21 juli 2010

En ljuvlig utflykt....

Förra tisdagen var det dax för min och min jobbarkompis lilla utflykt till Ängelholm och Ninas och Tores café Bohemian Hapserie.
Det är alltid lika underbart att få träffa goa Nina och njuta av hennes härliga atmosfär.
Vi tog en fika i deras nya uteservering och sedan bar det av till Hedentorps plantskola 
för att titta på deras orangerie som Nina och Tore har inrett och har café där lördag och söndagar.
Det är ju väldigt svårt att gå tomhänt från Nina och jag lyckades inte denna gången heller.
En liten flaskställning fick följa med oss i bilen.
Sedan bar det av till Viken och besökte bland annat en lanthandel med massa godheter och Viken tomater.
De har 83 olika sorters tomater och så gudomligt goda..
Värt ett besök om man är som lilla jag som bara älskar tomater...
Sedan bar det av hemåt för att stanna till i Ängelholm igen för ett matbit mums mums mums...
God mat och underbara saker att vila ögat på, förstår helt varför Nina och Tore har lyckats.

Ja, det har blivit några loppisfynd under sommaren och man hoppas på några fler.
Det roligaste med sommaren är att det står lite loppisskyltar varstans ute med vägarna och man känner en viss lust att svänga in på varenda en för man vet ju aldrig vad man kan finna.
Vi svängde förbi en när vi var på väg till Ullared och där hittade jag detta ljuviga bord för hela 30 kr och han var så snäll och förvarade det till mig, för bilen var överfull med saker.
Igår hämtade jag det och då sa han att han hade hittat två stolar också och om jag ville fick jag dem på köpet.
Inget man tacka nej till eller?
Zinkvattenkannan är också där ifrån.
Gamla vackra spolar som jag har samlat på mig under årens lopp hamnade på min fina flaskställning.

På en loppis i Halmstad hittade jag dessa små charmiga plåtaskar.
Det underbara fatet fick jag av mina kära grannar när de var och besökte oss i Halmstad.
På samma loppis hittade jag även detta fickur, tycker de är så fina.
De gamla spegelbitarna är också där i från.

Nu har vi kommit halvvägs in i semestern och vi hade oturen och få en släng av magsjuka, men tur nog gick den över rätt snabbt.
Förtsättningen av veckan fullspäckad, hämta en sak från blocket i morgon, åka till Hjo, hämta lite fler saker på fredag och en tur till Danmark...
Kul kul kul..
Hoppas ni har det bra också och njuter?
Kram
sandra

12 kommentarer :

  1. Vilka fina fynd du har gjort!!!
    Vi får väl se vad du har hittar på blocket?

    Ha det gott i värmen!/Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Hej sötis!

    Den där utflykten hade man ju gärna varit med på, flaskstället är underbart Sandra!

    Och jag vet ingen som har förmågan att hitta så mycket fina loppisfynd som du gör, blir alldeles salig av dina vackra bilder.

    Vi ses imorgon!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Halloj Sandra!

    Himlar vilka finfina fynd du gjort. Har läst igenom ALLA dina inlägg som jag missat och slukat ALLT!

    Trädgårdsbordet med stolarna, flaskstället ja hjälp å fint.

    Jag blir alltid så glad när jag kikar in hos dig. Har själv uppdaterat bloggen nu och det känns skönt att vara igång igen :)

    Ha en fin dag

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  4. Hej där!

    Vad glad jag blev över ditt fynd!
    Tom.. billigare en mitt bord..
    Och två stolar till.. snyggt!

    Ängelholm har jag ännu inte varit i..
    MÅSTE!! Mycket fint har du fått tag i..

    Ha en skön dag!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara möbler, och alldeles gratis...jag letar som en tok just nu efter en gammal trädgårds-soffa och gärna ett sånt bord till...du kanske vet någon som vill bli av med sitt ;-).
    Jag och min syster ska till Halmstad och Atmosphere Antik på fredag. Tack vare dig fick vi veta att den underbara butiken finns, kanske hittar vi någon loppis också.
    Kram Liselott.

    SvaraRadera
  6. Hej Sandra!
    Å vad mycket mysiga fynd du har gjort! Å såna bord o stolar kan man aldrig ha för mycket av, de är ju så lättplacerade!

    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  7. Hei, Sandra! Å, så mange flotte loppisfynd du har gjort!!! Vakkert!!!

    Ha en fortsatt FIN SOMMER!!

    Klem klem
    Anette:)

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Låter som om du har haft en superbra sommar så långt. Vi får hoppas på fortsatt bra väder... Eller hmmmm, ni kanske inte har haft lika bra väder som vi har haft...
    men bra väder hoppas vi på i alla fall eller hur! *hihi*
    Tack för de fina tygerna! Jag har länkat till dig idag. Hoppas det var ok.

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  9. Hej,
    vilka underbara fynd du har gjort och så mycket spännande du har framför dig.... Danmark...som sagt högt upp på önskelistan, men nu är det färdigåkt för denna sommar! Nu skall vi vara på landet resten av ledigheten, så nu har jag satt fart på alla mina vilande projekt...

    Kram, ser fram emot att träffas igen!
    //Monica

    SvaraRadera
  10. Hej gumman,

    Å vilka fina fynd du gjort i sommar...as usual! Du, Anna och Marie är ju loppisarnas okrönta drottningar. Jag vet inga som kan fynda som ni :)

    Butikstipset i Halmstad måste kollas in nån gång. Hoppas man får vägarna förbi där snart :)

    Ringde dig häromkvällen men sen har jag haft fullt upp. Provar senare i veckan igen.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  11. Vilka fynd! IGEN! Du är allt duktig på att hitta fina saker!
    Flasktork står högt på min önskelista, din ser riktigt fin ut.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. Vilka fynd du gör, dig borde man hänga på...
    Har varit i Ängelholm jag med, så mycket fint men hade inte med mig den stora plånboken:)
    Ditt pris på bordet var ett bra pris.
    Kram Anna

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra