26 juni 2012

VERKLIGHETEN..........

Jag pratar väldigt mycket om att det är ständigt kaos hemma hos oss och så har det varit nu i snart 1 1/2 år, visst har man plockat upp och fixat till mellan varven men kaoset har alltid återvänt.
Visst är det så när man renoverar och har småbarn samtidigt och det är ju bara att ta det men som jag har sagt innan ibland kan det gå en på nerverna.
Så i förra veckan tog jag bilder en helt vanlig vardag och så här ser det oftast ut hemma hos oss.
Testning av lampor över köksbord som sedan fick hänga kvar, kläder lite överallt och tala inte om leksaker de sprider sig som en löpeld.
Verktyg, sladdar,målafärg, möbelflyttning, säljning av möbler osv ger huset kaos.
Men en dag kära ni blir det nog bra ha ha ha ha...

Imorgon blir det ett "finare" inlägg, de vill jag hellre visa och se, för kaoset det ser jag 24 timmar om dygnet...

Dessutom så är veckan fylld av att tömma skåp, flytta skåp, sågning och hyvling av bord, slipa golv, måla golv, dammsuga dammm klippa hår  mmmmmmmm.

KRam
SAndra

26 kommentarer :

  1. Hihi, jag känner igen mig big time! Här är det babysitters, babygym, leksakaer och hoppgungor överallt. Ja, och sen gubbens och mitt stök med. Försöker tänka positivt som du att "en dag...". :)

    SvaraRadera
  2. Kan säga dig Sandra..att det var likadant för mig ..för sådär 27-30 år sedan...somliga saker ändrar soig inte....Det går som jag vet över...En styrkekram till Dig! Lisbeth

    SvaraRadera
  3. Förlösande bilder som får mig att le. Jag har inga småbarn längre men så här kan det se ut även hos mig. Det är reparationer, övernattande gäster, sömnad och annat som tar plats. Jag trodde det skulle "gå över" men jag föredrar att kalla det för ett kreativt hem!
    Kramar Cia

    SvaraRadera
  4. Ja det syns ju att det finns levande människor i huset och att saker och ting händer och sker hos er. Härligt ! Fast jag förstår om du blir trött också. Här står allt stilla för det mesta.. Men när det ska göras något så blir det rörigt och prylar överallt. Skruvdragare, burkar, sandpapper skruvlådor stegarm.m. Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Heeeeej!

    Men åååå...
    Åååå...va härligt!!
    Vet du tro det eller ej...men det kommer komma en tid då du faktiskt kommer sakna att snubbla över leksaker..;)
    Här hos oss ser det oftast ut typ sådär...minus leksakerna....;)
    Det är väl kanske den bistra verkligheten vi skulle visa varandra här på bloggarna egentligen..hihi...så alla kunde sänka kraven på sig själva en smula... Hur som helst så har du i alla fall ett väldigt fint kaos..;)

    Jag tror man är ohjälplig....man är som man är....de nya projekten kommer aldrig ta slut...för bär man gjort all renovering man nu har i huvudet...ja då har ju nya projekt tagit form....jag hinner knappt städa undan förns det påbörjas något nytt...

    Vilken underbar midsommar ni haft och lilla Elora är så fin i sin lilla krans...;)
    Kram o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  6. Säkert känner många igen sej här! Vi har nog lite kaos hemma oavsett om det är renovering eller småbarn som dräller saker!
    Fantastiskt att du ändå lyckas med så fina och "städade" bilder så ofta, trots detta renoveringskaos!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Så där ser det alltför ofta ut hemma hos oss och jag kan ju inte skylla påsmå barn i alla fall...lilleman som är yngst är ju trots allt tio år. Det är faktiskt oftast jag som är den skyldige! Vi skulle verkligen behöva utrymme till alla mina olika projekt, att ha det rörigt driver även mig till vansinne. Skitjobbigt rent ut sagt när man som jag jobbar hemifrån.
    Du får helt enkelt ändra inredningsstil och satsa på mycket färg så ser leksakerna ut som inredningsprylar!
    Ha en fin dag och kram från mig!

    SvaraRadera
  8. Måste säga att jag blir lie glad över att se dina bilder idag. Så ser det ju för det mesta ut hos mig oxå fast leksakerna är lite andra då mina är mycket äldre. Men det är ju inte i ett visningshus man bor utan ett hem där en familj lever och trivs :).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  9. Ha-ha- jo da, det kender jeg igen! Tak fordi du vover at dele det med os, vi er jo også bare mennesker!

    Hav en fin dag!

    Helle:-

    SvaraRadera
  10. Oj då, vad man känner igen sig!!!!
    Vi delar ju dessutom sovrum med lillkillen, då får man stå ut med lego-städer och bilbanor!!! I bland känns det som en hinderbana för att ta sig till sängen....Så, du är i gott sällskap!
    Kram kram
    Sofia

    SvaraRadera
  11. Ha ha..
    Härliga bilder Sandra !
    Det syns att det är RajRaj på både stor & liten - Full Fart och helt underbart !

    Ha en Härlig Sommar !
    // Agneta

    SvaraRadera
  12. Underbart! Tack för det! Skönt att se att även du är helt normal, ha ha...
    Jag brukar säga att vi ska ha det fint när alla barnen flyttat men nu är det bara ett barn kvar och det är inte just nån skillnad motför tre. Det är dock lite lättare att renovera. Vilket vi nu hållt på med i 12 år och kommit ca halvvägs i vårt ganska lilla hus. Det ser mörkt ut på ordningsfronten här:))
    Kram och ha det bra!

    SvaraRadera
  13. Hej,
    Verkligheten känns igen!! Är inte helt övertygad om att hela kaoset någonsin helt försvinner.... jag tillhör ju dom med massor av idéer ... och jag tror att du Sandra tillhör samma grupp, hi hi...

    Ha det gott, kram Monica
    2 veckor kvar till semesterstart!

    SvaraRadera
  14. Haha, känner igen det där kaoset hemma.

    Ha en fin dag. Kram Therese

    SvaraRadera
  15. Det verkar som att ett liv pågår...så trevligt att se !

    Kram Anette

    SvaraRadera
  16. Ja, vi er nok mange som kjenner oss igjen i dette! Men sånn er faktisk virkeligheten, også for bloggere! hi-hi,...
    Ønsker deg en riktig fin sommerdag!!
    Titti-klæmm!

    SvaraRadera
  17. Ja, så är verkligheten för många utanför kamerans synfält! Visst är det skönt att kunna skärma av och zooma in bara det man vill se! :)
    Kram

    SvaraRadera
  18. Hejsan! Härligt att se, känner igen det ;) här ligger barnens leksaker, tvätt och påbörjade projekt utspridda... Kan skratta ibland åt namnet på min blogg- rofyllda rum, för det är inte alltid så rofyllt här! Men det är en underbar tid ändå! Ha en fortsatt go vecka! Kram camilla

    SvaraRadera
  19. Underbart inspirerande bilder ... En massa fina saker i en enda röra ...så skönt ... Så underbart ... Man blir så glad ...bättre lite skit i hörnen än ett rent helv... Dessutom tycker jag att det ska synas att man booor i ett hem ... Hos mig kan det bara synas onödigt mycket ibland ... Kram farmorannasarv

    SvaraRadera
  20. Ett hem ska vara levande, det ser SÅ mysigt ut med leksakerna på golvet men jag förstår att du blir frustrerad av alla verktyg och byggkaos - men det visar ju att det händer nåt hos er och det blir fint sen. Nu jobbar jag minst 12 tim/dag så jag tror inte du vill se hur det är i mitt hem.
    Kram på dig! Eva

    SvaraRadera
  21. Haha, oj vad jag känner igen mig. De där leksakerna ligger överallt och klädbergen växer allt för ofta men men det dröjer inte förrän barnen är stora och då kanske man till och med kan sakna de där leksakerna, eller?!? Kram Jennifer

    SvaraRadera
  22. Sköna bilder!!
    Ja vardagen ser ju för det mesta ut så.. :)
    Härligt att du visar det!! :))

    Kram Tina

    SvaraRadera
  23. Härligt att se att det inte bara är hos mig det ser ut så!!!

    SvaraRadera
  24. Hej fina Sandra! Visst är det så i vars man s hus eller hur????? jag tror faktiskt det....hos mig är det 100 ggr stökigare.....men som jag brukar säga skit i städningen- huset är i alla fall fullt av KÄRLEK! Ha en fin vecka kram från Maja

    SvaraRadera
  25. Härligt att se!! Jag får ofta lätt "ångest" över alla Blogger som visar sitt hem så perfekt, så perfekt... Tack!!!

    SvaraRadera
  26. SÅ fantastisk å se at andre har det som meg!!!!!!!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra