!
    Kul att få se bilder från er resa dit:)

    Cool Coca-Cola låda ni fick med er hem!

    Hoppas ni har en mysig helg i stugan!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  33. Vilken härlig stad att förlova sig i, förstår att du längtar tillbaka. Roligt Coca Cola låda och många fantastiska bilder från NY. Såg järnsängen på bilden från loppisen, men man ska nog inte bo i Sverige om man fyndar en sån i NY.

    Ha det gôtt!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  34. Åh så härligt att hinna titta in till dig en sväng..tiden bara flyger fram och det känns som att jag inte hinner med något...
    Jag drömmer om att en dag få åka till NY och det var så kul att få kika på dina bilder därifrån...
    Gissar att du drömmer dig tillbaka när du ser bilderna...

    Ha det gott!
    kram Emelie

    SvaraRadera
  35. Heej Sandra!
    Ååå, jag älskar cokså NYC!
    Det är drömmarnas stad för en stads-tokig som jag! :-)
    Det var endast några veckor sedan jag gick runt i Soho... Men guuud vad jag längtar tillbaka dit!
    Men det var då absolut inte sista gången jag var där...
    HA en toppen kväll!
    Kraaam Alice ♥

    SvaraRadera
  36. Hej Sandra!
    Hoppas ni har en underbar helg i Halmstad. Vet du vi har en stuga i Falkenberg! Dit styr vi kosan över Kristi Himmelsfärd.

    Jag hoppas få besöka New York någon gång! Verkar vara en läcker och spännande stad.

    Ha det gott!
    Hälsningar monica

    SvaraRadera
  37. Gud så underbart! Dit måste jag bara ta mig någon dag. Det verkar hur underbart som helst. Gillar din colalåda också, läckert fynd! KRAM

    SvaraRadera
  38. Nu blir jag ju heeelt sjuk!!!!

    Tror vi kan ta varandra i hand och åka dit båda två, det är min favvostad med. Kanske en bloggträff i N.Y *fniss*

    Usch! just våren är riktig N.Y längtan här. Funderar på om jag och sambon kanske kan få till det och åka i august, vi får välan se.....

    Uuuuunderbara bilder och feeling i dem

    Kram Lena

    SvaraRadera
  39. Hei!
    Så mange skjønne bilder du hadde her i bloggen din. Så gøy å se. Og dessuten så herlig med Usa. Oioi... skulle gjerne vært der en tur ja... Kanskje! Med tiden!

    Ha en fin kveld og en fin start på neste uke!
    Hilsen Liv ;O)

    SvaraRadera
  40. Wow vilken fantastisk resa , ett minne för livet kan jag tänka !
    Gillar cola backen skarpt !
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  41. Det verkar vara en fantastisk stad som har Allt....Ha en bra vecka! Kram Therese

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra