14 maj 2012

Inspirationskväll på Två Stolar Del 1 Gult

I onsdags för en vecka sedan var min vän Anna Elwing och lånade lite porslin, handdukar av mig.
Senare på kvällen skulle hon hålla en inspirationskurs med inriktning dukningar och man tager var man haver hemma på Två Stolar.
Jag, mamma och Elora var där och blev väldigt inspirerade.
Jag tog även kort på alla olika dukningar och arrangemang så det blir en liten följetong där ni få ser varje dukning.

Bilden överst är hur det såg ut när vi kom själv grunden, sedan piffade Anna upp den med enkla medel.
Temat var gult.
Citroner är ju bara så fräscht.
Här hade hon först bara en vit hortensia sedan satte hon dit plättar i luften
och sedan...
nägra vackra penseer.

Vi fick en del gjort på skåpet igår och jag längtar tills det ska bli klart....
Förresten så blev det scones igår:)

ha en go start på veckan...
kram
sandra

31 kommentarer :

  1. God morgon Sandra!
    Vilken insperationskväll!!!! Där hade jag så gärna velat vara med. Så himla fint och liljekonvaljer, tänk snart blommar de mina små favoritblommor. Gillar verkligen det skira i denna dukning. Ser fram emot att få se vad hon mer hittade på.
    Ha nu en bra måndag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Traumhaft zarte Dischdekoration. Wunderbar!
    Liebe Rosaliegrüße ∙∙♥♥∙∙

    SvaraRadera
  3. men vad roliga små tips. Härlig inspiration trycker jag verkligen. Hoppas sconsen blev goda. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt!

    Kul att få se fler bilder!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  5. Otroligt vackert. Man får en hel del tips, så kul. Tänk vad citroner kan göra :)

    Ser fram emot del 2.

    Ha en bra dag!

    Kram från Nete

    SvaraRadera
  6. Snyggt, härligt med lite tips på dukningar, det är lätt att man hamnar i en stil, kram

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt vackert!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  8. Vackert!
    Tänk vad man kan förändra med enkla medel.

    Ha en fin dag!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Men va kul och inspirerande, jättevacker dukning! Och vilka goda scones du gjort i inlägget under!! mari.

    SvaraRadera
  10. Wow, vad coolt! Gillade verkligen det där med citronhalvorna på fatet!
    Ha en kanondag! //Elin

    SvaraRadera
  11. Vackert!!!

    Ha en bra dag vännen:))
    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Vilka vackra och inspirerande bilder. Hon är jätteduktig. Ha en fin dag.

    Kram
    Elna

    SvaraRadera
  13. Så snygga piffningar på dukningen..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  14. Men, vilka härliga tips!
    gillar verkligen det där med citronerna...
    jag visar också lite GULT i dag.....
    Ha det gott!
    Kram
    Sofia

    SvaraRadera
  15. Åh, så inspirerande och kul det måste ha varit!
    Så vacker dukningen blev och tänk, så mycket fint man kan göra med saker man har och med lite fina blommor!
    Den här årstiden är verkligen tacksam för sånt!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  16. Snyggt! Och så läckert med citronskivorna med blommor genom.
    Ha det så bra:))

    SvaraRadera
  17. Tusen tack för alla fina inspirationsbilder du bjuder på! Du är grym!
    Kramkram i massor!

    SvaraRadera
  18. Hejsan! Du visade så goda scones igår så jag satte igång och baka jag med...så på det viset fick jag trollat upp den 18årige sonen ur sängen med goda dofter!! Vilka fina bilder,så skira fina på nåt vis....Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  19. WOW!
    Vad snyggt med citronerna!!
    Såå fräscht!! :)

    Ha en fin vecka
    Kram Tina

    SvaraRadera
  20. Roligt att få lite inspiration.
    Dessutom är det skönt att komma bort en stund, särskild när man har små barn :)
    Jag tyckte att de glasrör var fina med blommorna i och toppning av en bit citron.
    Ha det gott.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  21. Wow så fint ...
    Kram karina

    SvaraRadera
  22. Så vackert.
    Nu fungerar äntligen min gamla blogg, så Välkommen att titta in, om du vill.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  23. Så fint och så enkelt! Önskar det fanns insprationskvällar i min närhet, det behövs ibland när man har idétorka.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  24. Tänk så fint! Bara man har lite ideér....
    Ha det så gott
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  25. Hejsan vännen!

    Vilka härliga bilder du visar. Härlig inspiration. Så läckert det är att duka efter ett färgtema!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  26. Åh vilka fina bilder! Ser fram emot presentation av fler dukningar. Det ger inspiration för kommande middagar.

    Kul med de avslutande bilderna på hortensian, jag har ett par så´na fat.

    Kram Cattis

    SvaraRadera
  27. Fantastiskt fint med gul dukning och våååårigt ;o)
    Så fint du har gjort det i din sköna gröna kryddhörna. Apotekarflaskor är supersnyggt. Kom över några på loppis förra helgen till min butik.

    Ha det gott :o)
    Kramar
    Ulrika

    SvaraRadera
  28. Härligt med scones och inspirationskurs:)) Ljuvliga bilder:))

    Kram fina och skön start på veckan:))

    kråke

    SvaraRadera
  29. Hejsan!
    Vilken fin dukning, läckert med gula citroner.
    Ha en fin tisdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  30. Vilka superfina bilder du tagit Sandra, du har verkligen öga för det. Ser fram emot att se de andra bilderna. Ha de bäst, Kramis Anna.E

    SvaraRadera
  31. wow vilken fin dukning .
    Så fint med det vitra och citroner....
    Hm ska själv testa på detta med citroner.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra