8 november 2012

Tema V 45: SOVRUM

SOVRUM detta hopplösa rum som lyckas på något sätt aldrig bli klart.
När vi flyttade in för 7 år sedan började vi göra i ordning vårt blivande sovrum men det kom aldrig längre än att det kom upp tapeter på väggarna.
Ett rum som alltid har varit kaos i med
 högar av kläder och miljoner andra saker så att det gick knappt komma in där.
För ett tag sedan flyttade vi ut alla saker och möbler från rummet och gjorde istället om det till Elvis rum, vilket blev kanon.
Nu har vi fått ett nytt rum och nu ligger alla saker huller och buller i det rummet istället, smått frustrerad är man allt. 
Sängen är dock på plats.
Sängen är en gammal utdragningsoffa och är köpt i Moheda för ca 12 år sedan, vår första och enda säng som vi har haft tillsammans.
Jag tycker den är supervacker men vill nog göra något med den som att kanske måla den.

Gjorde en liten provisorisk bäddning, har verkligen inga vackra örngott eller påslakan.
Örngotten ni ser i bakgrunden är gamla och kommer från försvaret, de är dock inte i linne utan i bomull.
Madrassöverdraget som ligger vigt över täcket är i linne och är min personliga favorit, älskar den stora stämpeln.
Täcket är ett loppisfynd.
På den övre bilden har jag gjort en sängkappa av gammalt linne.

Någon dag ska jag försöka visa er hela rummet för tankar och idéer finns man ska bara förverkliga dem.

Titta in hos Fabriken för att få inspiration!

Snart helg kära ni!
kram
sandra

12 kommentarer :

  1. Vackra bilder!! Färgerna från täcket passar så bra ihop med de övriga textilierna. Ha en bra dag.:) Anna

    SvaraRadera
  2. Så fin sängen ser ut. Vi har en snarlik som vi haft sen vi blev tillsammans. För några år sedan målade jag den vit och har inte ångrat mig.
    Kram Liselott

    SvaraRadera
  3. så fint så fint och vilket ljuvligt täcke..lycka att hitta på loppis;) och vilka vackra bilder i förra inlägget..oj oj så fina lampor du har överallt..fy Vida inte bli avis;)
    de där stolarna man ser ryggen på går de att få tag på?? skulle behöva två till mitt kök;)

    Vidatusentackförinspiration;)

    SvaraRadera
  4. Lantligt och väldigt romantiskt.. Jag gillar. Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Vackert! Så ljuvliga färger!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Känner igen mig i det där.. Det är svårt att hålla ordning i ett sovrum! Vet inte hur många timmar jag ägnat åt att organisera där för att slippa ha kläder på golvet. Extra svårt är det de dagar man jobbar och stressad bara kommer hem för att byta om till något annat innan man ska iväg igen, då ser det ut som en bomb har exploderat.. :) Fint du har det, älskade madrassvaret med stämpeln!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. hej sandra! Jag tycker inte du ska måla soffgaveln...så fint som det är...kramis semlan

    SvaraRadera
  8. Om ni har stökigt så valde du ju iaf rätt bilder för det vi ser tycker jag var fint. Gillar överkastet/filten i både färg och mönster.

    SvaraRadera
  9. Vilka fina sängkläder ;) Tänk hur det är med hus, det verkar liksom inte bli klart. Man kommer efter ett tag på något annat man vill göra eller ändra!
    /mia

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra