7 januari 2011

Ranunkel

Det kändes lite tomt på blomfronten hemma så jag åkte iväg till min favoritblomsterbutik Två Stolar och köpte lite.
Jag kom hem med denna otroligt vackra ranunkel.
Satte den i en gammal terrin och runt har jag lagt en gammal linnehandduk.
Lyste upp hela rummet.

Tack alla ni som har skivit att ni vill följa vår kökrenovering, det kommer nog bli en del inlägg.
Kan säga att vi nu har ett 3 m långt bord i köket,1 st köksoffa och en kyrkbänk.
Har tömt hela matsalen på möbler, för på lördag ska vi hämta hem lite gammalt godis.

Önskar Er en skön helg i snön!
kram
sandra


23 kommentarer :

  1. Hej, en sån fin ranunkel! Jag hade en bukett till nyår, det var där mina vårkänslor tog fart...här i Danmark är blomsterprakten enorm utanför Magasin och Illum. Ska bli jättekul att följa ert köksprojekt.

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Jag fullkomligt ÄLSKAR ranunklar! Tittade precis på den häromdagen när jag var nere i butiken men det fick bli vita tulpaner istället...Kolla hur jag gjorde med dom, det blev stentufft! ;)

    KRAAAAAM

    SvaraRadera
  3. Tänk att en bild på lite blommor kan göra en så glad , vackert !

    Kram på dig ! Betty

    SvaraRadera
  4. Så fin ranunkel, den kommer du njuta av länge. Och det finns inget finare än och sätta växter i en terrin. Ser att ni har köksrenovering på gång, ska bli jätteroligt och följa.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Superfint! Ranunklar är ju bara sååå härliga =)

    Kram Catta

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vita ranunklar ger verkligen vårkänslor!! Gillar även vita tulpaner...!!
    Ha det så gott!
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  7. Hei..
    Ranukler er nydelige blomster. Trodde de var til salgs på våren jeg..hmmm.
    Heldig du som har en slik fin i hus..

    Ha en nydelig helg.
    Klemmer

    SvaraRadera
  8. Hej Sandra
    LOVE these flowers Beautiful!
    How exciting with your kitchen renovating...
    LOVE PEACE enJOY!
    Julie
    x

    SvaraRadera
  9. Hej Sandra
    LOVE these flowers Beautiful!
    How exciting with your kitchen renovating...
    LOVE PEACE enJOY!
    Julie
    x

    SvaraRadera
  10. Finaste blomman!
    Finns tyvärr inte att frambringa i mina trakter så här års.....

    Lycka till med helgens bravader!
    Kram Loellan

    SvaraRadera
  11. Det är så härligt med alla vårblommor som kommit till butikrna nu, jag har köpt hem både krokus och pårlhyasinter. Lättar upp i snökauset ute :).
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  12. Hej goa Sandra!

    Ja nu längtar man efter att fylla huset med en massa vårblommor!

    Skall se om jag kan svänga om Blomsterlandet på hemvägen :)

    Kram
    Mia
    PS spännande att följa ert köksprojekt framöver!

    SvaraRadera
  13. Vilken ljuvlig ranunkel och så fint Du satt den i terinnen.
    Vilket jätteprojekt ni satt igång ska bli så roligt att följa.
    Ha en fin helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  14. Det är så fint med blommor! Nu vill man ju bara ha vår =) Mysig helg på dig! Kramar

    SvaraRadera
  15. Kikar in och önskar dig en god fortsättning på vad som verkar bli ett projektfullt år för din del. Ska bli kul att följa.

    kram på dig
    Cattis

    SvaraRadera
  16. Vilken fin blomma som jar aldrig har haft inne. Måste nog leta mig en sån jag med snart

    Kram Teres

    SvaraRadera
  17. Även jag ser fram emot att få följa er köksrenovering - det är ju så kul att få det som man vill ha det! Däremot så var inte jag särskilt bra på att dokumentera under tiden vi höll på förra året. Blev inte många inlägg med bilder från renoveringen inte.... även fast jag hade tänkt det! Det är ju mycket roligare att fota det färdiga!

    SvaraRadera
  18. Ja dere har en nydelig blomsterbutikk... og herlig ranukler du fikk med hjem..og den skjønne suppeterrinen..

    ønskerr deg en fin helg
    Klemmer =)))

    SvaraRadera
  19. Hej!!!
    Nu kom jag på att jag har en kyrkbänk ute i ladan...Ska bli intressant att se vad du ska göra med din;o)

    Trevlig kväll!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  20. Det ser verkligen rart ut med en ranunkel i den fina krukan. Jag skulle också vilja ha en ranunkel om jag bara visste hur man skall sköta dom.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  21. Ranunkel är en underbar blomma, - vilket härligt vårtecken! Känner att jag också borde ta en tur till blomsteraffären, men först och främst måste jag nog röja upp lite här hemma. Färska blommor i ett stökigt hus gör sig liksom inte lika bra... Får njuta av dina bilder så länge!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra