27 februari 2017

RENSA OCH NY LAMPA BLEV RÄTT

En ny vecka står för dörren och den känns helt ok ett kalas på fredag, fota läxa till helgen och en ny kurs på skolan men annars en vanlig vecka.

Vårt sovrum som jag berättat innan är ett rätt stort rum och jag försöker ( menar verkligen försöker) att inte plottra ner det med prylar.
Till exempel så rensade jag på skänken och plockade bort en lampa som satt i väggen, den har alltid känts felplacerad.
Istället kom Kurt Olsson lampan ner från vinden och hela intrycket kändes helt plötsligt mer rätt.
Jag vill känna ett lugn när jag stiger in i rummet.

Gardinerna har jag sytt av gammalt linne från försvaret och mattan är en trasmatta köpt på loppis som jag sedan färgat med textilfärg ( samma som du färgar kläder )
Jag köpte svart färg, la mattan i ett stort badkar utomhus och lät den ligga där i några dar och sedan sköljde och hängde upp mattan för att torka.
Den är otroligt flammig i färgen, men det var det uttrycket jag letade efter.

Stilleben i glaskupor tycker jag är väldigt fint och ger det lilla extra.

Kram
Sandra


1 kommentar :

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra