29 juni 2012

NU BÖRJAR SEMESTERN!

Fredag och nu ni nu är det dax för semester så jag tänkte visa lite enkel semestermat och sallad är ju så perfekt.
Passade på och fota när jag hade min vän Anna E här i början av veckan.
Djupa tallrikar men en underbar ljusgrön färg kommer ifrån Höganäs och har några år på nacken.
Det stora gröna fatet kommer från Matheus.
Har tagit en baguette och delat lagt på en skicva chevre och lite honung på och in i ugnen..
Så gott....
I salladen har jag en salladsmix,solrosskott,tomater, salladslök, bacon och grillad kyckling som är toppad med basilika.
Dressingen i den vita skålen på översta bilden
är en Fransk Dressing
Blanda 2 äggulor
med 1 msk dijonsenap,
Tillsätt 1/2 dl olivolja och 11/2 rapsolja droppvis under omrörning.
Tillsätt 1 pressad vitlöksklyfta, 1 msk vitvinsvinäger och 1/2 dl matlagningsyogurt.
Smaka av med salt och peppar

Nu börjar semestern och bloggen kommer att uppdateras när tid och lust finns.
Vi kommer att göra småutflykter, vara i stugan och förhoppningsvis bli det någon loppis också.

Så jag önskar
ER
alla
En
härlig
Sommar!

15 kommentarer :

  1. Önskar dig en härlig semester och hoppas att ni verkligen tar ledigt från allt jobb hemma och gör trevliga utflykter och njuter av att vara tillsammans hela familjen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Goda sallader och semester hör ihop och det där ser gott ut! Då får jag även önska er en skön semester med mycket sol och många barnskratt.
    Ha det gott Sandra!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  3. Det låter härligt med semester, själv får jag vänta drygt två veckor till men den som spar han har ;). Förhoppningsvis sparar vädergudarna lite strandväder till mig då. Vissa loppisbesök är redan inbokade i almanackan och det är Lions i Harplinge, Brukar du vara där kanske?
    Kycklingrätten ser mycket god ut...den får jag prova.
    Kram Och fin semester
    Liselott

    SvaraRadera
  4. Så gott det ser ut Sandra, älskar allt vad sallad heter.
    Ha nu en skön semester, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Visst är det gott med sallad. Du får ha en härlig semester.

    Kram
    Elna

    SvaraRadera
  6. Bara så himla gott med olika sallader.Ha nu en skön och härlig semester.Mys och njut.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Helt ljuvlig dukning och läcker mat, väldigt inspirerande och jag bara älskar den bordskivan- ha en toppensommar!!!!! mari.

    SvaraRadera
  8. Åh så underbart vackert och gott det ser ut! Önskar dig en riktigt härlig semester kram

    SvaraRadera
  9. Så gott det ser ut, det vattnas verkligen i munnen! Sallad är bra sommarmat.

    Önskar dej en riktigt skön och vilsam semester!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  10. halllååååååå vännen!
    Gissa vem som e tillbaka, har ju givetvis läst din blogg men annars vet du ju hur jag har haft d.....

    Nästa v börjar semstern :) tjohoooooo!

    KRAAAAM
    ps. härlig mat

    SvaraRadera
  11. Hej Sandra
    de ser gott ut.....å hoppas semestern blir bra :)
    å missa nu inte,,,,,,,

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  12. I try to guess the recipe... :-)
    And have a lot of fun with it!
    Love from Poland,
    K.

    SvaraRadera
  13. Ser superläckert ut!!

    ha nu en alldeles underbar semester!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  14. Ha en riktigt härlig helg!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  15. Ser underbart ut!
    Ha en skön semester!

    Kram Birgitta

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra