28 juni 2012

KÖKSRENOVERING DEL 42: LISTER &SOCKLAR

Vi jobbar på förfullt med köket och golvet ni ser ska slipas till helgen och sedan ska jag måla det.
Men idag tänkte jag visa er våra lister som har kommit upp, min vän Anna E och jag satt och diskuterade lister en mörk decemberdag och hon kom med förslaget varför inte sätta en ny list ovanpå den nuvarande tråkiga platta listen.
Så ett halvår sedan sitter nu en ny list ovanpå den gamla och vi är så fruktansvärt nöjda med resultatet, det gjorde att man fick ett gammeldags maffigt intryck.
Det tråkiga fönstret är längre inte tråkigt utan har fått ett helt nytt liv och dessutom en ny bred fönsterbräda.
På baksidan blir det en klipa mellan den nya och gamla listen där har vi sågat till en tunn bräda och satt dit.
Våra socklar i köket har mannen min gjort själva av 4,5 cm tjock bräda och sedan använt en överhandsfräs för att får rundningen.
Detta var sista inlägget för sommaren men följetongen återkommer i höst igen med massa spännande nyheter, missa inte.
Vi själv tar dock ingen paus utan ska jobba på endel men mestadels ska vi har SEMESTER......

Vill ni följa allt vi har gjort med köket under 1 1/2 år så är det bara att klicka på bilden
i högra spalten där det står KÖKSRENOVERING.

Kram i massor
Sandra

21 kommentarer :

  1. Ha en trevlig semester, Sandra!
    Kram från Australien♥
    ~Pernilla

    SvaraRadera
  2. Åhh så himla fint det blir !!
    Ha nu en skön semester
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Det blir så himla fint!
    Ha nu en riktigt skön semester och tack för all inspiration du ger mig!
    Kram Amelie

    SvaraRadera
  4. Så snyggt!!! Både listerna och färgvalet.
    Ha en skön semester!
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  5. Jättebra blev det och sååå snyggt med det gråa. Ha en skön semester. Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Tänk, så mycket lister gör för helhetsintrycket! Åh, så fint det blev!
    Vilken fin sockel med rundning och allt!
    Ha en skön semester!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Jättesnygga lister och socklar! Vad duktiga ni är som kämpar på, vi har hållit på i lite över en månad och Jag börjar bli otålig.. ;)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Ha en härlig semester! Kram Marthina

    SvaraRadera
  9. Ha en underbar semester och jag längtar till hösten då jag får se vad ni har gjort mer i köket under sommaren!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. Snyyyyggt! Myyycket snyggt!

    Det är ju det där sista piffet som gör det. Det är konstigt för lister o socklar är oftast det som inte blir gjort i ett rum...sen går det ju så snabbt när man väl gör det...och blir sååå bra!
    Snyggt med grå lister..;)

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  11. Hej,
    Vilken bra idé och så snyggt det blev.
    Älskar såna där höga socklar. Jätteläckert!!

    Jag har nästa vecka kvar att jobba, sedan semester. Då skall jag sätta igång med alla projekt på landet.

    Kram Monica

    SvaraRadera
  12. kanonfint med den listen runt fönstret!!
    Blir som en tavla :)
    Förresten.....ev/troligtvis kommer jag o Johan vara i Hjärnarp tis-tors nästa vecka.....
    Är ni i Halmstad, kanske vi kan träffas i hembygdsparken......
    Kram Annica

    SvaraRadera
  13. Så fina detaljer Sandra!!
    Vi ses imorgon, jag hör av mig när vi närmar oss:)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Det där gjorde så mycket och blev jättebra, lister är lite som pricken över i:et. Och detsamma tycker jag du är i bloggvärlden Sandra!
    Önskar er en fin semester!
    Kramar Cia

    SvaraRadera
  15. Det blev väldigt bra med listerna. Semester låter skönt, jag har ett litet tag kvar.
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Så snyggt det blir...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  17. Kram i massor tillbaka fina Sandra och ha en skön semester:))

    kråke

    SvaraRadera
  18. Vad fint det blir.. :)
    Duktig man du har!

    Vad härligt med breda fönsterbrädor!!
    Själv har jag bara ca 8-10 cm breda... hopplöst att ställa nåt...

    Ha en fin fredag
    Kram Tina

    SvaraRadera
  19. och en härlig semester förstås!! :)
    Kram

    SvaraRadera
  20. Hejhej! skulle vilja fråga vilken färg ni har använt till listerna. färgnummer och så alltså. jag och mannen min försöker hitta en liknande, men nyanser är så svårt..
    jättetacksam för svar..

    kram Lycke

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra