1 februari 2015

EXTRA SPECIELLA

Då var söndagen här och hela lördagen spenderade vi i Jönköping med fika, lite shopping, bio och sedan tacos hos goda
vänner.
Så idag blir det en lugn söndag där jag mest går och plockar upp överallt, fattar inte hur mycket saker som man drar fram och som sedan lyckas ligga kvar.
Detta fenomen förekommer väldigt ofta när man börjar flytta omkring, ner med saker i källaren och upp med nya.
Mitt förråd i källaren är rätt fullt så det är tur att det i maj är dags för LOPPIS i Hjo hos
Marie
rättare sagt
Lördagen den 2 maj får ni boka in.
Det är femte året i rad vi kör denna succé loppis.

Att plocka in kvistar från skogen eller trädgården är en enkel och vacker dekoration.
Dessa körsbärskvistar har jag köpt från Två Stolar i Gnosjö då vi inte är ägare till något körsbärsträd.

Min kära mormor somnade in i mitten av januari och av henne fick jag ärva dessa figurer.
För mig är de speciella för de har funnits med i hela mitt liv, när man ser på dem påminns man om mormors och morfars hem.

Fortsatt Go söndag !
Kram
Sandra

3 kommentarer :

  1. trop mignons les lions !!
    véro

    SvaraRadera
  2. Jättefina Lisa Larsson-figurer! Och så roligt att bli påmind om sin mormor när man tittar på dem!

    SvaraRadera
  3. Lisa Larssons keramikfigurer är tidslösa. Pryder alltid sin plats, ännu mer när man har goa minnen förknippat med dom/ Agneta i Karlstad

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra