3 mars 2010

Gamla hattaskar

Måste också som alla andra prata om det härliga vädret som har varit idag.
Solen har visat sig och jag har njutit av en långpromenad, nu känner jag att kraften är på väg tillbaka.

Här kommer loppishelgens favoritfynd.
Kunde knappt tro min ögon när jag såg dem.
Två st hattaskar, svarta och i bra skick.
Precis sådana som jag ville ha och till en billig penning.

Har tänkt att placera dem i våran hall.
Ska bygga en garderob där och dessa skönheter ska stå uppe på den och fungera som förvaring.

Kramiz
Sandra

33 kommentarer :

  1. Härligt med solsken :)
    så fina askar! Jag har letat efter liknande till bra förvaring både för pysselgrejor och till leksaker, men på sista tiden ingen loppislycka av detta slag, men det varierar ju!

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen gjort riktiga fynd, de är såå fina att ha i en hall, grattis till ditt fynd.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  3. Vilken tur du hade som hittade askarna, de är inte alltid så lätt att få tag i! Jag har själv en brun och en röd =) Jag blev tokglad när jag kom över dem!

    Hur får du bilderna sådär stora?
    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  4. Hattaskar är perfekta till förvaring, och så fina ! Vilken lycka, två på samma loppisrunda!
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  5. Ohhh vilka fina hattaskar, visst blir man alldeles salig av lycka då man hittar nåt sånt !! Och billigt dessutom..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  6. Ja. är det inte härligt när man hittar något extra på loppis, något som man inte förväntar sig skall finnas där.
    Hattaskarna är så jätte läckra. Jag har en i min hall.... på ett skåp.... precis som du beskriver. Jag skulle bli jätte glad om jag hitta några fler och gärna på loppis. Den asken som jag har är ett arvegods.
    Ha en bra dag och njut av loppisfynden!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  7. Härligt med fina fynd!!!
    Ha en mysig dag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Kul har likadana som jag fått efter min farmor! ha en bra dag!

    kram Marina

    SvaraRadera
  9. Förstår att du blev glad över dom!
    Två stycken dessutom...
    Det är fynd det!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  10. Så flotte hatteesker! Blir skikkelig nostalgiisk bare ved synes av disse to:o) Så deilig å gjøre slike funn!
    Ønsker deg en flott dag.
    Klem fra Solveig

    SvaraRadera
  11. Vilken tur du har på dina loppisrundor ! Dom där hattaskarna är superfina !! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  12. hej goa sandra!!!ohhh hattaskar, helt underbara och bra till mycket med ju, blink!!!
    försök att hitta citrus jord, det finns hasselfors, har ni ingen trädgårdsbutik i närheten...plantagen eller nåt, eller hör med en blomsteraffär om de kan ta in, jag lovar det lönar sig för den lilla kranka oliven!!!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  13. Hej Sandra!

    Du är allt en tur"guma" du. Hittar alltid så fina fynd och till bra pris dessutom. Jag har en precis likadan i min garderob, men jag skulle gärna ha fler.

    Ha en bra dag!

    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  14. Jag har en likadan och blev också superglad när jag hittade den så jag förstår känslan! =) Grattis till fynden!
    KRam /Anna

    SvaraRadera
  15. Härligt fina hattaskar.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  16. Men va fina! Sådana har jag kollat efter. Köpte en cremevit men fick betala 350:- för den, dyrt!

    KOmmer bli hur snyggt som helst i din hall med dessa skönheter.

    Ha en bra dag! Kram Lena

    SvaraRadera
  17. Underbaaaaaaaaaaaara hattaskar!!!
    Vill haaaaaaaa, lyckliga du;o)

    Ha det bäst!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  18. Hej Sandra!
    Det låter härligt med en långpromenad i solskenet:)

    Vilka fina hattaskar!! Jag har liknande som jag ropade in på auktion men på den saknas remmen/handtaget. Dina är ju i jättefint skick!

    Ha en trevlig eftermiddag,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  19. Hej ! vilka fina askar, själv har jag 3 st :D en är likadan som dina. Jag har mina på hatthyllan fulla med handskar, mössor mm :D kram Lisa

    SvaraRadera
  20. Åh, Så fina hattaskar bara att gratulera till ditt fina inköp! Önskar dig en fortsatt trevlig kväll! Kram Therese

    SvaraRadera
  21. Hej Sandra,
    så läckra hattaskar! De kommer helt klart att pryda din hall!

    Ha det gott Kram Monica

    SvaraRadera
  22. Så vackra hattaskar du har hittat Sandra, kommer bli superfina att ha som förvaring i hallen.

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  23. Jätte fina hattaskar, vilket fynd.
    Kram
    Marina

    SvaraRadera
  24. *hihi* Känner igen det där... ska bara... bygga ett hus först var det för mig. Jag har en liten utmärkelse till dig på min blogg. Tycker du förgyller min dag!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  25. terrinen högs upp till vänster hos dig är rätt grym den med!;) tack för inlägg
    och kram
    Magnus

    SvaraRadera
  26. Våren är på väg. Det känns underbart. Så fina hattaskar, de kommer att bli jättefina uppepå en garderob.
    Du undrade över olivnäringen, den heter "Rika" och märket är Weibulls. Mina olivträd står mycket ljust och så vill de ha rätt så mycket vatten, även på vintern.
    Kram o ha en fin dag
    Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  27. Hej
    vilket fynd!!!! jättefina! ha en riktigt mysig helg!
    kraaaam

    SvaraRadera
  28. Grattis till de fina fynden! Vilken lycka :) Ha en riktigt underbar och solig helg! KRAM

    SvaraRadera
  29. Åååå... lyllo dig vilka vackra hattar du har fått tag på!!

    Hoppas du får en fin helg, kram Evelina

    SvaraRadera
  30. Hej!

    Vilka fina hattaskar!Jag har alltid tyckt att det är ngt magiskt med hattar och dess askar...
    Tack för besöket hos mig!

    Stor kram och trevlig solhelg på dig!

    Magdalena

    SvaraRadera
  31. Jag har en likadan, fast mina band är inte hela, men jag är likaglad för det!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  32. ååå visst är de fina, mamma har en likadan undanstoppad som faktiskt innehåller hennes gamla dockhussaker. Det är så mysigt att kika i asken på alla fina saker från 50-talet.

    ha en skön kväll
    Kram Louise

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra