29 maj 2012

GAMLA FAT

De flesta gångerna när jag besöker våra second hand affärer som vi har i närheten brukar jag komma hem tomhänt, men ibland kommer man hem med guldkorn.
Jag är väldigt förjust i porslin med lila dekor och har samlat på mig en del så när jag såg dessa gamla vackra faten åkte de med direkt.
Syrenen blommar förfullt och man kan ju inte mer än njuta, så vackra.
De ska in i vårt vitrinskåp som jag håller på att måla, det går inte så fort man får måla när det finns en lucka.

Kan säga att jag är helt slut på kvällarna så det är rätt skönt att sätta sig vid datorn en liten stund och göra ett inlägg, sedan blir det sängen.
Vi försöker fixa så mycket det går på köket, så allt annat får stå åt sidan.
Kommer man hem till oss nu skulle man inte tro att jag har en blogg som handlar om inredning kanske skulle göra en om kaos i hemmet istället...
Jag kan leva i kaos men ibland så tryter humöret och man får krupp på allt, men så är verkligheten ibland.

Tisdag idag och imorgon onsdag och då blir det ett köksinlägg.
kram
sandra

21 kommentarer :

  1. Så vackra fat, jag gillar också den lila färgen på porslin och kikar lite extra efter dem. Vackert med syrenkvisten!
    Även hemma hos mig råder ofta kaos, skönt att man får välja var man riktar kameralinsen....
    Ditt kök är både personligt och inspirerande och jag ser fram emot ett köksinlägg i morgon!
    Önskar dig en fin dag,
    /Cia

    SvaraRadera
  2. Åh du får stå ut genom att tänka dig bilden av det färdiga köket.
    Vilket fint fat! Jag brukar också norpa de tallrikarna, det gör ju inget om de är i olika storlek o dekor eftersom färgen binder ihop dem så bra. Ha en fin dag /Therese

    SvaraRadera
  3. Fantastisk vakkert!!

    Ha en fin sommerdag,klem Vibeke

    SvaraRadera
  4. Fint med lila dekor och så läckert att ta med några syrener. Jättefina bilder. Kaos är stressigt tycker jag med, som lever i bland skruvdragare, flyttlådor och halvfärdiga projekt.
    Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    SÅ fina fat! Förstår att du inte kunde motstå dem..

    Jobbigt att leva i kaos, vi gör det också just nu - och kommer nog att göra resten av sommaren. Köksrust, altanbygge, byte av ytterdörr samt fönsterbyte i tre rum står på programmet.. Men då har vi ingen bebis så det går ju lättare för oss!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  6. Vilket jättevackert fat du hittade och så passande när du gillar lila dekor!

    Ibland är det kaos hemma - så ÄR det bara och särskilt när ni renoverar och grejar!
    Det blir spännande med köksreportage!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. I like your chaos .. hello :)

    SvaraRadera
  8. Gammalt porslin går direkt till hjärtat!
    Ha det fint med allt kökspyssel!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Hej Sandra!
    Ska kolla upp pelargonen!!!;))

    Kram

    SvaraRadera
  10. Att du alls tar dig tid till bloggen,bara det! Med din nu stora familj så är det helt förståeligt att båda det ena och andra hamnar på sne....Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  11. Syréner är verkligen helt fantastiskt vackra! Fint fat också! Och jag kan känna igen mig i det där med kaos.. tur då att man kan fota något litet stilleben eller nåt och glömma det som inte syns...
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra!
    Vilka ljuvliga fat!! Fantastiska bilder oxå, du är duktig med kameran!

    Känner igen det där med kaos i hemmet..samma sak hos oss, ibland känns det som det aldrig kommer bli klart men det gör det ju..och vad fint det kommer vara då:)

    Sköt om dig o ha en bra tisdag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  13. Hej,
    Vilket fynd! Verkligen läckra. Jag hittade ett med röd dekor ganska nyligen som invigdes på morsdag. Är nåt extra att duka med dessa gamla fat.

    Ha det gott!
    Kram monica

    SvaraRadera
  14. Vackra fat, ibland har man tur! Visst är det så att orken tryter ibland, så har det varit länge för mig, sen jag började jobba har tiden till att fixa helt försvunnit. Och kaos är det här mest hela tiden, halvgjorda saker och byggdamm.. Man får hoppas att det blir bättre så småningom.. Gäller att se ljuset i tunneln! =)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  15. Så vackert både faten och syrenkvisten !!! Ja , det är tur att man bara väljer att visa vissa väl valda delar på bloggen :))
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  16. Men såååå vackra!!! Syrenkvisten till blev ljuvligt!

    Kram Anette

    SvaraRadera
  17. Vi har ett par vänner som bor på en gård på landet. De kallar sin gård för 'Kaosgården' för hos de är där alltid kaos ;o) De har bett mig att göra en skylt till deras inkörsel med just det namnet. Lite kul tycker jag ;o)

    Hos oss är det nästan tvärtom och det kan nästan irritera mig det med. Blir liksom lite för prydligt....
    Finfina tallrikar du har hittat. Tänkte faktiskt på dig häromdagen när jag var på loppis och hittade lila gamla tallrikar. Tror faktiskt att jag köpte en med, som ska säljas i butiken :o)

    Ha det gott i kaoset!!!
    Kramar
    Ulrika

    SvaraRadera
  18. Oj så fint! Vad kul att hitta sådant man verkligen gillar :)

    SvaraRadera
  19. Verkligen fina fat. Jag håller med dig om kaoset, jag fixar det ett tag men sedan får jag ett litet utbrott :). Hoppas att allt går bra för er. Kram Jennifer

    SvaraRadera
  20. Hihi...hej i kaoset...då är vi två;)) Så fina tallrikar du fick med dig...brukar oxå alltid få med mig porslin i olika former och färger:))

    kram fina...

    kråke

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra