9 januari 2011

Söndagsbilden: Vackra skålar

Idag var det meningen att jag skulle bege mig ut på årets första loppisrunda men alldeles för trött efter gårdagen och det väldigt dåliga vädert satte stopp för de planerna.
Istället sitter jag i pyjamas och ser på när mannen och svärfar river i väggarna.
Söndagsbilden hos fabriken får idag bli på mina favoritskålar.
Har lyckas hitta några rikitgt stora den senaste tiden och tycker de är tidlöst vackra, tillsammans med grovt linne med brodyr.

Vi håller nu på att riva för fullt och inser att vi inte kommer att ha plats för våra dörrar in till köket.
Så vi tänkte sälja dem, lägger ut dem först här på bloggen och är ingen intresserad sätter jag ut dem på blocket.
De är insatta någon gång slutet på 70 talet, är riktigt fina.
Måtten är:
Höjd: 207 cm med karm och tröskel
Bredd: 140 cm med karm.

De säljes kompletta med karm 2000 kr.
Hör av er på sandra.evy@iname.com om ni är intresserade, vi finns i Anderstorp, Småland
Önskar Er en forsatt mysig söndag...
Imorgon ska jag börja skola in Elvis....

KRAM
sandra

26 kommentarer :

  1. Vackra skålar....så kul att börja riva men synd att du inte kan ha kvar så fina dörrar...Trevlig söndag
    Kram/Susanne

    SvaraRadera
  2. Vika fina dörrar, synd att ni inte kan behålla dom.
    Jag sitter oxå i pyjamas och tittar på när gubben snickrar, hihi. Undrar vad arga snickaren skulle tycka om de ;).
    Ska nog ta på mig och gå ut på en lång promenad, vi har sol och takdropp idag men glansis på vägarna så det blir stavar med.
    Ha en bra söndag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Inte hel fel att sitta & kika på när dom river..Så spännande!
    Jättefina skålar, me like;o)

    Lycka till imorgon!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Lycka till med köket och med inskolningen! Vi börjar skola in vår lille kille i morgon också. Känns som ett riktigt äventyr att han ska ut i "stora världen"!
    Ha det gott!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  5. Beautiful bowls and the pictures too.
    I wish you a wonderful Sunday
    Heike

    SvaraRadera
  6. Vackra skålar så dom var väl värda att ut och shoppas! Känner igen det där då man inte är så där på topp och ändå masar sig ut...då gör jag offtast dom bästa fynden!

    Ha en bra dag!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  7. Underbara skålar du har, så snyggt och bara ha stående när du inte använder dom. Synd att dörrarna åker ut, men dom lär du sälja snabbt.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. nydelige bilder av dine favoritt skåler,
    skal si dere ordner om dagen,så gøy,gleder meg å se, sitter i pysjamas jeg å, skal i selskap til svigerfar kl 15 så har god tid ennu, nydelige dører,de får du sikkert solgt fort.
    ha en nydelig søndag.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  9. Snygga skålar och byttor, och dörrarna ska vi inte prata om! Åååååh, så fina! Synd att jag inte har användning eller plats!
    Du blir säkert av med dem i ett nafs!
    Ha en fortsatt skön söndag! Här kom solen till slut!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Och här sitter jag, också i pyjamas, det är så trist och isigt ute att jag lagt ner all form av uteaktivitet idag.
    Dina dörrar hade jag mer än gärna lagt ett bud på om jag bara hade haft någonstans att sätta dom. Jag får bygga mig ett nytt hus för dom är så fina, så fina.
    Du har dukat underbart vackert!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Jätte fina skålar.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  12. Loppissuget börjar komma så smått. Är alltid på jakt efter stora fat. Dina är jättefina. Mysigt att sitta i pyjamas ändå...

    Hoppas det går bra i morgon.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Jättefina dörrar som inte kan vara särskilt svårsålda !! Lycka till med rivandet !
    Ps Skålarna är verkligen jättefina
    Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  14. Hej Sandra!

    Ja, dörrarna är verkligen jättefina så jag håller med om att det är synd att inte de kan stanna där de är!
    Pyjamas...ja, det har jag gått i hela detta året hittills! =)
    Hela familjenb är verkligen däckade!=((

    Ha en fin myssöndag själv!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  15. Grattis Sandra! Vad roligt att få fixa till köket för dig! Förstår att det måste kännas ooootroligt spännande. Ska bli så kul att få följa hela resan från första början. Jag misstänker att det kommer att bli något utöver det vanliga innan ni är färdiga. ;0)

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  16. Nydelige skåler.. i herlige farger... så der var de i gang hos deg... flotte dører da..

    klemmer =))

    SvaraRadera
  17. Precis såna dörrar som jag vill ha och letar. Men Småland, det är för långt att åka

    Kram Teres

    SvaraRadera
  18. Hej gumman!

    Vad kul att ni har börjat riva, spännande!!! Och skålarna är ju superfina!

    Ringer dig imorgon, slutar tidigt. Lycka till med inskolningen, kommer gå jättebra!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  19. Hej Sandra!
    Vilka fina skålar!
    Ljuvliga dörrar, vad synd att de inte får plats längre..

    Ha en trevlig kommande vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  20. Hej goa Sandra!

    Jättevackra skålar!

    Kul med rivning, jag tycker det alltid är så spännande! Brukar själv stå där med kofoten i högsta hugg =)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Så fina skålar du har! Jag ska också börja skola in min lilla Lova alldeles snart. Visst blir de stora alldeles för fort?

    Ha en fin dag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  22. Man kan omöjligt ha för många skålar , så vackra !

    Kram o glöm inte att andas mitt i all renovering.

    Bettan

    SvaraRadera
  23. Förstår att det är dina favoritskålar, de är jättefina. Och fina bilder tar du också:)

    Lycka till med försäljningen av dörrarna! Kram Therese

    SvaraRadera
  24. ååå vad härligt att ta tag i något som man velat lääänge. Det kommer att bli hurfint som helst när du drar fram med din säkra hand.
    Fint med alla de gamla skålarna, är själv en samlare av gammalt vitt porslin och det har bivit en stor hög nu. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  25. Spændende projekt med nyt køkken, held og lykke

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra