29 november 2012

Inredningsfoto-tips

Idag är det torsdag och fabriken har ett nytt tema Inredningsfoto-tips
I detta tema finns det inte så mycket jag kan tipsa om för kunskapen finns inte.
Jag fotar med en systemkamera och med  manuella inställningar AV heter det på Canon.
Eftersom jag inte har så mycket tid att fixa iordning, så blir det att jag mest trycker av.
Nu under vinterhalvåret använder jag mig av stativ och en avlösare så att man inte rör kameran, går sedan in och gör lite i photoshop.
 
Fota fönster är inte lätt, men jag kände för att visa fönstret i matrummet.
Eftersom fönstret är stort så har jag valt att ha stora saker i det och vi har dessutom gjort breda fönsterbrädor så att möjligheten finns att ställa dem där.

Idag ska jag och mamma iväg och köpa julklappar..

God torsdag till Er!
Kram
Sandra


7 kommentarer :

  1. Witaj. Uwielbiam len, bardzo podoba mi się ten wystrój ...pozdrawiam

    SvaraRadera
  2. Ja fototips är svårt. Jag har också en Canon men kör numera på manuella inställningar. Släppt taget om automatiskt. Blir lite bättre då??? Men så kul det är. Ljuset så här års är ju inte så kul.
    Gör dig en fin dag, kram Maria

    SvaraRadera
  3. Åh så snyggt du har där i fönstret Sandra.
    Har nyss fått min första systemkamera och hoppas sååå att jag kommer lära mig den ;).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Ååå Sandra så snyggt!
    VIlket underbart fint fönster...
    Du är duktig du.
    Älskar alla naturtoner...sååå snyggt!
    Fnissar åt mig själv lite...å kamera..
    Jag har också en canon...men jag använder inte ens AV...jag fotar nästan allt på auto utan blixt...
    Har lovat mig själv lääänge nu att jag måste lära mig hur den funkar...
    Men stativ alltså...hmm...vi har ett på vinden kanske dags att kolla om det passar..
    Ha en fin dag!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Håller med om att fönster är så svåra att fota...
    och tänk vad underbart med ett stativ, det står på min prioriterinslista över saker som ska införskaffas.
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  6. Gud så snyggt du har i fönstret! Och du tar alltid fina bilder :)

    SvaraRadera
  7. Jag tycker du tar fantasiskt fina bilder! Testa de manuella inställningar gör otrolig skillnad!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra