21 januari 2011

Soffmys


Fredag och en ny helg framför oss, hade massa inplanerat men lite magsjuka satte stopp för det.
Vi andra har inte fått det än, men vi väntar.

Huset är ett kaos och fösöker hitta lite inspiration, men den kommer nog snart.
Jag har i alla fall myst till det lite i soffan nere i vardagsrummet.

Tog fram mina mormorsrutor filtar när jag såg ett inlägg hos min vän Anna , fick lust med lite färg.
Annars har jag fyllt soffan med kuddar från armen, tycker att de är de vackraste kuddar man kan ha.
I soffan har jag även lagt ett gammalt madrassöverdrag från armen, hoppas få in fler i butiken under våren.
Känner för lite mer grönt i fönsterna, men det få vi ta i nästa vecka.

Ha en skön helg!
kram
sandra

27 kommentarer :

  1. Hej, magsjuka är inget kul att ha och inget roligt att vänta på...hoppas ni klarar er. Ser mysigt ut där i soffan, har också en del gammalt från "överskottet". Finns inget skönare linne!

    Ha en jätteskön fredag och helg, Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Fy bubblan va tråkigt med magsjuka :(, hoppas det går över fort som tusan :)
    Ser inte ut som kaos på bilderna iallafall, jättefint! Mormorsfiltarna är så himla mysiga, härliga färger, bryter så fint mot det övriga. Älskar dina kuddar, har du gjort dem själv?

    Kram Catta

    SvaraRadera
  3. oooh jag vill med ha massa nytt grönt i fönsterna, är så tomt nu efter jul.....

    hoppas ni slipper spyan...

    PUSS

    SvaraRadera
  4. Herlig sofa du har med mange deilig puter og skjønne moromor tepper..

    Ønsker deg en fin helg =)
    klemmer

    SvaraRadera
  5. Gumman det blev ju gör fint..mormorsrutorna skapar skön feeling..

    kram Anna

    SvaraRadera
  6. Gomorron
    Magsjuka är inget kul alls, hoppas du klarar dig. Jättehärlig soffhörna, jag gillar när det är många kuddar. Man kan burra ner sig och mysa.
    Ha en bra helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Det ser verkligen inbjudande ut i din soffa!
    Jag kan tro att det är jobbigt med magsjuka i familjen!
    Usch, så trist! Hoppas att ni som inte haft den, klarar er!

    Här är det inte värre än lite värkande fötter från Formex igår, men det står jag ut med!
    Ha en fin fredag och hoppas att du klarar dej från sjukan!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Hej Sandra

    Jag tycker om din 'Granny Blanket'
    Ha en mysig helg
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    SvaraRadera
  9. Hej där,
    Blir så glad för jag ser att vi ses i maj.........
    Jag kommer på loppisen vet du väl, så nu får du "prepare" för ett möte med mig igen *ler*
    Så kul att ni alla godingar är där på en gång.

    Är så såld på dina fina kuddar och madrassöverdrag. Fattar du hur mycket jag vill ha?????? Men, jag håller ju på att rensa för att komma i ordning här hemma ju. Ja, vi får väl se vart jag står om du får in dem igen.
    Ha en toppenfin helg nu och jag hoppas du klarar dig och håller dig frisk nu.
    Kram kram Mia

    SvaraRadera
  10. Å, jag fick sån lust att bara sjunka ner i din soffa och svepa en av dom underbart vackra mormorsfiltarna runt mig. Det ser så vackert ut. Kuddarna är jättefina och filtarnas färger underbara!
    Mys.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Usch , om man kan säga så VA fint du har !!
    Jag njuter så här inne hos dig jämt !!
    Har oxå två sånna där madrassmönstrade kuddöverdrag de är så fina .
    Hoppas ni har kryat på er nu !!
    Kram och trevlig helg !
    Lotta

    SvaraRadera
  12. hei hei Sandra.
    såå vakkert i den soffa,
    så koselig der, hadde gjerne sittet der å pratet i timevis..
    ønsker deg en fin helg.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  13. Så mysigt med alla fina kuddar och plädar!! Nej va trist med magsjuka!! Det hoppas jag att vi har gjort bort över julen :(

    Trevlig helg iallafall.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  14. I den soffan skulle jag bara vilja slänga mej ned och stanna! Ursnygga kuddar, både de med knappar och den med stjärnmönstret, såna gillar jag. Hulda( Husfruas memoarer) har såna i sitt inlägg i dag, sände direkt fr "min" butik, det är ngt alldeles hemtrevligt med såna "puter". Ha en mysig helg i soffan! Mari.

    SvaraRadera
  15. Gillar också de härliga armekuddarna. Har själv köpt ett stort armeöverdrag till täcke, men sydde kuddar ist, mer användbart tycker jag. Mysigt hos dej i soffan, känns skönt att sjunka ner där. Mormorsfiltarna är så snygga!

    Kram Birgita

    SvaraRadera
  16. Så enkelt och vackert,
    mot den varma färgen...
    mormorsrutorna är en skön detalj.

    Fint Sandra

    kram,
    Smulan

    SvaraRadera
  17. Mysig soffhörna! Och jag gillar den första bilden, som visar att ni verkligen använder den!
    Nu längtar jag också efter lite nytt grönt i fönstren. I köket står två vita julstjärnor kvar, vilket känns lite trist, men de är vackare än någonsin så jag har inte hjärta att bara slänga dem...
    Ha en riktigt skön helg, - hoppas det blir mycket tid för soffmys!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  18. Snyggt med mormorsfilten. Gillar dem men äger ingen själv. Förstår att det blir rörigt hemma hos er, men det glömmer ni sedan:)

    Trevlig helg!

    kram Anna

    SvaraRadera
  19. Hej!

    Kul att hitta in till dig, mysig blogg du har.

    Ha en trevlig fredag och hoppas ni andra slipper magsjuka

    Kram Teres

    SvaraRadera
  20. Myspys på hög nivå med många kuddar och härliga filtar.
    Hoppas verkligen ni slipper magsjukan. Tilda hade den för några veckor sedan men vi andra knaprade i oss ett stort andal vitpepparkorn och peppar peppar...hihi klarade vi oss. Kanske inte det som hjälpte men bara man tror såå.
    Ha en bra helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  21. Mysigt Ni har det, själv har jag tänkt somna på soffan ikväll;o) Det är så skönt med fredag!!!

    Hoppas Ni klarar Er från bacillerna!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  22. usch med magsjuka.

    ha en fin fredagskväll.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  23. MMMMMMM...hade det inte varit för magsjukan hade jag gärna gjort mig en plats där i er soffa...:)

    Här hemma är dansskorna på, tihi..Iallafall på de som är på tv..:)

    Hoppas att ni andra klarar er o att killen snart piggnar till!!

    Varma Kramar Elin

    SvaraRadera
  24. Nä fy för magsjuka.. hoppas ni klarar er ifrån det..

    Jag är med inne i en period där jag har många ideer.. Kul.. men man får huvudbry..

    Kram och trevilg helg..

    Mia

    SvaraRadera
  25. Inbjudande och mysigt!
    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  26. Soffan ser så mysig ut skulle somna direkt bland alla fina kuddar.
    Ha en bra helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  27. Halloj! Hoppas ni blir friska fort, peppar peppar så har vi klarat oss undan hittills. Är så kul att följa er renovering av köket, man får så många ideér. Kram på dej

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra