3 mars 2011

MILITÄRT LINNE-Vilken Känsla

Vad kul att ni tyckte om våra nya fönster, själv njuter jag varje gång jag går in köket.
Något annat som är en fröjd för ögat är gammalt militärt linne.
Har varit och hämtat en hel del och det finns att beställa i butiken.
Är inte stämpeln på bilden gudomlig?
Här på hög ligger kuddfodral, läckert att bara lägga de så här på varandra och se de olika nyanserna av linnet.
Överst på hyllan ligger madrassöverdrag och de är så vackra att lägga i soffan, använda som dekoration på sängen med täcke i , lägga på en fåtölj eller prydnad i skåpet.
Lite historia följer:
Finns det en stämpel med 1 st krona på linnet är det från före 1941
Finns det en stämpel med 3 st kronor på linnet är det efter 1941.

Ha en skön torsdag!
kram
sandra

23 kommentarer :

  1. Hej Sandra.

    Verkligen en fröjd för ögat:)Så vackert. Kikar genast in i butiken:)

    Ha en fin dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Aha, det visste jag inte..gillar mina säckar jättemycket.
    Ska kolla dina också, ha det bra!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Underbart med gammalt linne i olika nyanser! Har själv en säck där det är tre kronor på, och den är sådär ruffigt härlig!

    Ska kolla in butiken nu!
    Tjingeling!

    Ha en fin dag Sandra!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Fönstren är så fina, vilken förändring det blir ändå. Ska ni byta runt hela huset nu då? Härliga linnen, är de bra att breda ut över sofforna som skydd?
    Det blev ingen resa till Hjo i går?

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Wow! vart hittar du alla de här gudomliga sakerna :O
    Jag är också väldigt svag för gammalt linne. Tyvärr är det bara jätesvårt att hitta, och/eller kostar skjortan.

    Ha en toppendag. Nu ska jag till vårdcentralen med Hannes, hejåhopp!
    Kram

    SvaraRadera
  6. tjoooohoooo
    jättefina med stämpel ju!!!!
    Jag tränar i Hillerstorp btw.... och vi ska med ha lite old stile med att min pappa ska "ge "bort mig.... Man vill ju inte att ens sambo ska se en innan ju, det e det som e lite skärmen tycker jag :)
    Beställde sjömanskläder till pojkarna igår...dom kommer bli så gulliga.... Ska in i garaget o titta nu.... må så gott. kram

    SvaraRadera
  7. Så läckert!!!! Snyggt där i skåpet!
    Ha en fin em.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Vad snyggt med gammalt militärlinne!

    Förstår att ni är nöjda med de nya fönstrena i köket, det blev ju kanon!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  9. Så vacker med gammalt militär-linne! Mycket svåra att få tag i och får man det så är de skitdyra.

    De gör sig väldigt bra i skåpet.

    Ha en fin dag!

    Kram Renate

    SvaraRadera
  10. Så vacker med gammalt militär-linne! Mycket svåra att få tag i och får man det så är de skitdyra.

    De gör sig väldigt bra i skåpet.

    Ha en fin dag!

    Kram Renate

    SvaraRadera
  11. Så snygga Vännen;o)

    Ha en trevlig kväll!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Superfint skåp med många gobitar i!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  13. Linne är alltid så vackert och tidlöst...själv har jag två linne gardiner hängandes i vardgasrummet. Jag försökte byta ut dom vid jul men stog ut två dagar med förändringen innan jag hängde mina gamla linne gardiner tillbacka igen :)


    Kraam Annaleena

    SvaraRadera
  14. Sååå underbara, kan riktigt känna hur mjuka och robusta de tygerna är! Vill ha!
    Eija

    SvaraRadera
  15. Visst är dessa linnetextilier helt underbara, jag har lyckats hitta några kuddvar, madrassvar och en helt underbar persedelsäck i linne.
    Har inte kommit på vad jag ska göra med madrassvaren, vill inte gärna förstöra dem, har du nån fin ide ?
    Kul info om åldern på dem.
    Kramisar
    Annelie

    SvaraRadera
  16. Så otroligt fint det blev med fönstren Sandra, förstår att ni är nöjda!

    Underbart vackert med travarna med linne, såååååå vackert!!!!

    Kram Kram
    Marie

    SvaraRadera
  17. Jättevackert! Har kollat på dem flera ggr i din butik, gör nog slag i saken snart. Extra kul med "kronmärkningen", alltid roligt att få lite historia :)
    Ha en go kväll!
    //Kristin

    SvaraRadera
  18. Underbara bilder! Så vackert med linnet i det gamla fina skåpet.

    Ha en fin avslutning på veckan och en skön helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  19. Virkelig vakkert =))

    lurer på hvor du finner alt jeg =))

    klemme r

    SvaraRadera
  20. Åååå.. älskar linne.. Måste kika in i butiken.. =)
    Så fina fönster ni satt in oxå.. Det gör så otroligt mycket.. Fönstren är verkligen husets ögon..

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  21. Hello Sandra!

    I absolutely adore your blog!
    Your Photos are gorgeous!
    I am now happily following you!

    Come by and visit with me too anytime.

    Ciao Bella!

    Creative Carmelina

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra