13 maj 2012

Frukost?


Bakade scones för ett tag sedan och det är ju så gott till frukost, få se om jag orkar göra det idag.
Idag fortsätter vi att fixa, jag ska städa klart på glasverandan och Mikael fortsätter att bygga skåp.

Jag har äntligen kommit igång med att börja gå på dagarna och det är så skönt, när jag hämtar killarna från dagis så har jag en dubbelvagn med ståbräda.
Det blir några kilo att dra runt på och förhoppningsvis tappar jag något kilo...

Nu får ni ha en skön söndag så syns vi imorgon igen....
kram
sandra


23 kommentarer :

  1. Dina scones ser goda ut, det var länge sedan jag gjorde det, är ju väldigt gott, helst lite varma så att smöret smälter!

    Så duktig du är som börjat gå, ojoj, det borde jag också göra...

    Härlig söndag
    önskar Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Mums filibums vilka goda bröd! Åh, jag kommer ihåg när jag drog runt på vagn med ståbräda (och hund) - kilona rann av! :-)

    SvaraRadera
  3. håller med dej..oj oj så gott och inte behövs det mer än lite bregott på;))

    ja det är viktigt att unna sig promenader nu när våren visar sin finaste sida;))

    Vidamorgonkaffekram

    SvaraRadera
  4. Finns nog inget som slår nybakade scones på en helgmorgon!
    Med citronmarmelad=))

    Ha en skön dag/Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Håller med Hannis, citronmarmelad är så gott på scones. Ha nu en härlig solig söndag.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Såå gott det ser ut och vilka fina bilder !
    Ha en riktigt fin Söndag !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  7. Sån tur att jag redan ätit frukost, dina bilder frestar.
    Jag såg din jättemysiga örthörna från förra inlägget, alla kryddor med lådan, kupan och flaskan gör så mycket till stämningen. Och skåpet förstås!
    Önskar jag fick vara med dig en stund där på verandan,
    /Cia

    SvaraRadera
  8. Härligt med nybakade scones!
    Så skönt med promenader, särskilt när det är lite fint väder, som idag!

    Jag förstår att du vill förena nytta med nöje när det gäller promenaderna!
    Spännande med era projekt och så fint det ska bli på din veranda!
    Ha en skön söndag!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra bilder! Lyxigt med nybakat till frukost!

    Skåpet du visar in inlägget nedan är bara sååå läckert!

    Ha en underbar söndag!

    SvaraRadera
  10. låter som ett bra träningspass ;)

    SvaraRadera
  11. låter som ett bra träningspass ;)

    SvaraRadera
  12. Så gott det ser ut...blir med sugen på att baka scones...jag gör ju det emellanåt...Att promenera är ju nytta med nöje...Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  13. Färska scones är verkligen så gott gärna så varma att osten smälter.

    Skönt att du kommit igång med promenader och med den vikten du får dra på lär det nog märkas på vågen efter ett tag :). Kanske jag skulle låna några barn och gå ut jag med ;).

    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  14. Happy day...love Ria....xxx...

    SvaraRadera
  15. Åh, scones är så gott!! Länge sedan jag bakade det. Ja, det är en bra vana att gå. Och med stor vagn blir det jobbigt! Men nu när solen är framme är det också ganska skönt :)

    Ha en fin dag! //Elin

    SvaraRadera
  16. Nu blev jag sugen på att baka scones :-) Kram Knorkan

    SvaraRadera
  17. Hej:)
    Scones har blivit lite mest varje söndagkväll här nu....
    Tänkt så många gånger att jag ska fota, men det blir aldrig av....
    Idag har vi börjat med golvet...vilket enormt jobb vi har framför oss...men det går en bit i taget:))

    Kram Malin

    SvaraRadera
  18. Scones låter underbart blir nu sugen på afternoon tea,men hoppsan kl är 1930 det får bli after afternoon tea.
    Härligt låter det med promenaderna.

    God kväll
    Mari-Ann

    SvaraRadera
  19. vad härligt med vardagsmotion. den är bra tycker jag den som bara blir. Härligt med scones det verkar vara på tapeten idag. Kram Pia

    SvaraRadera
  20. Scones är så gott till frukost...min tonårsdotter bakar såå goda. Ha det gott! Kram Maria

    SvaraRadera
  21. Så gott det ser ut! Och du tar ju alltid så vackra bilder!!! :)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  22. Mmmm så gott ...
    Kram karina

    SvaraRadera
  23. Ja scones är väll en alldeles underbar helg frukost.
    Din glas veranda är såå fin.
    Hoppas du får en bra start på veckan.

    Kram Thess

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra