10 mars 2011

Pärlhyacinter och vackra ord!

Vilket väder vi hade igår, först blåst och sedan en massa snö.
Trist, men man vet att det inte ligger kvar så länge till.
Var inne på Ica och köpte med mig pärlhyacinter att förgylla dagen med.

Min bloggvän Smulan med bloggen Under Mammas Vingar som har en helt fantastisk blogg med underbara bilder och inspiration.
Njuter och blir så glad varje gång jag besöker henne.
Hon har gett mig en" the gorgeous blogger award" och skrivit en helt fantastisk förklaring om mig och min blogg.

"Vintage House, Sandra, jag har många gånger sagt till dig vilken sakletare du är, och Du är verkligen ett proffs på det här! Det fina projekt som Ni nu håller på med är så spännande att följa med....Du har fina och läckra ideér och din inredning gillar jag! Du inspirerar med ditt glada fina sätt och ideér. Glömmer aldrig när jag besökte dig nån gång under julen och hur du hade fixat till eran trappa....ja, det var så fantastiskt fint!Älskar dina besök hos blomsteraffären som du gör, för att se vilka blommor som dyker upp nu som då.... Du har verkligen ett öga för det vackra och också fantasifulla. Ja, som sagt en Annika i ett nötskal! :)"


Kan säga att det gjorde hela min dag, TACK söta du!

HA en fin dag var ni än befinner ER!
kram
sandra







18 kommentarer :

  1. Vackra ord åt en en vacker kvinna. Men minsann Sandra så är du en sakletare! Fattar inte vad du hittar allt o oftas till ett vrakpris, precis som det ska vara.

    Fina bilder idag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja gumman du är verkligen fantastisk sakletare. Du har skapat ett unikt hem.

    Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Så fint skrivet av henne och det hon skriver håller jag med om i varje litet ord.
    Förstår att du ville unna dig lite vårliga pärlor igår.
    Idag har vi snö ute och jag skulle gärna ha blommiga rullgardiner att dra ner. Men jag kanske får köpa mig en fin blomma och låta bli att titta ut.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Det var en fin beskrivning Sandra - och den stämmer så bra in på dig. Du är fenomenal på sakletandets konst.

    Det är så kul att följa förvandlingen av köket och det ger så mycket inspiration och ibland även kraft faktiskt. För om jag känner mig lite sliten så kan jag titta in hos dig och se att det finns fler "tokar" som har en massa projekt och då känns det så bra ;P ;P ;P
    Själva har vi påbörjat ett nytt projekt (oj, det var väl förvånande??????....) och det är ju en del jobb MEN jösses så roligt det är när man ser skillnaden sen.

    Ha en fin dag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. very beautifull, the spring is back!!
    bonne journée
    véro

    SvaraRadera
  6. Instämmer helt med din vän!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. this flowers are so lovely and your photo to!!

    SvaraRadera
  8. Instämmer helt jag också, du är otrolig på och hitta fina saker. Och alltid vackra blommor hos dig.
    Grattis till awarden.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Grattis till de fina orden och jag håller verkligen med Smulan här och skriver under på alla egenskaper hon ger dej!
    Du är otroligt kreativ och påhittig och jag gillar också din stil och ditt sätt att presentera dina idéer! Så - där fick du allt en skopa beröm till!:)
    Ta till dej det!

    Jättehärliga bilder idag också! Det är så härligt att ha färska blommor, särskilt nu när det börjar bli vår, även om ni haft busväder! Men snart har inte vintern något grepp!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Hej Sandra!
    Vad fint skrivet om dig, förstår att du blev glad! Och en riktig sakletare är du ju:)

    Underbara bilder på pärlisarna!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  11. Kram Sandra!

    PS. Pärlhyacinter råkar vara en av mina favorit blommor, så det värmde att se din glädje och också ta del av den vackra blomman som ger så mycket glädje den här årstiden...

    Smulan

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra!
    Men vad roligt, så fint skrivet till just dig!
    Ha en fin eftermiddag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  13. Tack för bloggtipset, alltid roligt att hitta nya bloggar.
    Ha en skön kväll
    AC

    SvaraRadera
  14. En sakletare är du verkligen och du har näsa för det!

    Mycket fin beskrivning av din vän Smulan och Grattis till awarden!

    Fräscha blommor är alltid uppskattat och det bjuder du på med fina blomsterbilder.

    Ha en fin dag/kväll!

    Kram Renate

    SvaraRadera
  15. Hej! Helt klart ord som du förtjänar tjejen!
    Hoppas ni mår bättre nu..
    Här har det också snöat i två dagar nu. Får räcka nu tycker jag!
    Kramis

    SvaraRadera
  16. Oj vilka härliga bilder. Grattis till din utmärkelse /Therese

    SvaraRadera
  17. Håller med alla!!!
    Har inte läst på några dagar, hoppas verkligen att ni slipper fler åkommor nu! Å hoppas att solen kommer som en frisk fläkt å gör oss pigga å friska. Kramiz moster : )
    Ps hoppas ni blir friska tills på söndag!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra