17 januari 2017

TE

Sitter och halvfryser framför datorn och har redigerat dessa bilder.
Pelletsen går på sista, sista och kommer förhoppningsvis imorgon.
Tack för att man har en öppen spis som man kan elda i och lunchen kommer spenderas framför den.
Har också varmt mig med ett X antal koppar te.
Jag är både kaffe och te drickare, men det blir oftast inte mer än en kopp kaffe per dag.
Te har jag slutat räkna, börjar morgonen med att göra en kanna med grönt te och färsk mynta.
Sedan fortsätter dagen med rött te, då jag är känslig för koffein.
Att dricka varmt gör att jag håller mig mätt längre och mitt blodsocker är stabilare, det är dock inte bara det varma som håller mitt blodsocker stabilt utan också en kost utan snabba kolhydrater.

När jag vandrar runt på second hand eller loppis brukar jag hålla utkik efter koppar.
Denna och två till hittade jag en sommar för 10 kr och tillhör mina favoriter.

Kram
Sandra

1 kommentar :

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra