30 mars 2011

Köksrenovering Del 10: KÖPMANSDISK

Då var den äntligen på plats, vår köpmansdisk.
Något som jag alltid har drömt om att ha i vårt kök.
Den är från runt 1850 talet
Gammal vacker skiva
Den är 2,5 meter lång och är som gjord för just denna väggen och jag är så fruktansvärt glad över att ha hittat den.
När jag fann den var den dock inte i detta skick, den höll knappt ihop.
Den är fortfarande inte riktigt klar ska sätta dit handtag på lådorna.

Jag har fått hjälp att göra i ordningen den.
 En vän till mig som heter Björn har hjälpt mig.
Björn har en Antikhandel bakom Öhrs lantcafé.
Tycker absolut ni ska besöka honom när ni nu till våren ska åka till Östregårds Antikt och Loppmarknad i Moheda.
Ni tar er till Öhrs Lantcafé går till baksidan och går rakt fram till en lada så finns han där.
Själv har jag hittat en massa härliga ting hos honom.
Om ni besöker honom hälsa från mig.

Ha det så gott!
KRam
Sandra

42 kommentarer :

  1. Vilken köpmansdiskdröm! Helst otroligt fin! Och jag måste ha besökt din vän förra året för jag har varit där! Grattis till din fina möbel!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  2. Underbart vacker köpmansdisk! Förstår att du är lycklig!!!!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken underbar köpmandisk! Så perfekt att ha i ett kök och en äkta dessutom! Kul att den gick att fixa - de gamla är ju de finaste förstås!

    Vilken härlig blogghörna du har - inspirerande, och så fin du var på bilden!:)
    Ha en fin onsdag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Underbart fin är den din köppmannadisk, en riktig skatt!!! Härliga små lådor och charmig som bara den. Tack för tipset, Öhrs lantcafe har jag besökt många gånger men har nog missat din vän helt och hållet, i år ska jag minsann leta upp stället :-)) Kram på dig //Paula

    SvaraRadera
  5. Jag klappar i händer och jublar.Wow darling...det blev ju så bra...Puss puss. Synd att vi inte kunde ses i dag men vi syns ju på fredag..
    kram Anna

    SvaraRadera
  6. Men vilket fynd! Så härligt med en stor köpmandisk. Perfekt
    i ert kök'

    SvaraRadera
  7. Hej Sandra

    WOW! It's fantastic...
    All those great drawers to fill with lovely things.
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    SvaraRadera
  8. Wow! Vilken tur att du hittat denna skönhet!

    Jag har också handlat en del fint i Björns lada :D
    Ha en bra dag! Snart ses vi!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Nu smäller jag av, du vet ju vid det här laget hur mycket jag gillar köpmansdiskar! Den är hur fin som helst!! Sandra, du är så duktig på att hitta fina saker..
    Moheda ja, där har jag stått vid kedjan och haft hög puls några gånger, ska titta in till Björn nästa gång. Kanske har jag gjort det tidigare utan att veta om det..

    KRAAAM goa du

    SvaraRadera
  10. ohhh vilken underbar möbel.
    Vilken lycka att få ha i köket.
    Lyckost dig :)
    Ha en fin dag.
    kram
    Jessica

    SvaraRadera
  11. Hej och tusen x WOW!!
    Den är bara så läcker, grattis!! Ett härligt fynd. Alltid lika kul när man kan hitta något gammalt och fixa till det.

    Kram Monica

    PS. här är läget så segt. Min förkylning blir bara värre och värre istället för att gå över nån gång.

    SvaraRadera
  12. Ojoj Sandra vilken gedigen köpmansdisk. Tror det är en av de största jag sett. Kommer svälja massor av gott o det är ju inte fel :). Vilken tur att du fått den fixad.
    Tacck för din hälsnig.
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  13. Den är fantastisk!!!! Lycka;o)

    Jag har faktiskt besökt din vän en gång!!! Det fanns en hel del där...

    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Lyllos dig! Den är ju underbar, jag förstår att ni är nöjda. Är säker på att resten av köket kommer bli lika snyggt.

    Hoppas solen skiner på dig idag, kramar Maria!

    SvaraRadera
  15. Upprepar allas ord om vilken underbar köpmansdisk du hittat.. GRATTIS, sånt många drömmer om att hitta och ha plats med dessutom!
    Fin blogg du har!
    Ha en skön dag!
    Cecilia

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar köpmansdisk! Där kan du gömma mycket fint och skräp med för den delen :). Sån där tavla med ord på som du har i din bloggarhörna kommer jag ihåg när jag gick i första och andra klass. Jag gick i en jättegammal byskola och vår fröken använde sig ofta av det gamla materialet. Herrejösses vad många gamla präktiga journalfilmer vi fick titta på :S Kram /Therese

    SvaraRadera
  17. Hej Sandra!
    Jag älskar köpmansdiskar! Skulle gärna vilja ha en egen men får inte plats. Tur är att jag jobbar i en gammal lanthandel som museivärd så jag får min dos ändå :) Vilken snäll man den här Björn som ville hjälpa till med att fixa till den.

    Ha en fortsatt trevlig dag!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  18. Fy sjutton för dig! Vilken disk! Vill ha den genast, kram påre! Frida

    SvaraRadera
  19. guuuuud vad avis jag blir;))) Vill oxå ha en...har hittat två fina i mina dar men de kostade över 15000 vardera:( Keep on dreaming:))) det kommer att bli så bra i ditt kök...längtar att se mer:))

    kram på dig

    kråke

    SvaraRadera
  20. Verkligen superfin!! Vill också ha!! Ska bli roligt att se hur det blir när köket är färdigt:) Ha en bra dag! Kram Charlotte

    SvaraRadera
  21. Åh vad fin!!! Passade ju perfekt där. Vilken dröm att fylla lådorna med smått och gott.

    Ha en fin dag! /Malin

    SvaraRadera
  22. Vilken dröm! Så underbart fin den är! Vilken lycka att hitta en sådan till ditt nya kök.

    Annika

    SvaraRadera
  23. Åhhh...jag blir så avundsjuk. Vilken härlig disk. Lyckliga du!
    Undrar vad du skall fylla alla lådorna med för fint??
    Kram och grattis till ditt underbara fynd!
    Raina

    SvaraRadera
  24. Den verkligen underbar. Tack för tipset.
    Kram Liselott.

    SvaraRadera
  25. Wow vilken fin, är lite avis! Den kommer ni aldrig tröttna på och tänk så mycket den ryms. Ska du ha etiketter också på den?
    Ditt kök kommer bli ett ämne för inredningstidningarna:)

    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  26. Hej Sandra!
    Hämtade paketet idag....Den var precis perfekt, super....Tack så mycket!!
    Vilken läcker köpmansdisk...en dröm att äga en sådan ;))
    kram susanne

    SvaraRadera
  27. Åh jag blir alledels lyrisk..ja du vet ju att jag är svag för vackra köpmandiskar. Vilket kök du får...kommer bli super duper fint.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  28. Snygg, förstår verkligen att du är nöjd med den! Kram/M

    SvaraRadera
  29. Kan tänka mig det, din lilla loppis turgumma! Är det någon som hittar, så är det du...

    Kramelikram och godnatt

    SvaraRadera
  30. Hej igen.
    Kul att du tyckte om mina skyltar också :)
    Ha en fin dag
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  31. Hej:)
    Läser din blogg varje dag - men kommenterar aldrig. Men vill berätta att jag Älskar din stil!! Köpmansdisken är underbart fantastiskt fin!!!! Längtar att få se när ni är klara i köket:))
    Ha de bäst!!
    Kram/ Maria

    SvaraRadera
  32. Hej Sandra.
    Men å vilken fin köpmansdisk. Förstår att du är nöjd:)Den är ljuvlig, riktigt charmig. Å vad det ska bli kul att se när erat kök är klart:)
    Ha en fin dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  33. Men jösses tjejen, vilken köpmansdisk! Jag upprepar mig säkert nu, men du är otrolig på och hitta det där extra fina. Den är helt underbar! Vilket bra jobb han har gjort Björn.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  34. Hej sandra!! Vilken skatt du skapat & skaffat dig! underbart!! Flaskhållaren är också fin :)

    Det vore verkligen jättekul om du kommer på ett besök! jepp, bor strax utanför Halmstad ( i Vilshärad, inte så långt i från Tylösand)

    såg att du bor i Anderstorp.. där har jag haft en vän som bodde där & en annan som jobbat där för många år sen :) så i know the place :)

    Kram & ha en fortsatt fin vecka!!
    Tiina

    SvaraRadera
  35. Ååååå vad fint!!!! Jag har en likadan och önskar så att jag kommer få plats med den när andra huset är klart!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  36. Här snackar vi RIKTIG köpmandisk! Ursnygg i rätt hem, ditt ser underbart ut!

    Hälsningar Sanna

    SvaraRadera
  37. Oj vilken maffig pjäs! Något sådant får jag tyvärr inte plats med i mitt lilla kök, men jag förstår att den är efterlängtad hos dig!

    SvaraRadera
  38. Nu blev jag riktigt avundsjuk, den är ju rena drömmen helt underbar.
    Och tänk så mycket den rymmer.
    Låter som ett spännande ställe där hos Björn.
    Ha nu en skön helg
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  39. Vad ljuvligt för dig med en dröm i köket...och den är nåt utav det finaste jag sett..alltså helt ärligt! Vilken dröm som blivit verklighet!:)

    Åh, vad Ni gör det här suveränt bra!

    kram,
    Smulan

    SvaraRadera
  40. Vilket fynd!!! Ser ut att bli väldigt fint.

    /Elina

    SvaraRadera
  41. Nä nu smäller jag nästan av vilket fint! Lite avundsjuk.. :)Fin blog du har!
    Hanna

    SvaraRadera
  42. Wow, vilken dröm! Så fin den blir. Så mycket kärlek den får hos dig. :-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra