13 januari 2017

FÖRNYA

Idag städar vi ut de sista julsakerna och de betyder  ljusstakar och stjärnor, alltid en saknad när de försvinner för det är fortfarande mörkt ute.
Efter jul och nyår kommer alltid en känsla av att rensa både inom och utanför sig själv.
Äta nyttigare, börja motionera, rensa bland saker och förnya.
Det är en skön känsla att få rensat och inse att man behöver verkligen inte alla prylar som man har en tendens att samla på sig.
Jag är dock en samlare och ju längre in på året man kommer desto mer saker brukar komma fram och tänker mig att det blir säkert samma i år.
Men sedan är jag ingen minimalist och har insett att jag tycker om att ha saker runt omkring mig, så länge de inte triggar ögat för mycket.
När man börjar julpynta i december så plockar jag oftast bort alla stora gröna växter och andra detaljer som känns fel att ha framme när julpyntet kommer fram.
Så när man plockar bort julen i januari får oftast saker och växter nya placeringar, ett utmärkt sätt att förnya utan att köpa massa nytt.

Ha en fin helg
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra