12 mars 2010

Fortsättning Mitt kök

Tack alla för era söta kommentarer om mitt kök.

Jag tror att man blir väldigt hemmablind och särskilt när man är mammaledig.

Man går ju i det hela dagarna.
Så idag tänkte jag visa er resten av köket...

Köket är renoverat under 70 talet så allt var mörkbrunt.
Vi sprutlackerade luckorna vita, la dit nya bänkskivor, satte pärlspont på köksön och nytt golv.
Här uppe på skåpet kan ni se mina favoritburkar som min kära man köpte till mig från Frankrike.
I en låda som jag har köpt av Nina har jag oljor, vinäger m.m
En liten hylla med lite loppisfynd.
Flaskstället köpte jag i Paris när vi var där på våran smekmånad för 5 år sedan.
När jag var i Moheda sist fick dessa små glas följa med hem.

Ja då var det underbara fredag igen och jag hoppas att på en massa mys och melodifestivalen såklart..
Sedan kanske jag blir klar med ett projekt, förhoppningsvis kan jag visa er nästa vecka.
Måste bara måla klart.


Kram

37 kommentarer :

  1. Ohhh så fint ni har det i köket..alla detaljer och allt !!
    Ha nu en toppen helg
    Kraaam Anette
    P.s Vad spännnade att få se vad det är för ett projekt du håller på med...

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart fint kök. Vill också ha :)
    Ha en underbar helg.
    // Sarah

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart fint kök. Vill också ha :)
    Ha en underbar helg.
    // Sarah

    SvaraRadera
  4. Ert kök är super mysigt Sandra..
    Du har så många vackra unika saker..
    ha ni en fin fin helg..
    kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Vad fint du har gjort i ditt kök hyllan med loppisfynden så läcker. Den där soppterrinen skulle jag gärna vilja ha.
    Ja, nu är det fredag igen och några härliga lediga dagar, skönt för jag har haft det väldigt körigt denna veckan, har inte hunnit med bloggen eller något annat roligt, bara jobb. Så nu är jag glad att det är fredag och att jag är ledig.
    Det enda som gör mig nedstämd är att när jag tittar ut så snöar det.
    Ha en bra helg,vännen!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  6. Du har det jättfint! Men jag förstår lusten att göra om helt, få ett nytt stort kök. Precis den lusten har jag också... Beredningskök från 60-talet må vara gulliga men de är inte praktiska! Idag ska vi åka till Ikea och spana lite... Hi hi...
    Ha en mysig fredagskväll!
    /Marie

    SvaraRadera
  7. Kan bara hålla med föregående...
    Det är så ljust och fint!
    Och yta!
    Gillar alla saker som finns att kika på=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Jättefint! Så många vackra detaljer att titta på..

    Trevlig helg tjejen!
    Kraamm Mia

    SvaraRadera
  9. Som jag skrev i det andra inlägget. Köket är kanon fint. Åh moheda loppis är ju ett himmel rike. Vi brukar åka dit jätte ofta. Men nu har vi inte varit där sen i höstas. Vi väntar på att snön smälter mer så man kan sitta och fika i trädgården.:) ha en bra dag. Fröken M

    SvaraRadera
  10. Du har ett härligt kök jag gillar ljuset med allt det vita. Och så många fina saker, det är alltid detaljerna som sätter stämningen.
    Ha en fin helg
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Hej Sandra,
    Kul att få en glimt från ditt kök! Jag tycker ni ser ut att ha det toppenfint!

    Jag önskar dig en härlig helg med massor av mys, jag satsar på att också vår helg skall bli en lugn myshelg!

    Kram Monica

    SvaraRadera
  12. Å allt är ju så smakfullt ocg snyggt! Å massa fina detaljer!
    Ha en fin helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  13. Så skjønt kjøkken! Kan det stemme at jeg har sett dette i et interiørblad en gang????

    Veldig koselig!

    Hilsen Liv

    SvaraRadera
  14. Oh, en kliffhanger! *hihi* Ska bli spännande att få se vad det blir. Vilket underbart kök ni har! Ljust och med genomtänkta detaljer. Blir så avundsjuk på alla vackra gamla saker du har hittat...
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  15. Fint är det och de små burkarna tyckte jag extra mycket om!
    :)

    SvaraRadera
  16. Så fint du har det..Önskar dig en skön helg med solsken o takdropp! Vårkramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  17. Hej Sandra!!
    Så mysigt kök Ni har!!
    Paketet kom fram idag!!! Tack;o)

    Visar någon dag framöver!!
    Ha det bäst!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  18. Hej
    Du har ju såå fint!!! Ha en riktigt mysig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Hei Sandra vennen!

    Jeg følte jeg måtte skynde meg inn hit etter og ha lest dine fine fine ord, takk for at du er så herlig bloggevenn!! :) Håper din dag også var bra. Jeg fant ikke bordet jeg lette etter, men det var kult allikevel og rote litt rundt på loppis. Og selvsagt kom jeg ikke tomhendt hjem. Jeg får vise siden..

    Himmel altså, jeg har tittet på bildene av ditt kjøkken. Det er underbart!!! OOh, virkelig herlig sitteplasse med alle fine saker du har der. Fint med bordet som ikke er hvitt, litt røffere sånn. Det liker jeg godt. Strever med og finne saker jeg og, men, allting er hvitt hvitt. Fint med hvitt men vil ha mer kontrast og varme.

    Ja da var det helg, kan ikke fatte at tiden springer sånn i vei. Håper din helg blir herlig og du får nyte god mat og drikke. Jeg skal straks ta et glass vin :)

    Varm klem til deg!
    Aina

    SvaraRadera
  20. Hej Sandra!
    Vilken fin blogg jag hamnade i. Hit kommer jag tillbaka. Mysigt kök med mysiga lantliga detaljer.
    Må så gott!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  21. Hi Sandra,
    I found your blog and I love it! I'm about to start my kitchen renovation and looking at yours makes me feel even more excited to start! I'll include you on my blog list! beautiful house you have and I hope your Dream come true!
    XoXo, Li

    SvaraRadera
  22. godmorgon :)

    vilket ljust och härligt kök ni har!! riktigt fint!!

    (typsnittet jag valt är Georgia...)

    ha en härlig helg!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  23. så fine ,loppisfunn! finnes det noe hyggeligere enn å gjøre godeloppifunn:)
    supert!
    ha en god dag!
    mvh masy

    SvaraRadera
  24. Så härligt ljust och fräscht - vi har ett liknande projekt som väntar :-)

    Kram Maud

    SvaraRadera
  25. Ni har ett jättemysigt kök , så många fina saker ! Önskar dig en mysig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  26. Jättefint kök med många vackra detaljer!
    Trevlig helg!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  27. hej Sandra, och tack för besöket hos mig!
    ja, mässan är varje vår, ch den bara måste upplevas!!! så jag hoppas du får tillfälle
    trevlig helg från Magnus

    SvaraRadera
  28. vilket jättefint kök du har! stort och bra planerat med mycket arbetsyta, precis så ska det vara. jag önskar mig innerligt ett nytt kök. kanske till hösten...

    kram jenny

    SvaraRadera
  29. Vad fiiint du har det!
    Ha en fin helg, irene

    SvaraRadera
  30. Heeej Sandra!
    Ååå, vilket fint kök ni har!
    Vilka snygga grejjer på sista bilden!
    Ha det bäst!
    Kraaaam Alice ♥

    SvaraRadera
  31. Hej Sandra...

    Ja visst kan det kanske vara jag..tihi... Jag är som barn på julafton..älskar o fylla år...Skrattar....

    Så fint i ert kök!!!

    Vår dag bjöd på en sväng till stan o inköp av en nya kamera...lyckliga jag..Hoppas att ni har haft en härlig lördag o får en härlid söndag imon!!!
    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  32. hej Sandra, ditt kök är så fint och dina vita burkar på skåpet svimmar jag nästan av att titta på, ååå så fina. Ha en fortsatt trevlig helg och kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  33. Hej Sandra - tack för att du kom och hälsade på så att jag kunde hitta dig. Och här känner man sig hemma! Och vilket härligt kök! Grattis! Sträck på dig! Jag går gärna på mer husesyn! Kram, Monika

    Let's stay in touch!

    SvaraRadera
  34. Hej Sandra!
    Ert kök är ju jättefint!!

    Fick hem Drömhem & Trädgård i brevlådan i fredags o tyckte väl att jag kände igen ett av hemmen;)
    Vilket fint reportage och vad söt du är på bilden från köket:)

    Hoppas du får en trevlig söndag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  35. Jisses Sandra så fint kök, alla vackra unika underbara vill ha detaljer överallt :-) Har kollat på både detta och förra inlägget flera ggr nu :-) Så mycket ögongodis du bjuder på. Önskar dig en underbar söndag. Stor kram Paula

    SvaraRadera
  36. Hej!
    Håller på att fylla på min blogglista. Och undrar om det är okej att jag lagt till dig?
    Tittar in hos sig ofta och får lite inpiration.
    Ha en bra söndag!
    Rebecca

    SvaraRadera
  37. Du har verkligen ett super fint kök.
    Helt i min smak.
    Alla detaljer är så läckra!

    Hoppas att du njuter av det!

    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra