10 mars 2010

Mitt kök

Vilka två helt underbara dagar vi har haft.
Solen har visat sig från sin bästa sida och det känns så skönt att se all snö sakta men säkert försvinna.
Idag satt jag och mina söner ute och fikade och så härligt det var.

Har tänkt att visa er lite bilder från mitt kök.
När vi flyttade in för 5 år sedan gjorde vi en liten liten renovering.
Min svärfar sprutlackerade luckorna vita, vi bytte golv och tapetserade.
Nu känner jag för ett nytt stort kök och jag hoppas att vi kan sätta igång inom någorlunda snar framtid.
Men till dess så får ni nöja er med dessa bilder.

Denna dubbeldörr fanns i huset när vi flyttade in och det är jag riktigt glad för.
Ornamentet ovanför dörren har vi satt dit, det kommer från vårat skåp som vi har i badrummet.
Fick ett ryck för ett tag sedan och flyttade om kökssoffan och bordet för att skapa lite mer rymd i rummet.
Känns mycket bättre.
Älskar det gamla slagbordet, men det börjar bli riktig rangligt.

Bestämde mig för att ta bort gardinerna för att få in mer ljus i rummet, lite tomt i början men nu har jag vant mig.
Hittade rosmarin i kruka när jag var och handlade senast.
Är väldigt förtjust i färska örter i matlagningen.

Hoppas solen fortsätter skina så att vi snart kan slippa dra på oss alla dessa kläder.

Kramiz

37 kommentarer :

  1. god morgen til deg.
    så vakkert et kjøkken du har.
    masse nydelige detaljer,så flott med den gamle store vekt,
    å ornamentet over døren....en toppen ide..
    ønsker deg en fin og god onsdag.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Kjempekoselig kjøkken du har:)
    ha en flott dag
    eddaKlemmer

    SvaraRadera
  3. Hej Sandra. Vaa snyggt kök du har, ser nästan ut som en gammal lanthandel med den fina vågen där på bänken. Er matplats ser nästan ut som vår fast vi har soffan mot väggen, och en halvö hade vi innan vi renoverade köket i höstas. Är ert hus också från 70-talet.
    Kram och trevlig dag Liselott.

    SvaraRadera
  4. Så nydelig kjøkkenet ditt er!!
    Det ser virkelig varmt og koselig ut :) Absolutt inspirerende å kikke innom. Beundrer glassdørene dine spesielt!

    hilsen fra Kristina

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker matplats i köket där skulle jag gärna sitta med dig och få tips om hur man skapar vacker inredning,För det är du så duktig på.
    Vad fint det var med överstycket över dörren.
    Ha en bra onsdag här är det lite mulet idag.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  6. Gud så vackert...wow....och din tavelvägg är helt underbart....

    STOR KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Hej Sandra!

    Mmm.. vilket mysigt kök!

    Vad härligt med en fika ute..
    Idag skiner solen nån annanstans..

    Ha en go dag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Inte behöver du väl drömma om ett nytt kök vännen.
    Det som ni har är ju ljuvligt.
    Så ombonat och härligt.

    Gillar dörren in till köket, ornamentet blev kronan på verket.

    Så stor torkställning du hittat.
    Passar jätte fint i ditt kök.
    Dom är ju så eftertraktade och svåra att få tag på.

    Många fina detaljer som smälter fint ihop till ett harmoniskt kök.

    Hoppas ni får fortsätta att njuta av solen.
    Här hos oss är det mulet!

    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  9. Jag tycker du har ett ljust och jättefint kök. Härlig matplats med soffan och vilken häftig ställning till kopparna. Mycket hög mysfaktor hos dig.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Åh ! Vilket kök du har ! Dubbeldörrarna är verkligen såå fina . Jag tycker ju inte du behöver göra ett dugg med det fina köket ! Vackert och charmigt !! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  11. Jättefint kök du.. Älskar din tallrikshylla med lådor. En sån är jag på jakt efter.

    Ha en go lill-lördag
    Kram Cattis

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra! Tack för titten....Du bjuder på underabar bilder från ditt lantliga o hemtrevliga kök! Såå himla fint! Och dubbeldörrarna ser så fina ut också! Önskar dig en fin dag med solsken! Vårkramar Therese

    SvaraRadera
  13. Jag har också drömmar om att renovera köket. Men nu står först ett nytt tak på listan.

    Dina dubbeldörrar är helt underbara!

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  14. jag tycker att ditt kök är alldeles uuuuunderbart. Härlig blandning och mycket fina grejer som alla passar i hop och trivs tillsammans hihi.
    Ha en underbar dag och kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  15. Ahhhh..........jättefint! Du har en bra känsla för att få till fina och inbjudande miljöer. Förstår att du är glad åt dubbeldörrarna! Och den franska flaskställningen... jag bara älskar den!! Har försökt hitta något liknande på mina "brocante" vändor, men kammat noll hittills. Få se om jag har tur den här gången. Det börjar pirra ordentligt i magen nu...på fredag bär det av!
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  16. Hej Sandra!
    Jag tycker du har ett jättefint kök!! Det ser så mysigt o ombonat ut:) och vilka ljuvliga dubbeldörrar..suck!

    Härligt med solsken på bilderna!vi hade strålande sol här i Göteborg igår men idag är det mulet..

    Ha det gott!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Vilket mysigt personligt kök ni har! Massvis av fina detaljer och möbler...

    Ibland gör en ommöblering såå himla mycket för att det ska kännas bättre, annorlunda, lite som nytt igen...
    Dörrarna in till köket är ju en superfin inredningsgrej också...Förstår att du är glad över att de sitter där.

    kram Mariette

    SvaraRadera
  18. Så fint kök! När vi flyttade in i detta 70-tals hus så var det köket vi skulle fixa först ... åren har gått men det ser likadant ut. Fult! Och det går inte att bara måla utan allt måste bytas!
    :)

    SvaraRadera
  19. Så otroligt fint Sandra!!! I de där köket skulle jag allt njuta lite extra av maten..tihi...

    Varmaste kramarna Elin

    SvaraRadera
  20. Fy fasen vilket vackert kök du har! In i minsta detalj!!! Mari.

    SvaraRadera
  21. Vilket supermysigt och charmigt kök ni har!!! Verkligen!!
    Slagbord hade jag oxå gärna haft till köksbord men man kan ju inte få allt...

    Ha det fint
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  22. Vilket mysigt kök ni har! Och de där dörrarna vill ju jag ha! *blink*
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  23. Hej Sandra,
    vilket underbart kök du har! Och dubbeldörrana så läckra - själv har jag ett på tok för litet kök i min smak! Skulle vilja ha ett jättestort gammalt lantkök, **dröm, dröm

    Ha det gott Monica

    SvaraRadera
  24. Hej Sandra!
    Vilket mysigt kök ni har! Tyckte du skrev att du ville ha ett stort, ert känns ju jättestort. Deeutom är det fyllt med så fina saker, ögonen går ju i kors här *ler*.

    Snart slipper vi alla kläder, gud så skönt. Men innan dess blir det väl en mellanlandning i galonisar!

    Ha en fortsatt skön vecka!

    Kramar
    Karin

    SvaraRadera
  25. Ser ju hur mysigt ut som helst!!
    Fin blandning av saker.

    Tycker att det är snyggt utan gardiner.
    Det önskar jag att jag kunde vara utan...
    Men har såna där monsterfönster så det ser konstigt ut!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Ja du har då ett ljuvligt lantligt kök! Ååååå vad fint och mysigt! Å med små detaljer här och där! Love it!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  27. Kommer in här för första gången och tänker åh vilket vackert kök, men sen slår det mig.. nä jag måste ha varit här inne innan? eller? NÄ det har jag väl inte? Förvirrad redan som 23 år. Jisses.

    Sen knackar Anna Örnberg mig på axlen och jag minns. Ditt kök va ju med i hennes underbara bok. Och vilket kök dessutom. Tummen upp för det. Skulle hugga av mig handen för att få ett sånt kök, jag har inte ens ngt kök.. ÄN :(

    Nä, har inte tid att sitta här och kommentera. Måste läsa vidare på din blogg. Ser ut som jag kommit helt rätt :)

    Titta gärna in i min blogg. Jag är en ny i den här världen.

    Fröken M

    SvaraRadera
  28. I like it very much here and put you on my bloglist - hope you don't mind?

    Regards from Germany,
    Angelika

    SvaraRadera
  29. Hej Sandra, hittade precis till din fina blogg. Underbart kök! KRAM Anna

    SvaraRadera
  30. Kikar in o Tackar för titten! Hoppas att dagen varit bra! Kram Therese

    SvaraRadera
  31. Vilket härligt kök!! Hade jag haft ditt kök hade jag intye brytt mig om att göra om det, tycker det ser jättemysigt ut som det är. Underbart med glasdörrarna. Jättebra idé med ornamentet över. Skitsnyggt!
    Har ett liknande slagbord och mitt börjar oxå bli ganska rangligt, men vad står man inte ut med för att ha det fint?! :)
    Gillar även tavelväggen i förra inlägget
    Ha det fint!
    //Kristin

    SvaraRadera
  32. så FINT ni har det!!
    gillar dubbeldörren, så vacker!!

    här har det varit dimma i tre dagar nu, men snön börjar ialla fall försvinna. skönt!!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  33. Helt underbart kök.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  34. älskar pardörren!
    Trevlig helg
    Marielle

    SvaraRadera
  35. Hej hopp i stugan!!

    Attans att vi skulle bort sist!! Kul att du ringde i alla fall....
    Hoppas att det gick bra för Mikael...hälsa massor!! Funderar på om man skulle ta och ha lite pyssel mys...framöver...VAd tror du om det?? =)

    Älskar när du ställt bordet så...Känns så rymligt, ombonat och mysigt!! =)

    Stor kram på dig!! Malin

    SvaraRadera
  36. Ohhh, sådant kök skulle jag inte lämna för en stund!Så mysigt du har det!!
    Största kramen
    Magdalena

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra