4 januari 2011

Tisdagstema: RECYCLING

Årets första tema hos Fabriken är RECYCLING.
Hos oss är vårt hem en enda stor återvinningscentral, hela min inredningsfilosofi bygger på att använda så mycket gammalt som möjligt.
Vill gärna inte köpa något nytillverkat alls, men ibland får man rucka lite på det.
När vi ska ta tag i vårt megarprojekt vilket jag berätta i nästa inlägg, ska jag försöka använda så mycket gammalt som det går. 

Men idag tänkte jag visa en av mina favoritstolar, funnen i en gammal industirlokal här i samhället.
När jag fann den hade den en mörkgrön stol och ryggdyna.
Jag klädde om den med ett gråaktikgt linnetygoch sedan skrev bokstäver och siffror med schabloner.

Står idag i vårt arbetsrum.

Ha en skön dag, här ska det städas lite få bort det sista av julen.
Mikael är ledig hela veckan så det är fortfarande lov för oss.

kram på ER!
sandra

29 kommentarer :

  1. WOW!!!!! den var astuff den stolen!!!!! har inte ens tänkt tanken innan...

    kram

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra
    LOVE how you recycled the cloth sack...it looks great on your chair!
    How funny, I did a post last night and scheduled it for this morning about RECYCLING wooden crate storage boxes, and then I see Johanna's post over at VINTAGE and then NORREGARD and now you lol!
    Obviously this is a theme that FABRIkEN has, like they chose a window theme on Tuesday when I started my TUESDAY THROUGH...THE WINDOW...how strange.
    How can I join in and be part of this Swedish FABRIKEN, is it open to anyone or do you have to be invited??
    Happy new recycled January days...
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    SvaraRadera
  3. MMMMMMM ljuvlig stol!!
    Länkar till dig!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Hej Sandra,
    jag är också ledig och gubben är förkyld så jag och skruttan har precis varit på skridskobanan... nu blir det lite dammsugning och sedan bara slappa och laga lite god middag!

    Din stol är superläcker, precis som resten av ert hem!! Jag skall verkligen försöka boka in Maries loppis i almanackan, kanske kan jag komma dit vore toppenkul!!
    Vi hörs, kram monica

    SvaraRadera
  5. Oj då det temat glömde jag. Ja jag är inte så aktiv i fabriken just nu. Snygg stol, verkligen! Kul att ta vara på det andra tycker är skit. De ser inte möjligheterna och tur är väl det.

    Är så nyfiken på ditt megaprojekt. Kan det vara köket....

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Jag kunde nog misstänka att det temat skulle passa dig rätt bra ;0). Det känns ju mycket roligare när man lyckas hitta det där gamla med själ i stället för att köpa allt nytt. Du verkar ju dessutom vara en expert på området ;0). Jag förstår ditt vemod med att börja jobba efter mammaledigheten. Jag har varit hemma i fem år nu och än är jag inte färdig... Magen mår fin fint men jag är såååå trött! Sover mest hela dagarna faktiskt vilket inte är likt mig. Ta hand om dig vännen!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  7. Wow, Sandra..Jag tror jag är kär!!!
    Så otroligt läcker, o du om du mot all förmodan skulle tröttna så ring mig!! :)

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  8. Sandra, jag gillar din inredningsfilosofi jättemycket!
    Spännande med ditt nya projekt, vad det nu än må vara!
    EIja

    SvaraRadera
  9. Love your chair, that fabric is fabulous. -Carrie

    SvaraRadera
  10. Vilken design på stolen, tuff! Du fixade det lilla extra :)

    snyggt

    ha en bra dag
    kram/
    Smulan

    SvaraRadera
  11. Super vackert. Ett så enkelt o kreativt sätt att förnya på. Gillar det väldigt mycket.

    /Annika
    http://precioussister.blogspot.com/

    SvaraRadera
  12. Men Sandra va du ä duktig...du ser potensial i allt gammalt. Skulle aldrig tänkt tanken att släpa hem en sådan grön gammal skrivbordsstol men med lite nytt tyg så bara älskar jag den.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  13. Vilka läckra spiror den stolen har! Och med en ny figursydd klädsel - färdig för fest! :-)
    Kram/Marie

    SvaraRadera
  14. Så läckert, den stolen skulle gärna få flytta in här. Du är duktig på och se möjligheter.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  15. hei Sandra.
    så vakker du har gjort din stol,
    ja gjenbruk er topp.
    vakre bilder.
    ønsker deg en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  16. Kjempefin stol Sandra..

    Klemmer =))

    SvaraRadera
  17. Gud vilken snygg stol, underbart!!

    //Elvira

    SvaraRadera
  18. Hello Sandra

    You are soo kind
    Tack saa mycket for the info!
    Kram
    Julie
    x

    SvaraRadera
  19. Jag har sagt det förr och säger det igen, du har verkligen blicken för att se potentialen i gamla saker och med lite fix och trix göra om och göra snyggt. Härlig stol!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  20. Underbar stol! Har en brun kontorsstol som jag ska klä om i linne från en annan stol. Nu fick jag inspiration!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  21. Vad duktig du är!! Stolen blev ju jättefin med nytt tyg på. Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  22. Tufft! Så snyggt med bokstäver överhuvudtaget =)

    SvaraRadera
  23. Gu så snygg den blev stolen!! Kul att göra om sådär =)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  24. att recycla är ju hur bra och kul som helst! :-) det är billigare, charmigare och mycket bättre än att ständigt köpa nytt!
    superfin stol förresten!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra