26 februari 2015

VITRINSKÅP

Då var det snart helg igen och det tackar man aldrig nej till och håller tummarna att nästa vecka ska bli en vanlig vecka.
De senaste har varit lite hip hoppiga och jag har inte hittat tillbaka till min morgonyoga.
Att starta morgonen med ett kort yoga program är helt fantastiskt, man får så mycket energi i kroppen och rensar sina tankar.
Det har inte blivit några promenader heller och alldeles för mycket tid har spenderats inomhus och det märks.
Nu är dock lilltjejen förkyld så vi fortsätter att spendera dagen inne.

Det var ett tag sedan jag visade vårt hemmagjorda vitrinskåp som är mannens stolthet.
Idéen kom från min vän Anna Truelsen och är byggt av gamla fönster, råspont som bakstycke, kvistfritt furu som sidostycke och en svanlist på toppen.
 

Gammal pall men en vacker patina hittad på loppis, krukan med agaven kommer från Lily och Oscar.

Favoritkoppen från Royal Copenhagen också ett loppisfynd, gamla latteskålar från Frankrike och ett tårtfat från Vita Ranunkler även detta har några år på nacken.

Önskar Er en Fin Torsdag och en Skön Helg!
Kram
Sandra

4 kommentarer :

  1. Så vackert skåp. Du har verkligen öga för detta med inredning .

    SvaraRadera
  2. Det är såå himla snyggt! :) kram

    SvaraRadera
  3. Sååå vackert!
    Hur långt yogapass kör du om morgonen? Kanske ett framtida inlägg, om morgonyoga?

    SvaraRadera
  4. Jättevackert skåp! Så duktig du är som börjar dagen med yoga. Det låter skönt! Jag hoppas att man i alla fall kan komma igång med lite promenader snart när isen börjar smälta. Det har varit så halt ute i år så man har knappt vågat sig ut.
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra