30 januari 2011

Söndagsbilden: Vackra tygaskar

Söndageftermiddag alla redan och vad skönt det är att det blir ljusare och ljusare ute.
Dagen känns lite längre.
Helgen hos oss har varit bra uppe och åkte lite snowboard och snowracer på Isaberg, vårat lilla berg.
Idag har jag varit på min första loppistur och vad skönt det kändes.
Jag kom hem med en hel del,till mig själv och till butiken.
Söndagsbild hos fabriken , som idag kommer från mitt arbetsrum-
Uppe på en av hyllorna har jag placerat 2 st vackra tygaskar.
Har länge spanat på dem hos Marie och tillslut fick de komma hem till oss.
Tycker de är gudmoligt vackra och känner att jag skulle vilja äga fler.
Har ni något där hemma som ni känner att det här vill jag ha fler av?

Ha en skön söndagskväll så syns vi på tisdag i färgernas tecken.
Kram
Sandra

31 kommentarer :

  1. Hej, skulle gärna vilja ha sådana askar som du har, förstås. Skulle nog kunna ha hur många som helst, jag med..
    Jag blir helt kär i saker på fot, tårtfat mm. Det har jag däremot ganska många av..

    Kram o skön söndagskväll, Tina

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra, this is sooo gorgeous... I love the fabrics and prints, combined with the old fashioned equipment. Have a nice Sunday evening, love Maaike

    SvaraRadera
  3. Har Ni varit i Hestra, vad härligt;o)

    Jag har en sån tygask, skulle gärna ha flera;o) Det finns mycket jag skulle vilja ha fler av.....

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. ohhh helt underbara askar sandra, må väl, varmkram lotten

    SvaraRadera
  5. Jag skulle gärna också vilja ha tygaskar, att förvara vackcra kärleksbrev i. Och så skulle jag vilja ha fler virkade dukar, de piffar upp den tråkigaste möbel. :)

    SvaraRadera
  6. Åh vilka bedårande askar..vilken lycka..ha en skön kväll Kram Anne

    SvaraRadera
  7. Ja ett gäng såna askar skulle jag gärna ha, den understa hade ett jättefint mönster på tyget.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Söta askar.
    Ha en bra söndagskväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Hej vännen,
    Kan bara hålla med om att du har fyndat härliga askar hos Marie!

    Isaberg är för oss sommar och picknick nere på stranden. Vi brukar alltid stanna och äta lunch där på väg hem fån Falkenberg.... å vad jag längtar ner till Halland...

    Just nu så samlar jag på fina små saltkar...så just nu är det något jag skulle vilja ha fler av.

    Ha det gott!
    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  10. Ej hvor er de æsker skønne - jeg vil også ha' et par stykker :-)

    SvaraRadera
  11. Hej goa Sandra!

    Åh vad fint med tygaskarna!!! ♥

    Oj nu fick jag en sån där plötslig lust att göra egna :)
    Men det får bli nån dag när jag är i pysseltagen, hihi.

    Ser att ni är igång för fullt i köket, det kommer att bli superfint!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra,
    Vad roligt att du hittade lite saker på din loppistur, alltid roligt att fynda:).

    Dina askar är verkligen ljuvliga och passar utmärkt på din fina hylla. Jag för min del har en fallenhet för gammalt vackert linne, det kan jag aldrig få för mycket av:)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Så härligt att vara ute en sån här solig och skön dag med sol och allt!

    Åh, dedär askarna. klädda i tyg - de är såååå fina! Särskilt när de är lite gamla och slitna! Jag förstår att du föll för dem, det skulle jag också ha gjort!
    Jag blir lätt "kär" i vissa saker -hade jag sett såna askar hade jag helt klart blivit i eld och lågor!!! Boxar av olika slag är alltid fina att ha saker i.
    Önskar dej en fin vecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  14. Så vackra Sandra. Förstår att de fick flytta till dig.
    Ja jag skulle nog vilja ha fler gamla fågelburar, är heltokig i såna, vet inte varför men så är det.
    Ha nu en bra början på nya veckan
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  15. Hej Sandra!
    Vilka fina askar, förstår att de fick flytta hem till dig:)

    Ha en trevlig kommande vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  16. Vad fina askarna är. Gllar färgskalan i bilder också, så mysigt med det brun vita och lite färg.
    Ha en fin vecka!
    /Annika
    http://precioussister.blogspot.com/

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Tack för titten.. =)
    Vilka super fina askar.. Perfekt att få undan smått "krafs"..
    Vitt porslin kan ja inte gå förbi på loppis även om jag kanske har lite onödigt mycket redan.. =)

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  18. Hej Sandra!

    Vilka fina askar!!

    Jag har en flicka hemma vars högsta önskan nu är att få ett sybord med symaskin osv... Så det har jag på G...*ler*.... Hon har syslöjd första terminen i skolan och ska ta symaskinskörkort (går i trean) så sen får hon sy och skapa!

    Du verkar ha en jättefin plats där med alla de fina detaljerna man vill ha!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  19. En detalj som fastnade direkt,
    och som det säkert blir flera av :)
    Hur fint som helst,
    gillar mönstret..

    kram/
    Smulan

    SvaraRadera
  20. Hej!

    Jätte fint har du på hyllan och dom gala askarna var ju så vackra!

    Visst har jag också saker som vill ha mer och såna saker som man spanar länge!

    Som min gunghäst som jag äntligen köppte i lördags!
    Har spanat på den sedan före Jul!
    Som tur så stog den kvar...

    Jätte fina rullar har du på hyllan med!

    Ha en fin måndag1

    Kram

    SvaraRadera
  21. Hej Sandra ! Vad lustigt , just gamla tygaskar hade jag tänkt visa i mitt nästa inlägg :) Visst är dom vackra , jag har kommit över 5 st och dom är såå fina .Dina var också ljuvliga !! Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  22. Hej Sandra!

    Vilken härlig färgklick dom ger dina fina tygaskar.
    Jag är ju lite småtokig i får så det vill jag gärna ha mera av...eller inte men kan iaf inte låta bli när jag ser dem, hihi ;).
    Kraaam Ing-Britt

    SvaraRadera
  23. Askarna är så fina med ljuvliga mönster.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  24. Så vackra!!
    Ha en fin kväll!
    Februari imorgon, visst är det konstigt vad fort tiden går?
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  25. Ohhh de söta små blommiga lådorna, de tittade jag också på, funderade på att köpa dem jag med innan :-))De är så himla söta, särskilt den med rosorna på gillar jag :-)) Ha en finfin måndag. Kram P

    SvaraRadera
  26. Mmm...så vackra!!!

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  27. Vackra askar i grupp är superfint.... har länge tänkt att fixa i min garderob där min tanke är att få till en hylla med akskar och ordning på mina smycken! Änn har det inte blitt av så!!!!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  28. MEN så fina!! Förstår att du ville ha dem.. det vill jag med :D
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  29. Hej Sandra
    Så fint det er blevet ;o))
    Har lige fundet din blog og vil da lige lægge et link på min blog - så jeg kan følge dig ;o)
    Du har en fin blog med rigtig mange dejlige billeder ;o)
    Mange hilsner
    Tina

    SvaraRadera
  30. Oh oh oh, vilka snygga askar och jag som älskar paisley mösnter.....och så matchar dom båda varandra så fint. Måste shoppa lite känner jag. Det var så fint.
    Agneta kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra