24 februari 2015

VÅRLÄNGTAN

VÅRLÄNGTAN
Jag är en människa som uppskattar att vi har 4 st årstider för på något sätt får det en att ta vara på det som ska komma mer.
Visst kan det kännas som vi ibland bara har två och ingen är väl speciellt förtjust i slask och regn som denna vintern har innehållit.
Men jag älskar vinter när det är vinter, den kalla höga luften och knastret från snön får mig att känna mig mer levande.
Dock blir livet enklare när värmen börjar komma krypande, morgonrutinerna tar en halvtimme kortare och ljuset gör en piggare.

I inredningen längtar många efter färg framförallt pasteller, men själv behåller jag min naturliga bas och kan istället klicka till det med grönt i form av kvistar, örter och storbladiga växter.
 
 
En kvist från en magnolia stående i köket kan göra vem som helst på bättre humör.
 
 
Kolla in på
DecorLife
för mer längtan.

Kram
Sandra
 

4 kommentarer :

  1. This post smells like spring Sandra. Love your photos!

    SvaraRadera
  2. Den där magnolian alltså, så mycket längtan den ger! Men snart så är blommorna där, även utomhus. Tiden går ju så fort. Tack för fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Magnoliakvisten! Så himla vackert. Drömmer om en trädgård med magnolia men tror vi har för mycket rådjur hos oss. Såg vad de rackarna gjorde med goda vänners magnoliaträd så jag får njuta på avstånd. Och av din vackra bild.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra