16 januari 2017

DESSA LAMPOR

Julen är borta och vi är tillbaka i vardagskaoset med vad allt det innebär och förkylning har hittat hit.
Det är som det ska vara dessa månader i början av året.

Helgen fanns inget inplanerat och vi var ute, städade och bytte lampor.
Så efter 12 år som vi har ägt detta hus kom äntligen det en taklampa till rummet som dottern har.
Hon fick kristallkronan och ovanför matbordet kom äntligen sommarfyndet från Gotland upp.

Jag är svag för lampor och skärmar och äger mer än vad vi har plats med.
Taklampan som jag köpte av min vän Monika som har butiken Fint o Fult kunde jag inte motstå.

Gröna detaljer lättar upp sinnet.
Den gröna skålen köpte jag i Marrakech, den grön, svarta urnan är ett loppisfynd och en elefantöra som växten heter får samsas på matbordet.
I vårt hem finns en hel gröna växter och jag tycker att det förhöjer stämningen i hemmet, ger det liv.

Kram
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra