2 juli 2010

Förvaringslåda för flaskor

Det finns vissa saker som får ens hjärta att ticka lite extra när man hittar dem.
Man vet att de inte är lätta att få tag på och finns dom så går de snabbare än ögat hunnit blinka.
På sista tiden har jag varit på jakt efter gamla drickabackar i trä, tycker bara de är så ljuvliga med sina små fack.
Så när jag fick se den här gamla lådan och kollade inuti,och fick se att det var en förvaringslåda eller transportlåda för flaskor från Falkens bryggeri var min lycka gjord.
Den har för tillfället hamnat på verandan men ska sen flytta in i köket.
Lite blomster är ju aldrig fel.

Wow, kan knappt fatta att vi är inne i juli och idag går Mikael på semester.
Så skönt det ska bli, har en överraskning till honom ikväll.
Som de flesta av er bloggare känner jag likadant att nu finns inte mycket tid kvar till bloggen man vill vara ute och njuta av det härliga vädret, barnen går och lägger sig senare och senare och snart är det dax att bege sig ut på lite semestertripper.

Önskar ER en skön helg!
kram
sandra

21 kommentarer :

  1. Vilken lycka att hitta en sådan gammal låda! Så snygg med alla flaskor i och vilka vackra bilder!! Den där krukhållaren vore ngt för mej, så mycket snygga gamla grejer och FIFFIGA du har, tror man kan fynda mer sånt söderut känns det som...ja, nu är det utetid som gäller men jag är så glad över att vara hemma efter ett halvår borta så jag bloggar som en galning: ) Soliga hälsn fr Nordingården

    SvaraRadera
  2. Lådan är helt underbar Sandra! Ljuvliga bilder från din vackra veranda.

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    Ps. Du har mail!

    SvaraRadera
  3. Åhhh vilken härlig gammal låda !! Såå glad man blir då man hittar nåt sånt..Såå ljuvligt fina bilder !!
    Ha det gott
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka att hitta en sådan skönhet!!!

    Hoppas att du får en underbar helg o att ni får en bra början på semestern..Här hemma jobbar Sambon en vecka till..Sedan ska han o Vera vara hemma i 4 långa veckor..Sen får vi se om det blir någon semester över till mig på jobbet..

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  5. Godmorgon.
    Gamla lådor står högt på önskelistan, är det sen fack i är det toppen. Du hade tur som hittade en sån fin. Jag har en favoritloppis som inte öppnat än, hoppas den gjort det denna helgen.
    Trevlig helg
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Underbar låda och så fint du har gjort i den med flaskor och blommor.
    Ha det skönt på semestern och en bra helg önskar jag dig!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  7. jätte snygga lådor :) ha en riktigt härlig semester med mycket vila :)
    ha det skönt nu
    kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Ja den hade jag också fallit för. Älskar gamla trälådor i alla de slag.
    Ha det så bra!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Så fin låda du hitta.sommarvackert med hundkex ner stucket runt om.... vore nått för sommarfesten med kalla öl i.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar låda!

    kram Mia

    SvaraRadera
  11. Men vilken tur du har som hittar de där guldkornen=) Den passar fint därute på verandan med blommor i flaskorna nu när sommaren är som vackrast.

    Önskar dig många fina soliga dagar!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  12. Hej!!
    Men din turgumma, har du hittat en sån oxå....Gissa om jag är avundsjuk;o) Som du visar den sen...mmmmm...Vad skönt att Ni får semester nu!! Vi jobbar nästa vecka med!!

    Njut sommaren;o)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Vackert vackert...
    Så fina bilder du får med din nya..

    Ja, nu ska vi njuta av livet och det vackra som är utanför.. Håller med dig..

    Ha en skön helg!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  14. Sååå fin låda !! Vilket lycka att hitta den !! Så fint du har gjort det också ! Önskar dig en skön helg ! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  15. Guuud ett sånt vackert hem du har!!!
    Jag blir alldeles sjuk!!!
    Har suttit här länge nu och botaniserat runt bland dina vackra bilder.
    Man blir så sugen på att åka iväg på loppis genast.
    Tack för titten.
    Kommer tebax och drömmer mig bort igen.
    Trevlig sommar //Kicki.

    SvaraRadera
  16. Hej Sandra!
    Vilken ljuvlig gammal låda och såna fina bilder du tagit på den!

    Ha en härlig helg i solen:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  17. hoppas kvällen blev underbart skön och härlig, hoppas maten smakade gott!! vi har nu grillat och suttit med grannen och bland annat kollat på din blogg, 27 grader och man sitter ute efter 21... underbar semesterstart för mikael : ) ha en härlig sommar
    kramiz fazter

    SvaraRadera
  18. Hej Sandra,
    läckert, läckert...

    ja visst är det underbart med sommar och semester. Vi har idag förflyttat oss ut på landet, så nu är det sol och bad, grillat och mys som gäller!

    Ha en underbar sommar och semester, kram Monica

    SvaraRadera
  19. Hej Sandra!
    Jädrar vilken snygg låda du fyndat!!! Den hade jag gärna lagt vantarna på... *fniss*
    Bara älskar din vackra balkong i förra inlägget. Den korgstolen ser underbart skön ut...

    Jag har inga fler inköpslistor, men vet att det tillverkas nya såna. Jag ska försöka ta lita bilder och visa på bloggen...
    Kramelikram Susanne

    ps. Helt rätt! Jag skippar också lite bloggande för sol och vila just nu...

    SvaraRadera
  20. Nu är jag här och njuter igen,men för varmt att gå på loppis idag.Skulle ev iväg till Antikladan i morrn 8 mil härifrån.Wow sicket ställe.Fullspäckat,våning upp och våning ner.Tar flera timmar att gå igenom där,men här är vaaarmt.Gillar den gamla vackra stegen och längre ner här såg jag att du hade fått tag på ett sånt gammalt symaskinsbord som jag vill ha med små lådor.Får så mkt inspiration här och dina bilder är UNDERBARA.Kram Kicki.

    SvaraRadera
  21. hej Sandra, vilken tio poängare till fynd du har hittat, sååååå underbar och du är en fena att få till det vackert oxå. kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra