7 mars 2011

STORT SKÅP

Ny vecka och hoppas att denna blir bättre än den förra.
I helgen var vi eller rättare sagt min man,morbror och kusin och hämtade ett jättestort skåp.
Enligt dem var det svintungt, ja det är väl nackdelen med gamla stora möbler de väger endel.
Men nu är det i alla fall på plats.
Skåpet är från 1800 talet och rymmer hur mycket saker som helst, vilket passar oss perfekt.
Har dock inte bestämt mig vad jag vill göra med det, vet att det är originalmålning och känns fel att måla det.
Men det ska också passa in i själva inredningen, ja vi får helt enkelt se vad jag känner för när det har gått en tid.
Min enda tanke är att det skär sig mot golvet, men golvet ska slipas och behandlas så det kanske blir bättre sen.

Mycket tankar som snurrar just nu.
Era tankar får ni gärna skriva ner.

Ha en skön måndag!
kram Sandra

30 kommentarer :

  1. Godmorgon! Vilket fint skåp, sådana fina är verkligen inte så lätta att få händer över! Lyckans dig! Ha en härlig dag! Kram C

    SvaraRadera
  2. Morning på dig, skåpet är jättefint!
    Tänkte också på att det skulle bli bättre om du fixar golvet, vilken tur att ni har sådana planer.
    Det är väldigt fint som det är.

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Åhh du..vilket underbart fint skåp !! Jag skulle ha det precis som det är..orginal !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  4. hej bruden! WOW vilket skåp, vilken skönhet... Ja det där med att måla eller inte måla, det är alltid så svårt. men d var väldigt fint som det va..om du ska ha mkt annat i ljust o vitt så kan det va läckert med något mörkt som bryter av :)

    ha d så bra kram

    SvaraRadera
  5. God morgon Sandra!

    Vilket enormt skåp du hittat.
    Får man tag i ett så gammalt skåp i ginalskick så är det enligt mig helt otänkbart att måla på det.
    Om man vitbehandlar golvet så tror jag färgen på skåpet bara kommer bryta snyggt.

    Ha en bra start på nya veckan :)
    Skälv ska jag på en kortväcka till Romme i Borlänge för lite slalom och ev lite shopping. Ska finnas många roliga affärer där.

    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. gyönyörű szép szekrényed van, és csodás színek a fotóidon

    SvaraRadera
  7. Hej Sandra!
    Men åååå vilket läckert skåp. Ja du får känna ett tag hur du känner. Måste rymmas massa i det, perfekt.
    Ha en fin måndag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Så fint!!! Risken är väl att vi ångrar allt vi har målat om några år....

    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Jäklar vilket vackert skåp, tame sjutton det snyggaste jag sett!!!! Tänk inte tanken att måla det!!! Och golvet är inte hel världen, det är petitessser, allt kan inte matcha, det enda man ser är det helt ljuvliga skåpet och vilken snygg pläd som flöt in så perfekt!!! Mari.

    SvaraRadera
  10. Vilket fint skåp,låt det stå där ett tag och känn efter
    Efter ett tag brukar det klarna och man känner hur man vill ha det
    Jag tycker det är fint som det är
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  11. Helt underbar fantastiskt vackert skåp!

    jag skulle inte göra nåt åt skåpet. Den är perfekt som den är. Men jag förstår att du vill att den ska passa i hemmets stil.: Kanske bäst att vänta & se hur golvet blir & bestämma sig sen?
    Ha en toppendag! Kram

    SvaraRadera
  12. Hej Good morning from London Sandra
    WOW What a beautiful cupboard.
    I think it is the MOTHER of all cupboards lol!
    I wouldn't paint it.
    What will you store in it?
    All your fabrics/textiles and vintage finds?
    Ha en trevlig vecka
    Back home to Sweden tomorrow
    Home Swede Home ;-D
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    SvaraRadera
  13. Hej Sandra.

    Å wow, vilket vackert skåp:)Tycker det är så fint som det är, bryter så bra mot det vita. Gillar.

    Ha en fin vecka.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  14. Hej Sandra!
    Jättefint skåp! Tycker nog oxå att du ska behålla det som det är:)

    Ha en trevlig vecka, nu ska jag kika in i din butik!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  15. Hej
    å vilket skåp!!!! Du gör helt rätt som bor in dig med det lite innan du gör något..superfint!!!!

    Tack för tipset med färgen ,ska testa det!

    KRAM

    SvaraRadera
  16. Vilket underbart gammalt skåp! Vore jag du skulle jag nog behålla originalet och inte måla det. Låt det bero t v. Snyggt med mörkare till det vita ger en dramatisk effekt.

    Ha det bäst!

    Kram Renate

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Otroligt vackert, tycker du ska ha det som det är (ett tag i alla fall).
    Ha en bra vecka!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  18. Vilket ljuuuvligt skåp!!! Förstår på sätt och vis att du vill måla det vitt, för har man väl börjat är det svårt att sluta... men jag tycker skåpet är JÄTTEVACKERT som det är och skulle nog akta mig för att måla det, originalfärgen får man aldrig tillbaka. Och med ett ljusare golv blir det nog ÄNNU vackrare!!! Har själv ett gammalt skåp med originalmålning, och skulle nog egentligen vilja ha det vitt, men det känns nästan förbjudet...
    ha en fin kväll!
    //Kristin

    SvaraRadera
  19. Åh jädrar.Jag älskar det.Ett sånt vackert skåp.Snälla rör det inte.Låt det vara som det är.
    Tycker det är fint att blanda upp gammalt&nytt med romantiskt.
    Har lite svårt för att måla om gamla saker även om jag tycker det kan bli läckert.Men det är jag det.
    Lycka till.
    //Hem Ljufva Hem

    SvaraRadera
  20. Wow vilket läckert skåp...;)))

    Snyggt som det är !
    kram susanne

    SvaraRadera
  21. Ljuvligt skåp ni köpt. Verkligen ett ljuvligt fynd!!!

    Vanligtvis älskar jag vit färg, men jag tror nog att skåpet passar bättre i orginalfärgen och till er stil är det snyggt med mörka detaljer. Ja, ja , jag är ingen inrednings expert men är du osäker tycker jag att du ska vänta, det är så lätt att förhasta sig (vilket jag brukar vara expert på :)).

    Kram Maria

    SvaraRadera
  22. Oj så helt fantastiskt fint skåp!
    Tycker det är fint som det är - inte måla!
    Kram frida

    SvaraRadera
  23. Vilket underbart skåp, pläden var inte så tokig den heller, hemmagjord? Om inte, var är den köpt?

    SvaraRadera
  24. Jisses, vilket vackert skåp. Det är snyggt i originalfärg men jag skulle nog måla det vitt ändå. Jag brukar också tänka med vissa möbler att det kanske vore synd att måla över, men då brukar jag slå bort den tanken med att möbler är ju trots allt bara "döda ting". Eller som reklamen säger "Sätt färg på tillvaron-måla vitt" hihi.

    Ha det gott


    Kram Inka

    SvaraRadera
  25. Gud vad fint... Det blev kärlek vid första ögonblick!

    Var hittade du det? annons, affär eller loppis?

    Snälla snälla måla inte det. //Camilla

    SvaraRadera
  26. Skåpet ser faktiskt riktigt bra ut som det är. Det är liv i ytan.
    Finns det en sockel på skåpet?

    SvaraRadera
  27. Jag har haft ganska många skåp, bl. a. ett liknande med glasdörrar.
    Det borde ha en sockel eller möjligen kulfötter.

    SvaraRadera
  28. Hej!
    Jag tror att jag såg det här skåpet och försökte få tag på ägaren (tror jag såg det på blocket, att det var till salu)? Samma bilder som du har lagt upp här... min fråga är alltså om det är till salu ännu?
    Mvh, Lina

    SvaraRadera
  29. Hej! Jag undrar om detta skåpet är till salu :)?

    mvh aida
    aida.smajlovic@hotmail.com

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra