19 mars 2010

Del av vårt vardagsrum

Nu börjar det snart bli klart i vårat vardagsrum, men tänkte redan idag visa endel av det.
Jag känner mig riktigt nöjd, men jag tror nog att det kommer att flyttas runt, runt bland sakerna ändå.
Tror ni att man någonsin blir riktigt nöjd eller är det som är hela grejen med oss inredningsgalna människor??
Min tanke från början var att jag ville ha 2 st schäslonger och slå ihop till en, men det är en idé som får vänta.
Tankarna började spinna iväg och tillslut tog jag våran ikea sängstomme, la i en resårmadrass och en annan resårmadrass fick bli en schäslong.
Har sedan lagt gamla lakan, överkast, ett virkat överkast, mina postsäckar och sedan en massa kuddar.
Jag har tänkt att fylla på med mer kuddar under tidens lopp, så att det blir en mysig och inbjudande soffa.
Till schäslongen har jag köpt en sängkappa från HM för att täcka den fula resårbotten.
Jag har inte bestämt mig om jag vill ha ett soffbord eller inte.
Funderar på ett runt, men vet inte..
Vad tycker ni???
Här ser ni en hög med inredningsböcker som snart ska få komma upp i mitt projekt som äntligen är klart.
Den svarta ramen och rådjurshornet kommer från Moheda.

Tack söta för alla kommentarer om vårat reportage, kul att ni tyckte om det.

Nu önskar jag Er en underbar helg, här ska det sista bli klart i vardagsrummet.

Kramiz
Sandra

26 kommentarer :

  1. Godmorgon Sandra. En riktig myshörna, där sjunker man gärna ner med en fin tidning. Tex nya Drömhem...jag ska köpa den idag.
    Ha en toppenhelg vännen
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra!

    Erat vardagsrum ser superfint ut!!! Känner att jag helst av allt skulle vilja hoppa in i bilden så jag fick gå runt och kika på allt på riktigt!!!! Och nej, jag tror aldrig att vi inredningstokar blir nöjda, det är nog liksom letande och fixandet som är hela grejen, hihi.

    Idag ska jag köpa Drömhem och spana in erat hem!!!!!

    Ha en trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Ohhh himmel så fint alltså..ojj vad fina saker du har..
    I den soffan/sängen måste det ju vara toppen att ligga o bläddra i en inrednings tidning..en riktig myshörna..
    Ha nu en toppen dag, med fika o mys !!
    Kraaam Anette
    P.s Måste köpa tidningen som du är med i !!! Åhhh så spännande..

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det ser ut, gillar hela rummet...

    SvaraRadera
  5. Tror att det är det som är grejen, just det där förändrandet, plockandet och flyttandet.

    Men du, grymt, grymt snyggt!!
    Så jäkla snyggt!!(ursäkta svordomen)
    Jag blev riktigt inspirerad!

    Ha en bra helg/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Hej
    Nu är du bland mina favoriter...
    jag gillar den enkla lösningen med madrasser istället för en soffa, det blir mer personligt och ger en mycket inbjudande hemmakänsla!Så vackert med postsäckarna!
    ...så spännande att titta in hos dig! vill se mera!!!
    Ha en skön fredag
    Kram
    Magdalena

    SvaraRadera
  7. Vet du att jag tyckte mig känna igen ditt kök från en tidning och jag hade ju rätt, kommer såväl ihåg det fina reportaget!!

    WoW vad det har hänt mcket i ditt vardagsrum och övriga hemmet sedan reportaget....

    Du har verkligen lyckats få till det i vardagsrummet, själv trivs jag inte alls med mitt. Men har inte kommit undrfund med hur jag ska förändra...
    Man blir ju aldrig riktigt färdig med inredningen men det är ju också det som är så kul att hemmet ständigt förändras :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Nej men det var ju från boken jag kände igen dig och bilderna Hihi

    Men då måste jag ju köpa tidningen så jag får se fler bilder *ler*

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Åh gillar hyllan med de konsolerna. Vart har du hittat dessa..

    Super fint :)

    HA en toppen fredag.

    Fröken M

    SvaraRadera
  10. Genast tänkte jag: där ... där vill jag ligga/sitta och läsa samt blogga! Fint!
    :)

    SvaraRadera
  11. Vad mysigt!!!! Man blir aldrig nöjd!! Det är ju bara sååååååå kul att flytta omkring allt....

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra!
    Vilken skön hörna för lata dagar du har där. Nyfiken blir man på hur det ser ut om man sitter i soffan ;;) Kanske får man se det nån gång.. Du har så många fina detaljer att titta på alltid..

    Ha en skön Fredag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  13. Så härligt du har det! Smakfullt och mysigt! Massa mysiga detaljer!!!!
    Ha en fin helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  14. Ser jättemysigt ut! Vilken fin idé med sängarna.
    Ha en bra helg!
    Annika

    SvaraRadera
  15. Det ser så himla mysigt ut hos er!!
    postsäckarna hade gärna fått flytta in här ;)

    ha en riktigt härlig helg!

    kram!

    SvaraRadera
  16. Godkväll Sandra!

    Vad mysigt ni har det, överallt!!! Jag velar också om soffbord, vi har ju två svarta. Jag kan bli så trött på dem, men det är ju trevligt att har något att ställa sakerna på när man sitter där;)

    Vad roligt med reportaget. Då måst det ju bli en tidning till helgen då ;)

    Ha en skön kväll!

    Kramar
    Karin

    SvaraRadera
  17. Hej Sandra,

    Du har gjort det så himmla mysigt så snyggt! Vilken härlig plats att lägga sig med en bra tidning en god kopp te och njuta.
    Känner igen det där man blir aldrig nöjd och tycker alla får till det så bra medans man själv känner att man rör till det!

    Njut ditt fina rum extra mycket i helgen!
    kram Marina

    SvaraRadera
  18. guuuuuuuuuu så fint sandra! ser helt underbart ut med sängen där ohhh! och reportaget då, det är helt kanon, köper i vanligtvis inte den tidningen men nu så måste jag ju ha ditt hem hemma, fniss!!!

    må väl sötis, varmkram lotten

    SvaraRadera
  19. Så fint Sandra!! Där hade jag gärna slagit mig ner en stund..tihi..

    Hoppas att du får en härlig helg!!

    Kramar Elin

    SvaraRadera
  20. Hej Sandra,
    så du fixar och trixar - och bra blir det! Ni har verkligen ett spännande hem. Jag tror att grejen med oss inredningstokiga - är just att det aldrig blir klart. Ja, bara klart för en liten stund...sedan så ser man nya möjligheter till förändring!

    Ha en toppenhelg!
    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  21. Så mysigt och fint det blev ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  22. vad fint!
    vilken fin idé med sängen som soffa:)
    Man blir väldigt sugen på att lägga sig och mysa där!

    Vad fint ert hem var i tidningen! jag gluttade länge på det repotaget ;)

    Ha en fin lördag
    KRam pernilla

    SvaraRadera
  23. Hej Sandra! Ohhhh ser så fint ut i ditt vardagsrum, vilken härlig dagbädd du har där. Och hyllan över fönstret är så himla charmigt med de gamla böckerna på. Reportaget från ert hem var jättefint!! Nej vi blir nog aldrig riktigt nöjda vi inredningsnördar, man flyttar och grejar ju mest hela tiden, är ett sätt att leva tror jag, den konstnärliga ådran som måste få utlopp med jämna mellanrum :-) Ha en fin helg. Kramis Paula

    SvaraRadera
  24. Men vad fiiiint ni har gjort det! Blir superimponerad... Nu ska det bli kul att fixa inför fredagens fotande... Har du några tips om vad som är lite extra bra att tänka på? Det är bara vår lokaltidning som kommer, men man vill ju lixom att hemmet ska vara på topp ändå.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  25. Heej Sandra!
    Ååå, vad snyggt!
    Dom supersnygga volang-kuddarna från HM har jag också :-)
    Ha det bäst!
    Kraaam Alice ♥

    SvaraRadera
  26. Hej Sandra!

    Ni har det så fint!
    I ert vardagsrum skulle jag stormtrivas!

    Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra